Русенски завод преобрази локомотив от Родопската теснолинейка
Основно бе ремонтиран 34-годишен дизелов локомотив от Родопската теснолинейка в русенски завод. Той ще тегли вагони по 125-километровото живописно трасе между град Септември и Добринище.
Управителят на фирмата „Експрес Сервиз"- Цветелин Колев, обяснява, че локомотивът е произведен в Букурещ през 1988 г. специално за Родопската теснолинейка. По думите му машината не е чак толкова стара по съвременните стандарти на БДЖ. Заводът в Букурещ не е работил от 30 години. Не е възможна поддръжката на този локомотив както и на много други като него, които са в локомотивното депо „Септември“. Извършен е ремонт на локомотива, продължил над година.
"По тази причина от БДЖ се обърнаха към нас да модернизираме изцяло два от локомотивите, които ще са като тестова серия. След това ще се прецени дали е целесъобразно да приложим това и на останалите машини. Може би това е най-сложният ремонт, който БДЖ някога са поръчвали. Всъщност този локомотив вече е чисто нов. От стария остана единствено рамата. Всичко друго е ново, проектирано и произведено от нас в завода ни в Русе. Сменихме всички системи и агрегати. Направихме нови и удобни кабини за машиниста. Поръчахме и монтирахме нов американски двигател. Локомотивът вече е чист и икономичен", коментира Цветелин Колев.
Локомотивът сега е по-екологичен, съвременният дизелов двигател почти не излъчва вредни емисии. Таванът на локомотива е боядисан умишлено в бяло и това ще е показател за екологичност. При работа на машината той няма да почернее от сажди.
"Това е най-модерният екологичен дизелов двигател, който сме сложили. По този начин ще издигнем цялата теснолинейка в екологичен аспект. Това е изключително важно за нас и за БДЖ - в планината да няма вредни емисии. Локомотивът също така е много дигитален и свързан. С помощта на серия от сензори се предава в реално време към отдалечени сървъри състоянието на агрегатите. Има инсталирано и видеонаблюдение. Това е най-дигиталният локомотив в парка на БДЖ".
Максималната скорост, която развива, е 60 км/час. Трасето на локомотива не позволява да се движи с повече от 30 км/час. На обшивката на локомотива е вградена карта, която представлява трите планини. Локомотивът ще бъде натоварен и транспортиран до депото в град Септември. А от там отново ще поеме към планината.
Снимка: Русе Медиа
Светлана Милчева
2022-03-19 22:08:13 ReplyПродължавайте да мотивират! Бъдете такива и вие! Успех!