Стартираха две нови инициативи в подкрепа на бизнеса у нас
Европейският ден на труда (17 септември) отбелязахме у нас с онлайн трудова борса, създадена от Агенцията по заетостта, а дни след това започна и инициативата „За да успеем в България‘‘.
Новата онлайн система за търсене и предлагане на работни места беше открита и използвана за първи път по време на Международната трудова борса в град София от заместник-министъра на труда и социалната политика Зорница Русинова. В нея могат да се регистрират както работодатели, така и хора, търсещи работа. В рамките на изложението платформата улесни всички присъстващи, спести време и усилия и даде шанс за участие на онези кадри, които нямаха възможността да присъстват физически в хотел „Рамада”.
Електронната трудова борса може да бъде използвана от хора от цял свят, а регистрацията в нея е напълно безплатна. Тя представлява иновативен подход за България и има за цел да привлече български и чуждестранни работодатели, както и работна сила у нас. От сайта могат да се възползват и българи, живеещи и работещи зад граница, които имат желание да се завърнат в България.
До момента има регистрирани над 300 фирми и компании от 15 европейски държави. Обявените работни места са над 1700 в най-различни сфери – администрация, търговия, хотелиерство, специалисти по природни и технически науки, медицина, фармация, образование, маркетинг, продажби, IT, право и много други.
Представители на бизнеса у нас обявиха и началото на инициативата "За да успеем в България". Целта на програмата е да се представят повече положителни примери за успешни български компании и да се ограничи негативизмът в медиите. По този начин младите хора ще бъдат насърчавани да остават и да се развиват в страната.
Промяната в законодателството, към която инициативата се стреми, ще даде възможност на медиите да назовават конкретни имена на фирми и марки, когато те работят в услуга на обществото. През месец юли тази година агенция "Trend" проведе представително социологическо проучване за нагласите на българското общество към процесите в икономиката и стопанските субекти, както и към начина на медийното им отразяване. Според изследването 63% от българите биха искали да научат повече информация за успешни български фирми и предприемачи.
Българо-румънска палата и останалите партньори в инициативата ще организират кръгла маса в средата на ноември, на която ще се представят и конкретни предложения за законодателни изменения, улесняващи медиите в прозрачно и обективно отразяване на новините в сферата на бизнеса. На конференцията ще бъдат поканени всички заинтересовани страни, а въпросът за разграничаването на рекламното и информационно съдържание ще бъде от първостепенна важност по време на дискусията.