Компанията Crowdio, в която взима участие и българинът Диян Михайлов, получи финансиране в размер на 250 хиляди евро от датски инвеститор. Платформата предлага възможност за комуникация с клиентите 24/7 чрез чат, който компаниите могат да добавят в своя сайт, както и възможност за фрийлансъри, които имат нужда от допълнителен доход. Компаниите, използващи продукта на Crowdio, спестяват разходи и човешки ресурси, като в същото време имат възможност да достигат до нови пазари, обслужвани от местни търговци.
Към момента екипът, който работи по технологиите на платформата, е разположен в София. Маркетингът, продажбите и обслужването на клиентите се осъществява в Дания. Целта е до края на годината софийският екип да се разрастне до 20 души.
Crowdio се появява през 2013 година. Диян Михайлов е част още от първоначалния екип. Идеята за платформата се заражда, след като един от основателите – Франк, се сблъсква с проблем: чатът на онлайн магазин, от който иска да пазарува, е офлайн. Тогава те решават да разрешат този проблем, като създадат платформата.
Един от клиентите на Crowdio – датската компания LaserTryk, печели награда за най-добър електронен магазин в Дания през 2015 година. Благодарение на услугата са увеличили продажбите си с близо 15%.
Бизнес модел
Компаниите сами определят стойността на чата, придобитите потенциални клиенти и цената, която са готови да заплатят за тях. На база офертите, фрийлансърите избират коя от тях им се струва най-привлекателна и работят по нея като получават заплащане, едва след като са привлекли клиент. Натрупаните средства се добавят във виртуалната им сметка, но могат да бъдат изтеглени в PayPal. Crowdio са се насочили основно към индустрии с голям марж като застраховането, недвижимите имоти или автомобилната индустрия, за да гарантират добри печалби на фрийлансърите. Към момента по-голямата част от клиентите им са скандинавски компании, но плановете им са да се разрастнат във Великобритания, САЩ, Германия и азиатските държави.
Финансиране
Още през 2013-та, годината на нейното основаване, Crowdio получава инвестиция в размер на 570 хил. долара от бизнес-ангел. Благодарение на нея, платформата се появява на бял свят през 2014 година, а екипът успява да тества идеята и бизнес модела. Сега, след като стартъпа има ясни хоризонти и планове, успява да привлече и друга инвестиция през декември, която да спомогне за разрастването ѝ и навлизането на нови пазари.