Успелите

Световен производител на влакове започна преговори за изграждане на завод в България

Представители на Китайската корпорация за железопътен подвижен състав (China Railway Rolling Stock Corporation) внесоха в българското транспортно министерство официално предложение за инвестиции от най-големия производител на влакове в света. Преговорите са все още в самото начало.

В последните дни медиите разкриха интересите на най-големия производител в света на локомотиви, вагони и мотриси за съвместна работа с Български държавни железници. С инвестициите от 300 млн. евро, китайската компания предлага на "Холдинг БДЖ" ЕАД не само погасяване на дългове в размер на 130 млн. евро, но и доставка на нови електрически и дизелови мотрисни влакове в размер на 170 млн. евро.

Чуждестранната компания има планове и за изграждане на нов завод за произвеждане на влакове в България. Северната част на страната ни е локацията, към която са се насочили експертите. Най-подходящите градове за такъв тип завод са Варна и Горна Оряховица. БДЖ се задължава да предостави насреща за направата на транспортните средства депата и ремонтните халета, които се намират на територията на България. В инвестиционното предложение са посочени решения за стратегическо съвместно сътрудничество, включващи предоставяне на високи технологии, финансиране, обучение.

Пред bTV инженер Георги Друмев, изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ" ЕАД каза:

Тяхната идея е, имайки предвид стратегическото положение на България, ако се създадат условия, да изградят мощности, които да произвеждат подвижен състав за региона. БДЖ ще направи всичко възможно това да се случва на наша територия.

Китайката компания спокойно бихме могли да наречем "гигант". Печалбите ѝ възлизат средно на 45 милиарда долара годишно. Мрежата от скоростни влакове в Китай е с дължина 16 000 километра, а предвижването с подобно средство отнема по-малко време, отколкото със самолет. По думите на Пламен Шукюрлиев, посланик на България в Китай, от Пекин до Шанхай се стига за 4 часа и 40 минути. За справка - разстоянието е около 1 300 километра. Подобно пътуване е достъпно за всички.

От години БДЖ представлява интерес за Пекин, именно заради географското положение на страната ни. Това не е и първото предложение от китайските инвеститори - в края на 2015 г. в Су Джоу се водиха преговори за закупуване на скоростни влакове от същата фирма. За момента в България високоскоростен релсов път се изгражда в две направления: от Свиленград до Драгоман и от Бургас до Драгоман.

Очаква се преговорите да продължат със сформирането на работна група, в която участници да са експерти от Министерството на транспорта, БДЖ, Китайската корпорация за железопътен подвижен състав (CRRC) и китайски финансови институции.

 

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Сияна Недялкова

Позитивните новини сами ме откриват на всеки ъгъл... :)

Оставете коментар

0 коментара