Успелите

Тони и Любо от ДиСи: Превърнахме се в галактика от джаджи и аксесоари

Как се прави и поддържа успешен бизнес в България вече повече от 10 години в една пренаситена ниша? Как се задържа доверието в клиентите и потребителите? Какво е нужно, за да те ценят на пазара и да те признаят дори китайци и новозеландци, които пазаруват именно от българи? Как и защо са спонсорирали фестивал по анимация, спечелен от Теодор Ушев. Това ще разкажат пред Uspelite.bg Антон Божанов и Любомир Аргиров, създатели и собственици на „ДиСи 2008“ (Дигитален Център).

Разкажете ни повече за вас, кои са Тони и Любо?

Казвам се Антон Божанов, на 30 години съм. Завършил съм авиационна техника и технологии в ТУ. Увличам се по компютри, коли, футбол, сноуборд.

Аз съм Любомир Аргиров, на 37 години от Асеновград, завършил съм право в Пловдив и съм специализирал право на информационните технологии в Стокхолм. Напоследък основното ми хоби е планинското колоездене. Мисля, че му казват крос кънтри.

Любо се занимава с планинско колоездене в свободното си време. 

Откъде се познавате, какво ви свързва?

АБ: Израснали сме заедно. Бяхме компания около 30 души. Тайфа от 12 до 25-годишни хлапета. Всички играехме заедно, нямаше разделение, а Любо ми е като по-голям брат.

ЛА: Познаваме се, откакто се помним. Раснахме в една махала във време без интернет, смартфони, дори и мобилни телефони. Мисля, че имахме късмет в това отношение, тъй като най-близките ми хора и до ден-днешен са приятелите ми от детските години.

Как решихте да основете Dice.bg?

АБ: През 2007-а Любо и негов приятел създадоха магазин за компютри и техника в Асеновград. И тъй като винаги са ми били интересни компютрите и хардуера, започнах да работя при тях. Постепенно останахме само двамата. Като цяло нямаше много работа до повратната точка с излизането на първия iPhone. Любо си го поръча от щатите и в началото си търсеше аксесоари в България. Тогава нямаше никакви аксесоари и ако си счупиш телефона, оставаш без него. А той беше скъп. И тогава му хрумна идеята да направим сайт и да продаваме аксесоари за iPhone.

Първоначално бях скептичен към идеята. Направихме го на шега, а конкуренция нямаше. Малко по-късно дойдоха и първите поръчки. И други хора са търсели аксесоари. Започнахме да внасяме продукти от Китай.

Малко по малко видяхме, че качествени продукти трудно се намират.

През 2009 година отидохме за първи път на изложение за потребителска електроника в Хановер, Германия. Няма да забравя как пътувахме с кола, която беше пълна с огромни рекламни чанти, мостри, визитки, календари и всякакви други материали, чрез които направихме и първите си връзки със сериозни фирми в чужбина.

Тези фирми държаха на качеството, имаха красив дизайн и цялостна идея. Така продължихме до ходим всяка година и изградихме стабилни връзки със силни производители, които са на всяко изложение и са с добри позиции не само в Европа, но и по целия свят. По-късно, освен качествени аксесоари, започнахме да търсим и иновации, джаджи, нещо, което е ново, уникално и го няма на пазара. И така до днес.

Антон движи доста от административните задачи в офиса.

С какво точно се занимавате вие? Разяснете ни по-подробно.

АБ: „ДИСИ 2008“ се занимава с внос и дистрибуция на оригинални и висококачествени мобилни аксесоари, джаджи и иновации. Нашите клиенти са хора, които желаят да си закупят качествени продукти и разчитат на нашето отношение и внимание към тях. Реализираните ни цели до момента са създаването на мрежа от обекти в страната, развитие на местния пазар и постоянно реализиране на кампании по отношение на намаления и промоции.

За 2017 плануваме цялостно ребрандиране на нашия сайт и ще се насочим към продажбата на нашите продукти в държави като Гърция, Румъния и други.

Освен това търсим и желаем да работим с наши партньори по цялата страна, за да може качествените продукти да стигнат максимално бързо до хората. Има доста градове, в които хората искат да видят и пипнат това, което желаят да закупят.

ЛА: Най-общо казано – продаваме и дистрибутираме аксесоари за мобилни устройства – смартфони, таблети, компютри и други, но качествени – от доказани известни марки. В момента сме се концентрирали на нашия пазар с магазини в Асеновград, Пловдив, София, но имаме и бета версия на нашия електронен магазин на английски език с опция за изпращане на продуктите ни по целия свят. Дори в момента имаме поръчки от Китай и Нова Зеландия. Ще работим по-тясно с пазари като Румъния, Гърция и целия ЕС.

Какво ви прави по-различни от другите в този бранш?

АБ: Обичаме да търсим hi-tech новости и да ги предлагаме на българския пазар. Почти всеки наш продукт може да бъде тестван на място, с изключение на тези, при които се разваля търговският вид. Ние сме едни от малкото в България, а може би и на много други места, които правим пълно и подробно описание за направата, материала и това как работи (ако е техника) всеки един продукт.

Дори дописваме известни марки и производители, които не поместват цялата информация. Стараем се във всеки случай на неизправност да заменим стоката или да върнем парите.

Често се случва да заменяме продукти, които реално не са дефектни, а проблемът е причинен от клиента.

Всеки нов продукт в нашия каталог се оглежда за видими дефекти, състояние и перфектна работа.

ЛА: Не ни е страх да рискуваме. Нашият тип търговия е такъв, че ако не продадем определена стока за няколко месеца, тя си остава за нас. Но това никога не ни е спирало да пробваме нови марки, продукти и иновации и мисля, че това ни дърпа напред. Разбира се, имаме и цял склад със стари продукти, които не са актуални в момента и реално вече нямат стойност, но това е рискът в нашата професия. Смея да твърдя, че сме един от най-разнообразните магазини за аксесоари не само в България. Доста често чуваме това от чужденци, пазаруващи при нас, не били виждали толкова голямо разнообразие от качествени стоки.

Любо и Антон осигуряват работа на доста млади хора, които превръщат в добър екип от професионалисти. 

Осигурявате и доста работни места за младите хора?

АБ: О, да. Целта ни е хората, с които работим, да бъдат здрав екип. Търсим и наемаме интелигентни млади хора, готови да работят с интерес и желание да научат всеки ден по нещо ново. С гама от над 25 000 налични продукта, има много информация за усвояване. Всеки продукт е от различен материал и с различен тип функционалност.

Всички наши колеги разбират това и полагат необходимите усилия да имат знанието, с което да помогнат на нашите клиенти да изберат правилния артикул за тях. Ние сме един отбор и работим за една кауза. Всеки иска да допринесе с нещо позитивно. Тук е моментът да изкажем специална благодарност на целия наш екип и най-вече на Атанас Казанов, Георги Георгиев, Жоро Топалов и всички други, които искаме да споменем, но няма как да изброим. Без тях нямаше да се справим.

ЛА: Да не забравяме, че осигуряваме доста стриктно обучение на всеки наш служител. Всички минават поне двумесечен курс на обучение, преди да започнат да влизат в час. Информацията за усвояване е доста, техническата грамотност е голямо предимство, а ако сте фен на иновациите и технологиите, мисля, че работата ще ви хареса.

Необходима е доста висока компетентност в сферата на мобилните комуникации, най-новите технологии при смартфоните, таблетите и преносимите компютри, както и висока обща техническа грамотност. Също така поне средно ниво на английския език е просто задължително, защото имаме страшно много чуждестранни клиенти. В момента сме това, което сме, благодарение на хората, с които работим. Няма как да вървим напред, ако не сме заобиколени от млади и интелигентни служители.

Какви иновации и джаджи предпочитате и ползвате тогава вие самите?

АБ: Ха-ха. Обущарите ходят боси. Ползвам най-често външна батерия, която е водо- и удароустойчива. Занимавам се предимно с документация, счетоводство, идеи, промоции, намаления, социални мрежи и като цяло накъде отиваме. Обичам да сглобявам компютри и ми харесва да се занимавам с хардуер. Отделям време, за да проследя абсолютно всяка една изпратена от нас пратка. Така не ми остава дъх да пробвам джаджите.

ЛА: Аз пък се опитвам да тествам всяка нова джаджа, която пристига при нас.

За съжаление, в последните години истинските иновации липсват.

Подобряват се процесори, дисплеи, създават се едва ли не нови цветове на смартфоните, но няма истински иновации. Аз лично ползвам най-често една външна батерия с фенер и компас, която е водо- и удароустойчива и ми върши страхотна работа в планината. Също така имам водоустойчив MP3 плейър, който ползвам, когато плувам, както и калъф за смартфона, с който мога да се гмуркам и да снимам под водата. Имам един чип на ключовете, който ми показва къде са, когато не мога да ги намеря, и доста други полезни и интересни джаджи.

Станахте ли вече експерти в джаджите и аксесоарите?

АБ: Експерти сме отдавна. Вече само като видим някоя джаджа или марков артикул, можем да кажем дали е добра, или не е. То си личи само като погледнем изработката. В България всеки търси хубавото, но пък да е евтино. Хубавото е, че малко по малко хората започнаха да се учат, че евтиното излиза скъпо. Обръщат внимание на това, което си купуват. С времето стават и по-любознателни.

Доста от нашите клиенти идват и търсят определено нещо, за което са прочели мнение и описание преди това в интернет.

По отношение на качеството сме безкомпромисни.

Разбира се, имаме различни класове продукти от ниско, през средно, до високо качество. Искаме да предложим максимално много продукти на максимално много хора. За всеки по нещо.

ЛА: Експерти сме, защото сме в този бизнес на практика още преди създаването му, няма как да не сме експерти. Стремим се да предлагаме само най-качествени стоки, но, за съжаление, реалността е такава, че нашият пазар е доста ограничен и не всеки може да си позволи качествен, тоест по-скъп продукт. Истината е, че евтиното излиза в крайна сметка по-скъпо, изпитал съм го на собствен гръб.

Като цяло сме ограничили ниския и средния клас аксесоари само до няколко марки и продукти (но такива, които наистина стават за ползване), а основната част от предлаганите от нас са от най-висок клас и качество. Предлагаме официални продукти на Mercedes, BMW, Ferrari, Guess, Lifeproof, Apple, Samsung и много други марки, които са по-познати в сферата на аксесоарите.

С какви куриози или любопитни случки се сблъсквате често?

АБ: Истории много, весели, тъжни всякакви. При нас са търсили от перални машини до вентилатори за тоалетни. Спомням си, когато излезе първият модел на Parrot Drone, решихме да го тестваме пред склада. Пуснахме го и го вдигнахме на 3-4 метра над улицата. Хората бяха доста стресирани и се оглеждаха, даже някои спряха колите си да го гледат. Често заменяме продукти и то скъпи, въпреки явната намеса на клиента. Разбира се, като с всяко друго нещо и в това отношение, хората злоупотребяват.

ЛА: Доста често се случва да заменяме продукти и да признаваме гаранции, без реално да има основание за това. Компромиси правим почти всеки ден. Хората масово бъркат гаранцията със застраховката. Идват със счупени продукти с искането да бъдат заменени. Идвали са с нахапани от кучета калъфи, като са твърдели, че материалът не е бил достатъчно здрав, за да издържи това напрежение и не би трябвало да има по него следи от зъби.

Случвало се е клиент да си закупи калъф за таблет и след това да се обади да пита откъде се пуска WiFi. В началото бяхме леко шокирани, но след това разбрахме, че всъщност клиентът си е мислел, че купува таблет за 29 лева примерно и всякакви такива истории. За кражби мога да говоря много, бюрото ми е пълно с дискове с видеа и снимки от камерите. Офисите ни в София се намират до две училища и постоянно хващаме хлапета да се опитват да отмъкват разни неща. Когато хванем хлапе да краде, звъним на родителите му.

Често участвате в благотворителни кампании, подпомагате учащи и какво още?

АБ: Участваме в различни кампании и правим постоянно намаления. Разбира се, получават ги хора, които са ни редовни клиенти или такива, които са в нашия бюлетин за получаване на информация. Както и миналата година, и тази, ще участваме на най-големия форум в България за SEO оптимизация на онлайн платформи и сайтове. Ще раздаваме награди.

Участвали сме в 2 поредни години в СФАФ – Световния фестивал за анимационните филми.

Раздавахме награди за най-добър анимационен филми.

Последните 3 години правим „Черен петък“, в който имаме невероятно големи отстъпки до 99%. Миналото лято направихме и „Лятна промоция“, като тази година ще повторим. Правим намаления за всички празници, които хората обичат.

ЛА: При нас „Черният Петък“ е наистина такъв. А когато спонсорирахме Световния фестивал на анимационния филм, през първата ни година спечели Теодор Ушев, който сега е номиниран за Оскар за късометражен анимационен филм и искрено се надяваме да спечели. Участвахме доста активно в една инициатива за събиране на средства за лечение на една изключителна жена, която успя да пребори раково заболяване и имаме желание да участване в доста повече подобни инициативи.


Не се колебайте да ни изпращате предложения за интервюта в различните ни категории на contacts@uspelite.com. Включете имената на човека, който предлагате за интервю, кратко негово представяне и начин за връзка под формата на e-mail адрес/акаунт в социалните мрежи и/или телефонен номер.

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Васил Койнарев

Кандидат-доктор по съвременен български език, докторант по философия, магистър по лингвистика, бакалавър по филология и бакалавър по журналистика. Преподавател, лектор, редактор на свободна практика. Основател на фирма за редакторски услуги — Редактор.бг ЕООД — www.redaktor.bg

Оставете коментар

0 коментара