Цветни калъфи за инвалидни колички - как две сестри правят живота по-шарен
Като малки, Изи и Ейлби Кийн обичали да играят различни игри, една от които да се обличат с различни дрехи. Изи, която има спина бифида (вродена аномалия в развитието на гръбначния стълб и гръбначния мозък) и която от дете използва инвалидна количка, декорирала инвалидния стол за празници и рождени дни. Винаги с помощта на сестра си.
Към днешна дата двете сестри от Ирландия помагат и на други хора, които се нуждаят от инвалидна количка при своето придвижване, да изразяват себе си чрез уникални цветни колела на количките.
Ейлби, която е на 27 години, е възпитаничка на Националния колеж по изкуствата, както и е учила дизайн в Дъблин. В края на един от семестрите трябвало да изготви финален проект, а добрата новина за нея била пълната свобода сама да избере какво да сътвори. Тя решава да създаде „облекло“ във вид на калъфи за колелата на инвалидната количка на сестра си.
Именно така и започва това така интересно преживяване за двете сестри от Ирландия. След като качили снимки на цветните колела в Интернет, проектът се превърнал в нещо като снежна топка, пишат от CBS News.
„Снимките изведнъж достигнаха до много хора, имаше много лайкове, коментари, споделяния. Започнахме да получаваме съобщения от артисти и дизайнери от всички краища на света. Те искаха да създават модели за нашия проект“, разказва Ейлби.
Тя започнала да си прави списъци с артисти, които да създават цветните колела за Изи и за нейните приятели, а проектът продължил да се разстраства. През 2016 г. Ейлби решава да основе и компанията с име „Колелата на Изи“.
Днес „Колелата на Изи“ работи с около 20 артисти годишно, а калъфите за инвалидни колички се продават по цял свят.
За Ейлби „Колелата на Изи“ е работа на пълно работно време. Изи, която вече е на 23 години и учи в колеж, пък е посланик на марката. „Колелата на Изи“ печели и отзвук в международната преса, появявайки се в престижни издания като Вог, Ел, Списанието на Опра и др., а двете сестри пък са били част и от класацията на Форбс „30 под 30“ през 2018 г.
Каква обаче е идеята зад „Колелата на Изи“?
Ейлби обяснява, че целта на компанията е да даде на хората в инвалидни колички начин, по който да могат да изразят себе си така, както Изи го е правила, когато е била малка и е декорирала колелата на индвалдния стол:
„Това наистина промени начина, по който хората комуникираха и взаимодействаха с Изи“, споделя Ейлби.
„Така че вместо нейната инвалидна количка да е причина хората около нея да стават притеснителни или нервни, се случваше точно обратното. Инвалидният стол се превърна от медицинско средство в приятелски обект и тема на позитивен разговор.“
Компанията продължава да качва снимки на свои потребители, наричайки ги говорители. „Колелата на Изи“ се радва на голям успех в социалните мрежи и на хиляди последователи. Едно от големите постижения на „Колелата на Изи“ е партньорството им с мултинационалната компания за производство на играчки Mattel за създаването на калъфи за колела на инвалидни колички в серията „Барби и деца“.
„Това е нещо, което Изи никога не е имала, докато растеше – играчка, която да представлява самата нея“, разказва още Ейлби.
„Колкото по-рано образоваме децата на тема инвалидност, толкова по-нормална тя ще става в нашето общество. И същевременно по-малко плашеща. И ако можеш да видиш инвалидната количка като нещо забавно, нещо „яко“ като малък, може би така като възрастен и контактувайки с други възрастни, ще бъдете заедно по-отворени към света“.
Ейлби добавя още, че „Колелата на Изи“ помага на децата да правят своите собствени инвалидни колички забавни и шарени, а пък на по-възрастните да се сдобият с калъфи, които са модни и могат да бъдат начин за себеизразяване.
„Изи е просто нормален човек, който използва инвалидна количка. Тя е и нормален човек, който обича модата. И точно това трябва да бъде превърнато в нещо нормално. И ако нашата платформа може да помогне да направим това, това е едно от най-важните неща за нас.“, завършва разказа си пред CBS News Ейлби.
За повече информация за „Колелата на Изи“, можеш да посетиш техния сайт тук.
Снимка: Vogue.co.uk