Вероника Тинева с предложение за главен дизайнер на проект на Adidas за Рио
Вероника Тинева е човек на изкуството, чийто талант е известен не само у нас, но и в чужбина. Интересът към нея не спира, не спират да валят и предложенията за работа в известни модни брандове. Едно такова предложение е не от кого да е, а от спортния моден гигант „Адидас”, така че надали ще има спортен бранд, който не би желал да работи с нея.
Световноизвестният спортен бранд „Адидас” предлага на Вероника да изработи модната линия на отбори по футбол и ръгби за Рио.
Младата дизайнерка на спортна екипировка Вероника Тинева, родом от Гоце Делчев, работи с много чужди компании, като ще попълни към списъка и гиганта „Адидас”, за да създаде модната линия за националните отбори по футбол и ръгби, които ще участват на лятната олимпиада в Рио де Жанейро догодина.Интересен факт е, че името й е малко известно у нас, но тя пробива на широкия моден пазар в света, свързан със спортната екипировка. Още по-интересен е фактът, че пробива в бизнес, в който 99% от успешните имена са мъже. Тя е българка, родена едва преди 26 години в Гоце Делчев, а вече може да се похвали със сериозен опит в модния бранш. С предложението да бъде дизайнер на „Адидас” в офиса им в Доха тя е прецедент сред българските дизайнери.
Правила е екипи както за български спортни клубове, така и за чужди, сред които са големи отбори по ръгби в Англия, където всъщност и я забелязват от „Адидас”.
Преди 4 години тя завършва Манчестърския университет с диплома за дизайнер на спортни дрехи и веднага започва задължителния си стаж не къде да е, а във „Футбъл итърнити”, която изработва екипите на футболните грандове „Манчестър Юнайтед”, „Челси”, „Тотнъм” и др.
„Това всъщност беше моята първа работа и тя ми даде насоката да се развивам. Беше ми много трудно в началото, защото по принцип в Англия не е лесно, за който и да е българин да завърши и да започне престижна работа по специалността си. При това не просто за да изкарва пари, а да гради кариера.”, споделя Вероника.
Тя не спира дотук и започва да търси място за изява като дизайнер. Явява се на редица интервюта за работа, включително и в Швеция. Привлечена е от компанията за спортна екипировка „Зар-екс спортс”. Започва работа в централния им офис в Бристол като дизайнер. Не след дълго е повишена до дизайн мениджър и отговорник по проектите.
„Бях пусната направо в дълбокото и трябваше да се спасявам. Аз бях човекът, който се занимаваше с всички производители и фирми. Беше ми малко страшно, защото бях едва на 23 г. и всички бяха по-големи от мен. Но в същото време ми беше и интересно.”, споделя впечатленията си Вероника.Не след дълго, заради добрата си работа Тинева става обект на интерес от страна на все повече фирми. Тя поема риска да започне работа за себе си и не греши. Вероника работи с различни фирми от Англия, Америка, Ирландия и други държави. Постепенно обаче самите клиенти я търсят освен за дизайн и за производство на дрехите. И тук тя прави силен размах в кариерата си - предлага им пълен затворен цикъл, като препраща производството към семейната фирма, основана от майка й Галина Тинева преди 12 години.
„Това направо си беше попадение в десетката, тъй като малко хора могат да изпълнят всичко от А до Я - от изобретяването до крайния продукт.”, разказва Вероника.Младата дизайнерка не спира да работи дори и по време на едноседмичната си почивка в България. Срещите с роднини и приятели се редуват с проектиране на различни екипи благодарение на преносимия й офис - личният й лаптоп.
Сред иновативните й проекти е и този от рециклирани материали, които използва при направата на екипировка за много популярния в Англия спорт колоездене. Именно фактът, че един нов в бранша човек, който е млад и креативен, бързо се утвърждава и става все по-търсен на пазара, не остава скрит и за концерна „Адидас”.
Без да е кандидатствала за каквато и да е работа, един ден тя получава писмо от „Бурда”, която е част от „Адидас”, със седалище в Доха, Катар. От фирмата й обясняват, че имат свободна позиция, за която търсят човек точно като нея.
Те желаят да й поверят дизайна на спортната екипировка на „Адидас” за националните отбори по футбол и ръгби, които ще играят на олимпиадата в Рио де Жанейро догодина. За това тя споделя следното:
Действително много ме поласка това, че те са ме намерили и са се спрели на мен, без въобще да ги търся.Предложенията обаче не спират дотук: американска фирма й предлага да прави дизайна на медицински дрехи, които да бъдат иновативни и много функционални. Българката измисля цялата колекция, като слага джоб на гърба за лекарските слушалки, което е нещо невиждано досега.
Въпреки че за българина пътят към успеха винаги е бил трънлив и труден, Вероника Тинева споделя, че се чувства горда, че е българка. Въпреки че не живее в България, тя работи за нея постоянно. Това, че изработва дрехите в България й носи само позитиви, тъй като много от западните клиенти са доволни от факта, че дрехите им са произведения в България, а не в Китай. За Вероника, творец, за когото тепърва ще се говори, е важна връзката с България колкото в емоционален, толкова и в кариерен план.
Тя съветва младите таланти, които искат да се занимават с подобна професия, да не се отказват дори и да няма пряк път към успеха. Когато имаш мечта, тя се постига дори и в дейности и индустрии като тази. Най-интересно е да правиш нещо различно и ново от това, което вече е популярно и пренаситено.
ВИЖТЕ ОЩЕ: БЪЛГАРКА Е СРЕД ВОДЕЩИТЕ СВЕТОВНИ ИМЕНА В ДИЗАЙНА НА БИЖУТА