Victus Game - българската онлайн историческа игра (ИНТЕРВЮ)
Зад проекта Victus Game стоят трима приятели от тийнейджърските години. Типично за поколението X, Петър, Тодор и Иван се запознават в Интернет форум за екстремни спортове във времето, в което форумите тепърва прохождат. Освен любовта към спорта, момчетата споделят и интерес към технологиите и онлайн игрите. След училище тримата се развиват в различни сфери – бизнес развитие, маркетинг и 3D анимация. Няколко години по-късно Петър и Тодор решават да започнат проекта Victus Game, а Иван се присъединява малко по-късно. В екипа са и четирима програмисти, един гейм дизайнер и двама художници.
Как се роди идеята за проекта и какво всъшност е Victus?
Victus е оналйн MMO (Mаssively Multiplayer Online) стратегия, която представя по комичен начин историята на три от най-великите цивилизации в древния свят - римската, древногръцката и египетската. Всички членове на студиото сме големи фенове на стратегиите, тъй като израстнахме по времето на някои от най-великите заглавия в жанра – Age of Empires, Heroes, Star Craft. В последните години стратегиите започнаха да се играят в браузъри и на мобилни устройства, но повечето заглавия си приличат много и бързо омръзват. Така решихме да създадем нещо ново – игра, която да се отличава със своя хумор и да опита да реши (поне доколкото може) някои от проблемите на жанра – небалансирана монетизация, скучен геймплей и други.
Нещото, което ви отличава от други игри е хумористичният поглед над историческите събития. Дайте ни примери за това от самата игра.
В нашата игра ще може да видите гръцки воини да правят гироси насред римски град, египетски строители използващи извънземни, за да построят някои от чудесата на света или безстрашни римски бойци изплашени от … ами … врабчета. Най-добре изгледайте нашето видео за кампанията ни в Kickstarter и ще добиете ясна представа за какво говорим.
Стартирахте кампания в Kickstarter. Какви са отзивите на хората за проекта ви и колко сте успели да наберете до момента от необходимата сума?
Към този момент сме доста обнадеждени от прогреса нa кампанията ни. За изминалата седмица, от началото й на 24 май, успяхме да съберем 30% от исканата сума. Истината е, че това, което ни мотивира най-много, са позитивните отзиви от хората, които са я видяли. Няма нищо по-хубаво от това да чуем похвала или изречение от рода: „Хайде де, пускайте играта най-после, че ми се играе!”.
По какъв начин могат нашите читатели да подкрепят вашата инициатва?
Много добър въпрос! Разбира се, читателите могат да ни подкрепят в самата кампания, като станат наши бекъри и изберат награда, която им харесва. Също така разпространението на информация за кампанията ни е изключително важно за нас. Можете да ни подкрепите и в една кампания, която също тече в момента. Victus Game е финалист в категорията „Най-очаквана игра“ на BGA (Bulgarian Game Awards) 2016. Победителите се определят от гласа на публиката, а гласуването продължава до 25 юни. Ще се срещнем на финала!
Ако трябваше да направите игра, в която мисията на главния герой би била да оправи положението в България какъв сюжет би имала тя?
За сюжет не можем да кажем, но като жанр би звучало по следния начин: Psychedelic-post-apocalyptic-dark-horror-scy-fi-first-person-shooter. И все пак вярваме, че тя ще има щастлив край.