Вижте кандидатите за най-впечатляващи офиси за 2020 година
В тази статия ви представяме няколко стилни и иновативни офиса, които са номинирани в категорията „Офис и среда на работа“ в Employer of Choice Awards. На 1 октомври 2020 ще разберем кой от всички номинирани ще бъде отличен от международното жури на наградите и ще грабне приз за „Най-добър офис и среда на работа“ за 2020 г. Ето и кои са номинираните:
Райфайзенбанк (България) ЕАД
Офис сградата на „Райфайзенбанк“ е построена, оборудвана и обзаведена според съвременните стандарти за екология, енергийна ефективност и ергономия. Пространството между самите сгради, в които са разположени отделите на “Райфайзенбанк“, е приятно озеленено. Интересен акцент е декорацията на помещенията – картини, пана от стъкло, коприна или малки пластики, изработени от служителите по случай откриването на сградата.
Компанията работи на принципа на отворените пространства. Заложено е на неутрални цветове, които са и ергономично изискване. Особено важни за „Райфайзенбанк“ са залите за срещи, които са специално оборудвани за целта – стени, върху които може директно да се пише, стойки с правила за провеждане на ефективни срещи и други. Разполагат със „Зала за иновации“ на етажа на ИТ, която е обзаведена по начин, който насърчава креативното мислене и дава възможност за сътрудничество в малки групи.
Относно офисите в клоновата мрежа – някои от тях вече са конструирани в духа на дигитализацията – иновативни, модерни, засилващи положителното преживяване за клиентите на банката.
Служителите на банката имат организирана гимнастика два пъти седмично, както и масажи. Някои от тях провеждат кулинарни състезания, изложби, благотворителни базари или други събития, чиято цел е да сплотяват колектива и да зареждат всички с позитивно настроение за деня.
Documaster офис, Crystal Business Center
Documaster разполагат с два офиса, за чийто дизайн са се допитали до служителите на компанията. Основен фокус било да се чувстват като у дома си – да ходят по чехли или по чорапи и да имат светли и добре обособени работни пространства, предоставящи комфорт и уют.
Решили да заложат на хибриден модел между отворено пространство и отделни офиси – така поставили частични стъклени витрини между работните пространства. Върху много от стените в офиса може да се пише, което улеснява воденето на дискусии в екипите.
Обособили са зали за работни срещи в по-тесен кръг, както и мултифункционално голямо пространство, което се ползва активно за вътрешни и външни събития и презентации, но и за извънработни сбирки. Имат и стаи за тиха почивка, които служителите им ползват, за да почетат книга, взета от библиотеката им, или просто да подремнат (power nap).
В Documaster са изградили и собствена баня най-вече защото искат да поощряват служителите си да използват велосипеди, за да достигат до офиса.
Имат и залата с шведската стена, където има много светлина и се предоставя възможност както за уединение с книжка в ръка или бърза тренировка, така и за екипни уъркшопи.
THIS WAY Coworking.Seriously
Създателите на THIS WAY се занимават с напълно оборудвани офиси и тяхното отдаване под наем вече над 16 години. Заедно с идеята за ново пространство се ражда и THIS WAY.
Работното пространство с оригинален дизайн се помещава на 2100 кв. м. в нова офисна сграда. Разполага с разнообразие от индивидуални офиси, зали за срещи, coworking пространство, споделена библиотека, място за събития, телефонни кабини, зони за срещи, зони за почивка, презентации, както и кафе.
Мотото им е WORK THIS WAY Coworking.Seriously.
Чрез специално нарисуван артстенопис, зелената стена, концепцията за споделена библиотека, Superhero залите за срещи, THIS WAY се превръща в работно пространство, което е удобно, вдъхновяващо, продуктивно и създава една здравословна и балансирана работна атмосфера.
Сред мероприятията и активностите, които се случват в офиса, са специални поводи, нетуъркинг събития, mindfulness & yoga и други уелнес инициативи, персонално развитие, team building, турнир по шах и концепцията, свързана със споделена библиотека и инициативата Bring a book, Pick a book, и други подобни.
Reward Gateway, Kamenitsa Office Park
Офисът в офис парк „Каменица“ е построен специално за Reward Gateway. Те разказват, че работили със строителите, за да създадат офис с достатъчно площ, за да се поберат всички 220 служители на един и същ етаж, като в същото време приспособили техните различни стилове на работа. Офисът е създаден с т.нар. подвижен „работен модел“, така че всеки ден служителите да могат да се придвижват свободно из офиса и да работят от различни места на пространството, където им допада най-много.
Имат обособена зона за онези, които са отворени за разговори и сътрудничество, зона за служители, които имат нужда да работят, без да се разсейват от околните разговори, зони за релакс и телефонни кабини, в които могат да се провеждат разговори с пълна поверителност.
Преди пандемията компанията е била домакин на няколко събирания и партита, преди да се затворят офисите. Поканили всички служители и техните семейства в офиса с DJ и фотограф.
Теленор България ЕАД
Офисът на „Теленор“ разполага със стаи за отдих, масаж и възможност за среща с корпоративния психолог. Това са само няколко от предпоставките за една стабилна, позитивна и здрава работна атмосфера. Компанията залага на модерни работни пространства и зони за отдих.
Имат специално EXPO пространство в офиса и там е мястото, където „Теленор“ посреща гости, партньори и клиенти.
Офисът на „Теленор“ е изграден на принципа на отвореното офис пространство. Модерната мебелировка се среща с огромното количество естествена светлина, които неминуемо се отразяват на работната атмосфера позитивно и зареждащо.
„Теленор“ поощрява силно гъвкавото работно място, което означава, че всеки служител може да седне, където избере, и не е нужно всеки ден да бъде на едно и също бюро. Общите зони за почивка и кафе дават възможност на служителите да се разсеят в компанията на колегите си, да обменят идеи. „Теленор“ е изградил собствена зона за хранене и почивка по време на обяд.
Всеки служител има възможност да посети масажист в офиса, което е бърз източник на релаксация.
TELUS International Europe
В трите офиса на TELUS International се помещава екип от над 3500 души в София и Пловдив. Компанията споделя, че офисите им предлагат на служителите модерни и комфортни работни пространства със собствени фитнес зали, групови тренировки и масажи на място, психолог, редица спортни и екоинициативи и много други, осигурявайки баланс между работа и свободно време.
Тихи стаи, игрални и релакс зони, кухненски кътове, библиотеки, конферентни зали, просторни работни пространства, оборудвани със съвременна техника и комфортна мебел, са само част от характеристиките на работните пространства на компанията.
Проектирани с внимание към детайлите, офисите са обзаведени тематично в духа на интересите на служителите им – мода, хокей, лего, кино, футбол, и др. Те предизвикват въображението и насърчават колегите да разнообразяват времето си, прекарано в офиса.
ММ Солушънс ЕАД (MM Solutions)
Новият офис на MM Solutions е разположен на 3000 кв. м в непосредствена близост до мол „Парадайс“. Живописни тераси за отдих с панорамна гледка към Витоша, зала за игри и релакс, бани за колоездачи, множество конферентни зали, обучителна зала, библиотека, кухни на всеки етаж са само част от новостите, на които се радват в компанията.
Офисът е решен в съвременен индустриален стил, като особен акцент представляват графитите, които са разположени в общите части на всеки етаж и в залата за игри. Фирмените цветове (оранжево и сиво) са имплементирани в интериора като по този начин разнообразяват офис обстановката и създават чувство за принадлежност.
Интересен факт е, че служителите на MM Solutions участват активно със свои предложения в дизайна им. С цел по-добра и лесна комуникация работните пространства са организирани в open space и индивидуални офиси в зависимост от спецификата на работата. В офиса организират и различни фирмени инициативи и събития за подобряване на социалната комуникация и сплотяване на екипите. Провеждат тематични събития, кино вечери, работилници и събития с децата на служителите.
Всички работни станции са оборудвани с автоматизирани Stand Up бюра и подвижни стойки за монитор, които осигуряват по-голям комфорт на служителите през деня и възможност да разнообразяват работната поза.
AIG
Офисът на Експертния център на AIG в гр. София се намира в модерна бизнес сграда с футуристична архитектура в жк „Изток“.
В офиса на застрахователната компания AIG работят близо 500 служители. Разполага с големи отворени работни пространства, урбанистични стъклени акценти, ергономичните мебели и hi-tech устройствата за работа на специалистите.
Офисът на компанията е зона, свободна от пластмаса от 2018 г., разполага с обособени места за отдих и презареждане, като често това са форумите, на които се раждат бизнес идеите, дискутират се и се оформят инициативите за доброволческите и благотворителни инициативи.
SiteGround
Освен офисите в Стара Загора и Пловдив миналата година SiteGround откриха своя собствена HQ сграда в София. Тя се превърна в един от най-зелените и технологични офиси в столицата. Сградата е разгърната на площ близо 10 000 кв. м. Изградена е в съответствие с изискванията на най-високите екологични и енергоспестяващи стандарти в строителството.
Офисът разполага със собствен ресторант с топ шеф готвач и кафетерия, които приготвят безплатна закуска, обяд и вечеря за целия екип в рамките на работния ден, детски кът, където родителите в екипа могат спокойно да водят децата си и да ги оставят, докато са на работа, често с осигурени аниматори и цяла програма, кътчета за спорт, отдих и игри, но и за активна социализация, фитнес, масажист и студио за масаж, зелени тераси и много други модерни пространства за работа, релакс и срещи.
Разказват, че любимата им офис традиция е Happy Hour – винаги в 15:00 ч., когато някой от колегите им има повод, се събират в ресторанта в основната им сграда в София да празнуват заедно. Затова и ресторантът им се казва 3PM.