Успелите

Вкусната вафлена чашка, от която пловдивчани отпиват кафе

Млади специалисти от Пловдив създадоха биоразградима ядлива чашка. Тя служи както за студени, така и за топли напитки, но в пловдивските заведения я използват основно за поднасяне на кафе.

Продуктът има аналози по света, но е новаторски за България. Преди време американската верига за бързо хранене KFC пусна на пазара точно такава биоразградима чаша за ядене, в която могат да се поднасят горещи напитки. Но тя се различава от българския си еквивалент по дебелината на стените. Американската е доста по-дебелостенна, от българската.

Създателите на Cupffee (така се нарича българската чаша за ядене) са Младен Джалъзов и Мирослав Запрянов. Те се познават още от първите си ученически години, тъй като и двамата са били записани в пловдивското училище "Цар Симеон Велики". След това учат заедно и в Строителния техникум на града под тепетата. Макар след гимназията да се разделят, следвайки в различни университети, те не изоставят идеята си за екологичен съд за отпиване на напитки и започват да работят по проекта си.

Преди три години двамата младежи стартират работа по изработването на Cupffee. Те решават сами да конструират машините, необходими за производството на изделието. Разбира се, консултират се със специалисти, когато проектират производствената апаратура. Пловдивските ентусиасти избират зърнените култури за основна суровина, което да послужи при направата на чашката.

Cupffee е екологично изделие - вафлена чаша за напитки, което има разновидности за късо кафе и дълго кафе. Тя може да се използва и за студени напитки. Създателите й планират да разработят още модели, подходящи по своята форма и големина за мляко с нес, какао, капучино. Чашката, която не замърсява околната среда, тъй като лесно се разгражда, издържа до 40 мин., когато в нея е сипана гореща течност. Според Джалъзов и Запрянов това е достатъчно време да бъде изпито любимото кафе, преди продуктът да изгуби качествата си. Срокът на годност на вафлените съдчета е 6 месеца, но създателите им се борят той да бъде увеличен на 1 година. Цената на всяка чашка е 30 ст. Всяка бройка от изделието е снабдена с картонен етикет - държач за хващане.

"Борили сме се чашата да е иновативна, но и еко. Смятаме, че ще обърне коренно представите на хората за чашите за еднократна употреба. Идеята за чашата обаче има и втори прочит, искахме тя да бъде бисквитката с кафето в едно", разказват Мирослав и Младен. 

Чашката си има свой собствен сайт и профил във Фейсбук. В тях може да бъде намерена полезна информация за продукта и свойствата на кафето. Освен това има и контакти, на които може да бъде поръчан продуктът. Създателите на Cupffee обясняват, че наименованието на вафленото изкушение за еднократна употреба идва от английските думи: cup - "чаша" и coffee - "кафе". Или с други думи младите пловдивчани са създали иновативна чаша за кафе. Джалъзов и Запрянов са убедени, че нямат конкуренция на пазара в България.

Заедно със своя съдружник Симеон Гавраилов, те основават фирма Къпфи в Пловдив през 2014 г. и от тогава насам не са спирали дейността си по производство и продажби на биоразградими вафлени чашки за напитки.

Джалъзов, Запрянов и Гавраилов са един от позитивните примери в България и са доказателство, че добрите идеи и постоянството дават изключителни резултати.

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Мая Джамбазова

Родена съм през 1988 г. във Варна, където живея и до днес. Студентските си години прекарах във Велико Търново, превръщайки хобитата си: история и психология, в професия. Първите ми статии излязоха в университетския вестник на ВТУ. Обичам да пиша материали за история, археология, кино, театър, различни културни събития, рок музика и не на последно място, за книги.

Оставете коментар

0 коментара