За първи път! Българска кампания печели награда от най-престижния рекламен фестивал в света
Датата 24 юни 2021 г. със сигурност ще остане паметна за историята на рекламната индустрия у нас. За първи път българска рекламна агенция спечели награда от фестивала Cannes Lions - най-голямото световно събитие в сферата на рекламата, което по престижа и значимостта си в тази област може да бъде сравнено с наградите "Оскар". Честта се пада на агенцията McCann Sofia, която заслужи отличието с проекта си Fly With A Book. Повече за невероятния успех ще научите в следващите редове.
Екипът на McCann Sofia донесе безпрецедентен успех за рекламната индустрия в България, след като беше отличен с бронзов "лъв" от най-големия рекламен фестивал в света - Cannes Lions. Агенцията заслужи престижната награда в категория Brand Experience & Activation с подкатегория "Използване на уебсайт или микросайт".
Бронзовото отличие се присъжда на McCann Sofia за проекта "Лети с книга" (Fly With A Book) към платформата Booktrips.bg, за която сме ти разказвали и преди. Тя е създадена през 2020 г. в разгара на пандемичната криза, като цели да стимулира засегнатия от COVID-19 сектор на книгоиздаването. Booktrips.bg е изготвена за електронната книжарница Booklover на Манол Пейков, съдружник в издателство "Жанет 45", и се развива с подкрепата на Mastercard.
Книжният проект се отличава с факта, че не представлява традиционна електронна книжарница, а вместо това има дизайн на туроператорски сайт. В него потребителите могат да изберат дестинация и дати за своето пътуване, след което платформата им предлага книги, с които да го осъществят. Идеята на инициативата е да се намери алтернативен начин за пътуване и преоткриване на нови места във времена, в които физическото придвижване е трудно и дори невъзможно.
"Лети с книга" предлага на потребителите си широк набор от дестинации за тяхното книжно пътешествие - като читатели те имат възможността да посетят Арктика, Йерусалим, Корфу, Пловдив, Москва или пък Северна Корея. С Booktrips.bg можеш да пътуваш и във времето - от категория "Преди Христа" чак до 2033 г.!
Със своята креативност и иновативност книжният проект заслужава българския дебют на наградите от фестивала Cannes Lions и успешно записва името на McCann Sofia в историята на родната рекламна индустрия. Кампанията е дело на Иван Ланджев, Цанка Крушева, Иван Киров, Тодор Бодуров, Борис Братков, Десислава Олованова и Юлия Колева. Пожелаваме на екипа още много успехи на световната рекламна и маркетингова сцена занапред!