Защо е важно да държим приятелите си близо, а клиентите - още по-близо? Говорят Subscribe.bg
Днес ти представяме един страхотен, сплотен екип, с който работим от известно време. Марин, Дани и Гери са програмисти със 7 - 12 години международен опит в сферата на мобилните съобщения и управление на екипи, а Бояна е маркетингов специалист с опит в журналистиката извън граница. Заедно са като Волтрон - сформирали са Subscribe.bg! Те ни потърсиха, защото искаха да създадем инициатива за добри новини заедно. От тях е технологията, за която ще научиш повече в интервюто, а от нас - добрите новини. Идеята страшно много ни хареса и така се роди Добрата новина. Чат ботът Добринчо е на линия, готов да ти изпраща поне по една новина на ден. Добрата новина вече лети към теб - абонирай се безплатно ТУК.
Повече за бизнеса, как да предоставим персонализирано изживяване на лоялните си клиенти и защо е важно да разбираме желанията им - от Subscribe.bg.
Как се събрахте и решихте да работите заедно?
Ние, тримата програмисти, работихме заедно в скандинавска компания за мобилни съобщения в продължение на 7 - 8 години. Научихме ужасно много от тази сфера - кое работи, кое не, кое може да е по-добре. Сработихме се като екип, паснахме си като хора. В процеса на работа ни идваха интересни идеи, но нямахме свободата да ги реализираме в тази компания.
Решихме да създадем наш продукт, който да отговаря на възгледите и възможностите ни. Така се роди Subscribe.bg.
И тъй като ние пишем и “говорим” код, много скоро разбрахме, че имаме нужда и от човек с опит в маркетинга. От общи познати стигнахме до Бояна.
Общото между всички нас е, че се разбираме страхотно и вярваме, че нашият продукт има потенциал да се превърне в must-have инструмент за лоялност за всеки малък и среден бизнес.
Какви са предимствата на такава платформа за лоялност на абонаментна база пред други видове програми за лоялни клиенти като пластмасови карти и приложения?
Лоялните клиенти са много важни за един бизнес, тъй като те носят почти двойно повече печалба от новите клиенти. Само с добър продукт, услуга и промоции обаче отдавна не можеш да превърнеш един клиент в лоялен. Изборът от продукти и услуги на пазара днес е огромен и даден бранд се откроява само когато накара клиентите си да се чувстват важни и специални, ако ли не - те мигновено отиват при конкурентна компания, която си е направила домашното.
“86% от потребителите биха платили повече за по-персонално преживяване, независимо от продукта или цената.”
Но как да персонализираш офертите и комуникацията с клиента, когато не го познаваш?
“Опитът и наблюденията ни през годините показаха, че компаниите често не познават клиентите си, защото не могат да достигнат до тях.”
Големите компании, като Shell, Lidl и т.н., могат да си позволят разработка и поддръжка на собствено мобилно приложение или друг софтуер, чрез който да събират и анализират клиентската информация и да развиват тяхната лоялност. За по-малките това е непосилно.
Освен това:
-
75% от мобилните приложения се отварят само веднъж (Statista)
-
58% от потребителите не са склонни да се присъединят към програма за лоялност, ако тя изисква свалянето на мобилно приложение (Willbur)
-
79% от потребителите биха се присъединили към програма за лоялност, която не изисква носене на физическа карта (Willbur)
-
95% от потребителите искат да се включат в програма за лоялност, която използва съвременните технологии, като чатботове, AI, VR и смартфони (Bond)
И така, искахме да създадем инструмент за лоялност на абонаментна база, който използва съвременни технологии за ангажиране и комуникиране с потребителя. Инструмент, който има сходни на мобилното приложение функционалности, но без нужда от инсталации и сложни разработки. Инструмент, който е достъпен за всеки бизнес и премахва нуждата от пластмасови и хартиени карти и ваучери. Всичко, от което бизнесът има нужда, е акаунт в Subscribe.bg и стратегия за комуникация с клиентите си.
А какво точно представляват услугите, които предлагате? Какво е Subscribe.bg?
Subscribe.bg е платформа за лоялност и ангажиране на потребителите. Тя предоставя всички необходими инструменти за събиране на клиентски контакти спрямо GDPR и ангажирането на тези контакти в любимите им чат приложения - Viber, Whatsapp, SMS и др. По този начин даден бизнес може мигновено да достигне до клиентите си, да разбере повече за тях, да им изпрати персонална оферта, да ги информира, да ги накара да се почувстват специални и да стимулира тяхната лоялност.
Добавянето на лоялни потребители е мигновено, а последващата комуникация с тях достига до над 90% от абонатите за разлика от имейл (20%), така че Subscribe.bg е подходяща и за комуникиране на спешна информация и “оферти в последния момент”.
За разлика от класическите bulk съобщения, където бизнесът едностранно изпраща кратко съобщение до много клиенти накуп, на които клиентите после няма как да отговорят, със Subscribe.bg взаимодействието с потребителя е високо интерактивно благодарение на инструментите за ангажиране, като push съобщения, чатбот, интерактивни мобилни ваучери и др. С тези инструменти нашите бизнес клиенти лесно си сегментират абонатите, геймифицират комуникацията с тях и ги стимулират към определено действие, а после анализират тяхното поведение в админ панела.
“Вярваме, че в сърцето на всеки успешен бизнес стоят качествените взаимоотношения с клиентите, които във времена на физическо дистанциране и масова дигитализация често всъщност са лишени от персонализация и дори се разпадат.” ~ Бояна Пеева, маркетинг мениджър в Subscribe.bg.
“Нашата мисия е да създаваме близки отношения между бизнес и клиенти, толкова близки, че могат да се опишат с фразата "просто ми пиши” ~ Марин Георгиев, основател.
Кой може да се възползва от тях, на какви бизнеси може да са полезни подобни програми за лоялност?
Subscribe.bg е разработена специално за малки и средни бизнеси от сферата на ритейл, заведения и ресторанти, както и брандове, които продават чрез вендори или marketplace платформи и нямат директен достъп до мобилните канали на техните клиенти. От платформата могат да се възползват и e-commerce бизнеси, козметични студиа, клиники и др. Изобщо всеки бизнес, който работи в посока опознаване и задържане на своите клиенти и развиване на тяхната лоялност към бранда.
Важно е да отбележим, че ние предлагаме инструмента, с който дадена програма за лоялност може да се осъществява. А в какво ще се състои самата програма за лоялност и дали този инструмент ще се използва само за комуникация с потребителя - всяка компания решава самостоятелно.
2020 беше трудна година, но и интересна - споделете ни най-добрата новина за вашия бизнес от миналата година.
Въпреки многото трудности имаше и ред добри новини - стартирахме, пуснахме платформата на пазара, придобихме първите си клиенти, научихме ценни уроци за пазара и за възможностите на платформата.
Също станахме едни от победителите в инициативата “Вдъхновяващите 5” на Bloomberg TV Bulgaria. Наградата ни бе менторски сесии с петима известни бизнесмени и предприемачи, които ни дадоха както безценни съвети и насоки за развитие на нашия стартъп, така и страхотна мотивация и вяра, че това, което правим, всъщност е готино.
Какви са целите ви за тази година, какво искате да постигнете?
Тази година чрез нашата технология, чиито възможности вече познаваме, искаме да решим в детайли още много проблеми в комуникацията между бизнес и клиенти. Когато сме доволни от резултатите, искаме да предложим тези решения и зад граница. Засега гледаме към Европа, защото е близо и сме съвместими с GDPR, но защо не и по-далеч….
Оставете послание за нашите читатели.
“Дръжте приятелите си близо. Клиентите - още по-близо.”