"Завърналите се с Петя Кертикова": Да дадеш нов живот на амбалажа
Радина Попова е един от двамата души, благодарение на които можем да носим в малкия си джоб бутилката за вода. Заедно с продуктовия дизайнер на оригами продукта Петър Захаринов дръзват да "смачкат" бутилките, така че те да не заемат място.
"Технологията се състои от различни геометрични кройки - конуси, цилиндри, които да се сгънат до минимум 90% от първоначалния си обем," разказва Радина за идеята на българската стартъп компания DiFOLD.
Но преди да работи за себе си, тя преминава през немалко препятствия. След гимназията учи в Бирмингам. По това време се интересува от маркетинга и рекламата. Завръща се в България и започва работа в една от водещите рекламни агенции. Разбира, че това не е за нея заради невъзможността да реализира творческите си идеи.
Не губи време, а следва примера на дядо си и родителите си, всички те - дребни предприемачи. Кандидатства за магистърска програма по иновации и предприемачество в Барселона.
"Много интензивна програма - 10-месечна, която е изключително практически насочена", разказва за програмата Радина.
След като става магистър в тази област тя започва работа за стартъп в Берлин. Не остава и там, а се прибира у дома, където я грабват проектите за изграждане на офис пространства по подобие на лего конструкторите и, разбира се, оригами бутилката. Заедно с Петър Захаринов започват на мускули от нулата. Малцина вярват в тях в началото, но това не ги отказва. Събират малка сума от приятели и семейство, а за реализацията на идеята си промотират себе си в една от платформите за групово финансиране. Успяват да съберат $200 000 от първоначално обявените $15 000.
Окрилени от идеята да опазват околната среда и да възродят амбалажа, Радина и Петър искат продуктите, които създават един ден да стигнат и до Космоса.
"Да пътуват сгънати и всъщност там да се разгъват", коментира дръзката идея Радина.
А дотогава българката остава у дома, където тепърва ще разгръща своя потенциал. Иска и мисленето на хората да се промени и идеи като тази за сгъваемата бутилка да се приемат с гордост, а не с недоверие.