Успелите

Знаем ли правата си като потребители в дигиталния свят?

По повод Световния ден на потребителя, който беше на 15 март, Българската мрежа на Глобалния договор на ООН стартира третото издание на програмата „Отговорният избор”. Поради тази причина организира лекция на тема ,,Правата ми като потребител в дигиталния свят‘‘ на 26 март в Puzl CowOrKing. Лекцията ще бъде водена от Никола Пенчев, Правата ми.

Тазгодишната кампания на Световния ден на потребителя е под мотото ,,По-добър дигитален свят” (#BetterDigitalWorld).

Фокусира вниманието на обществото върху необходимостта от по-надежден и сигурен дигитален свят за онлайн потребителите. Днес повече от 45% от световното население е онлайн, сравнено с 1% през 1995г. Разпространението на Интернет, мобилните телефони и други дигитални технологии създаде предизвикателства и възможности за милиони потребители по света.

Интересни са също фактите:

„Никой няма правото да каже, че нищо не зависи от него, дори и в елементарния акт на онлайн покупка. С програмата „Отговорният избор“ целим да поставим гражданите в активна позиция като изградим самочувствието, че техните ежедневни постъпки и избори имат значение. Да покажем, че това е право, но и отговорност на всеки. Само по този начин можем да имаме гражданско общество“, сподели Огнян Траянов, председател на Мрежата.

Програмата „Отговорният избор“ включва вътрешно-фирмени обучения на служители в 3 модула:

  1. „Отговорният потребител“, в партньорство с Висшето училище по застраховане и финанси;
  2. „Правата ми като потребител”, разработен от Правата ми;
  3. „Излишна ли е излишната храна“, съвместно с Българска хранителна банка.

Силният интерес, ангажираност и активност у служителите, участвали във вече проведените обучения, доказват значимостта на тези теми за обществото, както и необходимостта от допълнителна информация и разяснение по въпросите, свързани с тях. Компаниите, включили се в програмата, имат свободата да изберат различни начини за провеждане на обученията, прилагайки креативни решения, ролеви игри, измерване на знанията, както и да почерпят опит от колеги, които вече са преминали по този път.

Повече информация за лекцията във Facebook събитието.


„Отговорният избор“ е колективна програма на БМГД, която цели, чрез прозрачност в отговорното производство и предлагане от страна на компаниите, да покаже на потребителите, че със своите постъпки и покупки те имат силата да променят производствените практики, да управляват „модата”, налагана от рекламодателите и да възпитават култура на анти-консумеризъм у себе си и младите хора. Началото ѝ бе дадено през 2015 г. от 6 компании инициатори – ВУЗФ, Мобилтел, КонтурГлобал Марица Изток, Овергаз, Софарма, ТехноЛогика заедно с архитекта на Глобалния договор на ООН, г-н Георг Кел.


За Българската мрежа на Глобалния договор на ООН:

От официалното си учредяване през 2010 г. от генералния секретар на ООН Бан Ки-мун насам Българската мрежа на Глобалния договор на ООН обединява повече от 34 компании. Всички те работят активно чрез колективни проекти с обществена значимост, които имат положителен ефект върху устойчивото развитие на бизнеса и обществото.

 

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Петър Нефтелимов

Петър Нефтелимов е от първите автори в Uspelite.bg и до ден днешен е неразделна част от нашия екип с над 250 публикувани статии. Автор на книгата ,,Успехът в българския ген" за 49 успели българи в страната и чужбина. Има бакалавър по биотехнологии, магистър по биобизнес и биопредприемачество и втора магистратура по бизнес администрация. Съосновател е на биотехнологичния стартъп ,,Цвете в епруветка‘‘, който се бори срещу букетите от рязан цвят, които оказват отрицателно влияние върху природата заради площите за отглеждане, голямото количество вода и въглеродните емисии от транспорт и логистика по въздух. Освен това Петър е основател на медията за практическите съвети за бизнеса Neftelimov.com и на агенцията Zero Start, която се занимава с менторство и дигитален маркетинг. Той е част от двете най-престижни класации в България, а именно ,,30 под 30‘‘ на Forbes и ,,40 до 40‘‘ на Дарик радио.

Оставете коментар

0 коментара