Успелите

NoSense: Горим за свобода, вплетена в себеизразяване, любов и безграничност

Те са Ани, Шора и Лора - ядрото на уличния моден бранд NoSense, смело вплитащ миналото и бъдещето в мистични стихиини одежи. Определят себе си като три дами с бурен характер, които се опитват да внасят доза перспектива и себеизразяване в Новото време чрез изкуство и страст. Повече за вътрешния им свят, мисията, която преследват и ценностите, които ни завещават чрез бранда си, научете в следващите редове.

Как се зароди идеята за бутиковия моден бранд NoSense и каква е символиката зад името?

Името се роди от брейнсторминг в един нотпад и когато го произнесохме на глас, просто намерихме естествено привличане към него. Тогава в отбора бяхме още само Шора и Ани. И двете минавахме през събития в живота си, които имаха значение за бъдещето на житейските ни пътища. Големите избори никога нямат очевидно начертан път към успеха, действаш на инстинкт и крачиш с вярата, че правиш правилното нещо. Вярваме, че от ден едно, това е семето във философията на NoSense.

За какво гори NoSense? Каква е философията ви за душата на одеждите?

NoSense гори за свобода вплетена в себеизразяване, любов и безграничност.

Всяка една наша одежда е огледало на състоянието, в което сме се намирали в даден период на животите си. Мъдростта, любовта и перспективата, от които ежедневно сме се учили, са всичко което сме се опитвали да предадем на общността си, по един по-текстилен и секси начин. 

Разкажете ни за новата си колекция Back 2 the Roots? Какво я отличава от останалите ви проекти?

Това е кулминационният ни проект, за който си заслужаваше цялото приключение от начало до край. Първоначално, искахме да правим интервюта с млади хора, които остават да градят в нашенския Север, за да покажем на аудиторията си защо си заслужава да останем и живеем в България. Защо все още има надежда и за какво трябва да си дадем ние самите сметка, ако искаме общността ни да прогресира към все по-добро.

За съжаление, обаче, аз (Шора) и Лора завършихме гимназия до преди година и животът започна да ни хвърля тегави отговорности, изпиващи енергията задължения и натрапчиви въпросителни, които местеха фокуса ни от тази мисия. Брандът остана на заден план в живота ни и доста време се крепеше на раменете на Ани.

Имаме вяра, че в някакъв момент ще завършим поредицата Back 2 the Roots, защото когато създаваш смислено съдържание за общността, в която живееш, се чувстваш сякаш живееш с бустерна доза смисъл. Одеждите от тази поредица са лимитиран сувенир на цялото движение.

Какъв е обликът на ,,работилничката‘‘ ви, където се случва цялата магия? През какви етапи преминавате от ,,мисълта‘‘ за даден проект до реалния продаваем продукт?

Веднъж на седмица имаме онлайн мийт, където обсъждаме задачите за месеца или дадената седмица. Всичко се организира стриктно в Trello и опитваме да се изпълнява на време. Много време издирвахме текстилен изпълнител за проектите ни, за наше щастие обаче тази част вече автоматично се отмята.

Работим с хора, които определено се доказаха като верни и ни подкрепяха по време на производство. Доста проекти са отивали по дяволите, поради некачествен изпълнител. В последствие, всичко се организира и всеки знае отговорностите си. Ако някой не може да свърши дадена задача в зададения срок, трябва да се сподели с екипа, за да измислим алтернатива или да го отложим до друга дата. Разчитаме една на друга.

Как успявате да творите съвместно като отбор, обединявайки три различни гледни точки, идеи и възприятия за визия, усещане и цел?

Това е най-интересната част. Вярваме и сме го доказали на себе си, че заедно сме по-силни и успяваме да достигаме до желаните цели, както и да намираме решения в трудни за нас моменти. Както е казал Сократ “в спора се ражда истината”. Това, което ни помага най-много да се обединим са нашите ценности и обща визия, която споделяме.

Обикновено всичко се решава с комуникация - брейнсторминг, нахвърляне на идеи и най-силно логическата стратегия печели битката. Разбира се, аргументът трябва да бъде одобрен от всички страни, за да влезе в сила. Целият процес е доста естествен и градивен.

В колекциите си до момента вплитате български елементи от миналото с актуални модни тенденции. Кои са задължителните компоненти, които трябва да притежава един ваш проект, за да се превърне в повече от скица?

Дълбока идея и история, която искаме да разкажем с нашите дрехи. Винаги сме обединявали колекциите около дума, мисъл, ценност или цел. За нас комфорта е на първо място, затова каквито и тенденции да обединяваме, те трябва да работят в полза на всеки, който ще бъде облечен с нашите одежди. В това число включваме и материите, които използваме за дрехите. Вярваме, че комфорта се създава с естествени материи, които се докосват по тялото.

По всичко личи, че за вас облеклото не е просто визия, а разказва история. Какви истории споделяте във вашия блог и какво ви свързва с хората зад тях?

Блогът се появи като естествено развитие на проекта ни. Не е тайна, че уличната култура ни влече и винаги търсим интересни истории от там. Харесва ни да се припознаваме в случките на различни хора и да ги споделяме. В блога ни правим интервюта с артисти, говорим за музиката, която ни вдъхновява и всички готини места, които посещаваме и препоръчваме. Освен всичко това, което приобщаваме към уличната култура, ние също така споделяме и за мисиите на бранда - истории зад колекциите и каузи, които подкрепяме. 

NoSense е бранд с мисия да помага. С кои каузи се припознавате? По какъв начин ги подкрепяте?

И трите имаме доброволчески път през годините още като ученички. Може би това беше и причината да предприемем такава стъпка и в бранда. Първата мисия, в която се включихме бе през изминалата зима преди Коледа. Намерихме я в едно наше любимо място за доброволчество - TimeHeroes - и с тяхно одобрение публикувахме и нашето включване към нея. Изпратихме коледни подаръци за деца от бедни семейства в с. Розино и това ни стопли душата. 

Съвсем скоро ви предстои нова доброволческа кампания в Белене. Разкажете ни повече за нея и как можем да помогнем?

Тъй като това е последната ни колекция, която ще правим, единодушно взехме решение да подкрепим кауза от нашия северен край. Първоначалното ни желание беше да насърчим изграждането на скейт площадка в гр. Белене, но след разговори с общината разбрахме, че това е по-сложно, отколкото си представяме.

Това, което ни дава надежда е, че всъщност се говори за изграждането на такава след няколко години, така че бихме могли под друга форма да се включим. Това, което е на дневен ред в момента е проект за плажен волейбол в града. Това, което липсва в одобрения бюджет за него са странични пейки, за по-голямо удобство при гледане на турнир например. Тъй като и трите обичаме да спортуваме, решихме, че това може да е нещо, което ни е по силите да подкрепим.

Какви са допирните точки между малкия бизнес в България и доброволчеството? С личния си пример, успявате ли да привлечете и други брандове или отделни личности към едно по-смислено утре?

Допирните точки са може би желание и ценности. Не сме сигурни, че успяваме да привлечем други брандове, но със сигурност се вдъхновяваме от такива! Радваме се да виждаме, че има все по-смислени проекти, които успяват да карат хората да са по-добри и да се грижат за природата.

 

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Деница Събева

Обитава планетата Земя от 1998 година. Отдаден журналист, графичен дизайнер и маркетинг специалист. С афинитет към музиката, театъра, литературата и рисуването във всичките им измерения. Вярва, че силата на думите има способността да променя настоящето. Част от Uspelite.bg през 2021 г. благодарение на програма "Европейски копрус на солидарността".

Оставете коментар

0 коментара