Успелите

Аля Икономова от Balli Go: Човек е успешен, когато живее себе си и своята истина

Александрина Икономова сама определя себе си като буен човек и това ѝ личи от първата секунда. Тя е енергична, борбена и вдъхновена, винаги в готовност да посрещне следващото предизвикателство. 27-годишна, по образование юрист, а през половината си живот е работила в различни заведения. Преди първата вълна на пандемията от COVID-19 Аля е успешен управител на два столични бара. Но тъкмо прекъсването на нощната ѝ работа се превръща в повод Аля да се върне обратно към свое старо хоби - забъркването на козметика, което ще даде нов тласък на професионалния ѝ път.

"Половин час само за това ще си говорим", отвръща Аля, когато я питам с какво се занимава сега. В момента тя развива бизнес, който осигурява достъп на служители до мрежа от подбрани психотерапевти на преференциални цени, а освен това работи като организатор на събития на свободна практика. Днес обаче ще ти представим третото основно начинание на Аля - козметичния бранд Balli Go. За нея той не е просто бизнес, а истински път към изграждането на общност от силни жени, които взаимно се подкрепят. "Защото понякога просто имаш нужда да знаеш, че не си сам."

Към това е насочена новата кампания на бранда - "Жените, които ни вдъхновяват". От днес до 16 ноември Аля и екипът ѝ ще интервюират успешни жени от най-различни сфери на живота, които ще разкажат повече за кариерното си развитие с всички негови радости, трудности и сбъднати мечти. Част от разговорите ще можеш да прочетеш и тук, в Uspelite.bg. А в този пост можеш да отправиш своите предложения за вдъхновяващи жени към Аля и Balli Go.

Защо е важно да се говори за добрите примери, с какво ни вдъхновяват силните жени около нас и какво всъщност означава да си успешен? Ще откриеш в следващите редове.

Откъде се появи идеята за създаването на бранда Balli Go?

Balli Go е това, което на мен ми липсваше на пазара. Има страшно много неправителствени организации, които дават гласност на идеята за женски права, коментират табу теми, овластяват жените – това течение вече е доста популярно в Западна Европа.

Липсваше ми такова нещо в България – бранд, който да е изцяло посветен на овластяването на работещи, борбени и буйни жени.

Аз също съм много буен човек, правя по хиляди неща в минута и някак си по-скоро съм била осъждана за това, отколкото да бъда овластявана. Питали са ме няма ли вече да имам деца, кой мъж ще ме вземе с тази нощна работа. В един момент се чувстваш, сякаш си на някакъв пазар, на който някой трябва да избира теб, вместо ти да се радваш, че работиш и нещата ти се получават. Аз смея да твърдя, че каквото правя, го правя добре, защото обичам да работя. Но в един момент най-голямото ми хоби, което винаги е било работата, се оказва порок поради някакви обществени нагласи и възприятия. Това ми тежеше. Може и да има подобни брандове, просто аз не съм ги открила. Затова създадох Balli Go.

Каква е философията на Balli Go? Какво предлагате като продукти и какви съставки използвате в тях?

Balli Go предлага козметични продукти, които са посветени на много динамични жени с интензивен начин на живот. Първият ни продукт беше нощна маска, която се казва I Haven't Slept In Years. Предлагаме и CBD масла, които са подходящи за пиене и по-скоро приличат на хранителни добавки.

Продуктите са формулирани така, че да помогнат на жените да се възстановяват от всички негативни влияния, които оказват напрежението, стресът и околната среда върху тях.

Фокусирани сме върху CBD, защото в началото, когато аз търсих продукти покрай нощния живот, които да ми помагат да се справям с напрежението и да спя по-добре, CBD беше първото и единствено нещо, което ми помогна да съм по-спокойна и уравновесена.

В козметиката CBD също има много ползи, които се обясняват с възстановяването и успокояването на кожата от мръсния въздух, стреса, недоспиването, влиянието на слънчевите лъчи. CBD има много силен противовъзпалителен ефект, затова е супер да се използва и при акне, за да намали възпалителните процеси. Маската ни за лице е разработена и с няколко вида пребиотици, с хиалуронова киселина, с ниацинамид, с бакучиол. Все съставки, които са насочени към възстановяване, избистряне и освежаване на кожата.

Нашата философия е наука - абсолютно всичко, което създаваме като формули, информация и крайни продукти, е изградено на базата на науката.

Бягаме от идеята, че сме "био" или "еко", защото за нас това е опасен тренд. Това не означава, че няма много хубави натурални съставки. Означава, че това, да плашиш хората със синтетиката, показва, че не разбираш как работят химията и козметиката, как работи нашият организъм. Именно затова в сайта ни има секция, в която обясняваме какво правят отделните съставки и защо е хубаво да са там - не само в нашите продукти, но и в козметиката като цяло. Ние много държим на това, да имаме прозрачност и да е ясно какво точно правим и защо го правим по този начин.

Поддържаме минималистичен състав - както на капките, така и на козметиката. Много ни е важно да няма излишни парфюми и оцветители, защото те допринасят единствено за сензорните усещания, което доста често може да доведе до алергични реакции и раздразнения на кожата. Използваме обаче консерванти, които са необходими, за да може продуктът да е качествен и хубав.

А на какви послания и теми ти се иска да наблегнеш чрез бранда?

На първо място, искам да кажем на жените: „Супер сте. Правете това, което правите, и не слушайте какво казват хората.“ Иска ми се да покажем, че можем да правим каквото пожелаем – все пак живеем в най-свободното време, което човек може да си представи.

Да караме жените да се чувстват потиснати от това, че развиват потенциала си, за мен е меко казано обидно.

Другото нещо, на което исках да обърна внимание, е менталното здраве. Това е много важна тема в моя живот и свят. Менталното здраве е на първо място. Когато работиш в дискотеки, отговаряш за повече от 60 души персонал и всеки ден се стремиш на хората да им е весело, малко започваш да губиш себе си. А не е реално толкова много млади хора да получават паник атаки и да страдат от психични заболявания.

Това означава липса на грижа за себе си. Не защото те не искат, а защото не знаят как. Това също е разговор, който искам да водя чрез бранда си, тъй като грижата за себе си стои на първо място.

Напоследък все повече брандове се стремят не просто да предлагат продукт, а и да дават добавена стойност, да вдъхновяват, да обръщат внимание на задълбочени теми. Защо според теб съществува тази практика и каква е ценността, която ти откриваш в нея?

Истината е, че пазарът е наситен и хората вече не купуват просто защото нещо изглежда добре. Те искат нещо допълнително, нещо екстра, нещо отгоре.

Да даваш добавена стойност на хората чрез бизнеса си – това означава, че на теб ти пука.

Не говоря за отстъпки, а за нещо, което те няма как да купят, а единствено да изконсумират, да се обогатят интелектуално. Това означава, че продуктът е направен от хора, на които им пука, които се интересуват от занаята си, които се борят и знаят кои са проблемите в този занаят и искат да дадат възможност на хората да се информират. В крайна сметка нашата функция като бизнеси е да служим на хората.

Бизнес, който е създаден само за да изкарва пари, няма да го направи. Бизнес, който е създаден с идеята да помогне и да разреши конкретен проблем, ще успее.

Предстои ви нова кампания, в рамките на която ще интервюирате успешни жени от различни сфери на живота. Можеш ли да ни разкажеш малко повече за нея, как се роди идеята и какво предстои да видим?

Аз съм много развълнувана за тази кампания. Тя се казва „Жените, които ни вдъхновяват“ и е посветена – е, на жени, които ни вдъхновяват. Бяхме седнали с екипа да изговорим цялата концепция на бранда и обсъждахме точно това: ние подкрепяме жените и говорим за тях, но защо да не ги покажем? И защо да не го направим по наистина интересен и ангажиращ начин, като водим откровен и директен разговор с жената, в който тя да сподели за своя опит като професионалист и човек? Стори ни се супер идея да интервюираме такива жени.

Впоследствие решихме, че кампанията ще излезе отвъд интервютата. Ще направим месечни постове, под които всеки може да ни сподели жените, които го вдъхновяват. От там ще избираме жени, които също да интервюираме, ако успеем да се срещнем с тях. Ще публикуваме интервютата в нашия сайт и в социалните ни мрежи във фейсбук и инстаграм.

Въпросите ще са насочени именно към това – какво работят, как работят, защо го работят, в какво вярват, как запазват менталното си здраве, как се справят с целия стрес, който ги заобикаля и с всички изисквания към тях като жени. Ще има сравнително провокативни въпроси. Кампанията започва на 16 август и ще продължи до края на ноември.

По какъв начин ще адресирате темата за равенството между половете и защо тя е важна за вас като бранд?

За мен нашите полове не са равни и никога няма да бъдат. И това е супер – мъжете са силни в едно, а жените - в друго. Равенството е нужно дотолкова, доколкото трябва да има уеднаквяване на заплащането и уважение, когато се предагат различни проекти и промени в една корпоративна среда.

Равенството на половете за мен на първо място идва от съзнанието на самите жени. Колкото повече искаме, толкова повече ще получаваме.

Наскоро говорих с мой приятел, който има ИТ компания. При него отишли на интервю един мъж и една жена. Жената видимо била по-квалифицирана и по-способна да се справи с работата, но мъжът поискал двойно по-висока заплата от нея. Ако тя беше поискала същата сума пари, щеше веднага да ги получи, но тя е заявила два пъти по-малко. Така че тук разговорът е на ниво самооценка и самосъзнание.

Имала съм ситуации, в които са ми казвали „Тихо, недей много да се обаждаш“. Но когато продължиш да се обаждаш, в един момент думата ти става ясна и ти си безкомпромисен в нейната защита. Равенството започва от самосъзнанието и е въпрос на наше изискване. Винаги имаш опцията да не се съгласиш и да поискаш това, което заслужаваш.

Мисля, че нещата вървят в тази посока, защото има много интелигентни жени, които са се изкачили високо по стълбицата и отварят път за нас. Те вече са водили тази борба, за която ние само говорим. Тук вече равенството означава също да поддържаме това, което жените преди нас са направили. А те са направили много.

Можеш ли да ни издадеш името на някоя от жените, с които можем да очакваме интервю?

Една от жените е Оля Антонова – по-известна като Малинова Оля или Оля Идва. Тя е един от управляващите сътрудници на Трастена – био малиново вино в България. Оля е един от хората, които обожавам, защото е от тези жени, които, като се захванат нещо, го правят докрай. Тя прави прекрасно вино, като се занимава не само с бизнес частта, но дори с брането на малини и с обслужването на хората, които минават през хижата. Освен това е създателка на най-голямото стендъп шоу в България. Това е впечатляваща жена. И друго – тя е човек, който лично на мен сто пъти ми е подавал ръка и ми е помагал да се справя с трудностите.

Това за мен е абсолютно вдъхновяващо – човек, който би направил каквото може, за да помогне на някого, в когото вярва.

А кои са останалите жени, които те вдъхновяват?

Израснала съм с четирима братя и винаги съм имала повече мъжка енергия около себе си, затова в тийнейджърството си сериозно смятах, че женската енергия изобщо не е за мен. Но в последните две-три години много се открехнах към нея и срещам жени, които страшно много ме надъхват да бъда себе си и да правя това, което обичам.

Една от най-вдъхновяващите за мен жени е майка ми, която винаги се старае на всички да им е спокойно и щастливо. Най-добрата ми приятелка Йоана пък е лекар специализант в Германия и е много борбена. С консистентност и постоянство работи много здраво в един малък немски град почти денонощно, а в същото време винаги е супер свежа и бодра. Друг човек, който също много ме вдъхновява, е Даниела (sucks2beyoou) – фотографката, с която работя. Тя ми изпраща обработените снимки броени часове след като сме приключили дългия снимачен ден; възхищавам се на работната ѝ етика. Още един човек е друга моя приятелка - Марина – изключително креативна и борбена, от най-грозното нещо създава красота. Изобщо, благодарна съм да бъда заобиколена от толкова много вдъхновяващи жени.

Защо е важно да се дава гласност на добрите примери за успешни и вдъхновяващи жени? На какво ни учат техните истории?

Защото са реални. Защото доста млади хора в момента получават целия си опит от социалните мрежи, които не дават реалистична представа за света и хората.

Когато водиш реален разговор с жена, която е успешна и има опит, ти виждаш, че това е истински човек, който носи своите проблеми и ти разказва – това са моите трудности, това са моите проблеми, това са нещата, които на мен ми пречат в живота, но аз се боря с тях. И ти виждаш, че не си по-различен, асоциираш се на съвсем друго ниво.

Затова истинските разговори за мен са изключително ценни. Когато си говоря с истински хора, се чувствам толкова енергична, че мога да свърша работа за месеци напред. Мисля, че наистина има нужда от повече такива разговори.

Говорим за успешни жени в най-различниэ професионални области. Но как се познава успехът, каква е твоята лична рецепта за него?

Успехът е много индивидуално понятие – за едни това е финансовата независимост, за други е свободата да не носят отговорност. Лично за мен успехът се състои в това, да се събуждаш сутрин с желание да правиш това, което правиш – независимо дали изкарваш достатъчно пари, независимо дали имаш собствен бизнес, работиш в НПО или нещо друго. Независимо дали си амбициозен, или не.

Просто да се събуждаш и да ти е хубаво, че се събуждаш, да усещаш вътрешно, че този живот е твой и е хубав. Да живееш себе си и своята истина.

За финал – какво ще пожелаеш на жените, които ни четат?

Да водят откровени разговори със себе си и да се слушат, за да израстват като личности. Ние най-добре знаем кое е най-доброто за нас, стига наистина да се чуем и да проведем този разговор със себе си. Това е – всичко друго рано или късно си идва на мястото.

Не пропускай да ни четеш и през следващите седмици, за да се запознаеш отблизо с "Жените, които ни вдъхновяват".

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Катерина Василева

Седемнайсетгодишна и побъркана - по Бредбъри, шестнайсетгодишна, непохватна и срамежлива - по Смитс. Обича красива музика, пощенски картички и истории, които те променят. Мрази праз и несправедливости. Става част от Uspelite.bg благодарение на програма "Европейски копрус на солидарността".

Оставете коментар

0 коментара