Българи измислиха как да спестят пари! Създават платформа за препродаване на билети
SpareFare – платформа за препродаване на билети – е онзи липсващ елемент на туристическата индустрия. Трима българи стоят зад разработката на сайта, в който може да препродадете билет, от който нямате възможност да се възползвате, или пък да закупите такъв на по-изгодна цена в последния момент. Добре изпипания бизнес модел елиминира риска за измама и от двете страни, а услугата е безплатна.
В динамичния свят, в който живеем, пътуването се е превърнало в ежедневие за много. Хващането на полет днес е претръпнало от онзи елемент на подготовка и екзотичност. Същата тази динамика е и причината не винаги да имаме възможност да уползотворим билета си. Без значение каква е причината, която ни възпрепятства, неоползотвореният билет изгаря, а средствата, инвестирани в него, отиват на вятъра. Тук се появява услугата на SpareFare като ви помага да смените името на титуляра и оползотворите ненужния билет, като в същото време предоставя възможност за изгодни оферти.
Здравко Илиев – финансист в голяма международна консултантска фирма – може да сподели с вас многобройните пъти, в които му се е налагало да лети, но по една или друга причина не е успявал да стигне до летището. Добрите идеи се раждат от нуждата. Опита на Здравко го кара да се замисли по темата. Така, заедно с колегите си от London School of Economics – Георги Ставрев и Галя Динева – решават да избистрят идеята около SpareFare.
Всяка година над 6 милиона билета остават неоплозотворени, като броят им нараства благодарение на глобализацията и появата на low cost дестинациите. Това са милиони шансове совбственикът на даден билет да си върне, ако не цялата, то поне част от сумата, а някой авантюристично настроен купувач да открие нова дестинация на изгодна цена. Близо 40 нискотарифни компании предлагат услугата за смяна на титуляра на даден билет. Редовните компании, които имат тази практика, също понякога допускат това за лоялните си клиенти.
Начинът, по който работи платформата, е изпипан за максимално улеснение и сигурност. Имате билет, или дори цял пакет за екскурзия, влизате в SpareFare и публикувате предложението си без цена. Регистрацията и публикуването отнемат пет минути и са безплатни. Има опция и екипът на сайта да въведе данните, но срещу комисиона от крайната печалба от 10%.
От другата страна купувачът разглежда офертите и си харесва билет. Проверява стойността му към момента и пуска заявка за отстъпката, която иска. Софтуерът калкулира колко ще спечели купувачът, след като се приспадне отстъпката и таксата за смяна на титуляра. В идеалния случай купувачът има няколко предложения и избира няй-изгодното за себе си.
Гаранцията за продавача идва оттам, че той сменя името на билета чак когато посредникът получи парите от купувача, а за купувача - че парите се превеждат на продавача чак след като се е качил на самолета.
Звучи прекрасно и те кара да си мислиш как никой до сега не се е сетил за това. Истината е, че има още една такава платформа, която е създадена от евреи, но се заплаща. И макар да е по-добре всеки да стигне до собствената си дестинация, понякога живота ни предлага нови пътища, които да извървим или прелетим, а SpareFare е насреща да минимизира разходите.