Милано планира да увеличи велоалеите и пешеходните зони след карантината
Милано планира да ограничи автомобилния трафик, след като приключи карантината, наложена вследствие на COVID-19 пандемията. За целта 35 км. от пътищата ще бъдат трансформирани във велоалеи и пешеходни зони. Голямата промяна е решение, вдъхновено от промяна в качеството на въздуха - от един от градовете с най-замърсен въздух, Милано се превърна в града, който намали трафика с до 75%, което веднага рефлектира на атмосферата.
Градът е един от най-тежко засегнатите от COVID-19. Вече над месец продължава карантината, която ограничи събирането на големи групи хора, свободното придвижване и работния процес на много фирми. Това от своя страна доведе до изчистване на въздуха в северноиталианския град, след като трафикът на моторни превозни средства намаля с 30 - 75%.
Така се прокрадна и идеята, че след като хората се върнат на работа и към "обичайния" си начин на живот, ще се качват по-рядко в автомобилите си, особено ако са насърчавани да ходят пеш или да карат колело. Тротоарите ще бъдат по-широки, ще има повече алеи за велосипедисти, а друга мярка, която да стимулира активността на гражданите и да запази чистия въздух, е да има и ограничение на скоростта. По улиците, предназначени за каране на колело или разходки, ограничението на скоростта ще бъде 30 км/ч.
Марко Гранели - заместник-кмет на Милано, споделя:
Работим от години за намаляване на използването на коли. Ако всеки кара кола, няма място за хората, няма място за движение, нито за търговска дейност извън магазините.