Успелите

Нов рекорд! 52 тона пластмаса събра каузата "Капачки за Бъдеще" само в София!

На 13 април в София и Пловдив се проведе четвъртото голямо събиране на капачки от кампанията "Капачки за Бъдеще", стартирана в края на 2017 г. от Мартина Йорданова и Лазар Радков. По официални данни за Uspelite.bg са събрани 52 тона капачки само в София.

Организаторите очакват още 10 тона да са събраните в Пловдив. Заедно с още 7-8 тона от останалите градове в страната. По този начин това издание ще събере общо колкото за предните три събития сумарно. Така общото количество от стартирането на инициативата ще надхвърли 130 тона пластмаса.

В началото на годината организаторите си поставиха за цел през 2019-та да дарят 12 кувьоза и да рециклират поне 100 000 кг пластмаса. За момента прогнозите са, че ще успеят да постигнат всичко това още до есента. А главната им цел да подменят всички стари и амортизирани кувьози до края на годината започва да изглежда все по-постижима.

Към днешна дата кампанията "Капачки за Бъдеще” вече е подменила кувьозите в Червен бряг, Чирпан, Ботевград, Нова Загора, Троян и Кнежа. И още 5 кувьоза чакат, за да намерят своя нов дом. Освен това със средствата от тази кампания организаторите пресмятат, че ще могат да закупят 6 нови кувьоза до есента. Хората зад кампанията също осигуряват обучение за персонала на болниците за кувьозите, които даряват.

Георги Ненов, съмишленик на кампанията, коментира пред Uspelite.bg:

Участвайки в "Капачки за бъдеще", се чувствам част от нещо много по-голямо от мен самия. Част от бъдещето на България – нашите деца!

Правя го, защото искам да подкрепя хора, които уважавам и ценя, и да съм част от прозрачни каузи. Обичам да развивам средата си с други хора, които искат да помагат и виждат по-далече от носа си. Вярвам, че в България могат да се случват и други такива каузи. Тази просто е примерът, че е възможно, че има как!

"Капачки за бъдеще" е благотворителна инициатива, която събира пластмасови капачки и ги дава за рециклиране срещу определена сума. Сумата се използва с цел закупуването на нови кувьози за недоносени бебета в малките болници в цялата страна.

В края на 2017 година Мартина и Лазар решават да подемат тази благотворителна кауза с пластмасови капачки, защото много хора ги събират, а не знаят къде да ги предадат. С помощта на свои приятели случайно откриват, че неонаталната техника в много от малките общински болници е в окаяно състояние и голяма част от кувьозите в неонатологиите с клас 1 са на по 30-40 години. Доста от тях са силно повредени, а някои откровено не функционират. Развитието на кампанията обаче надминава дори техните очаквания.

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Петър Нефтелимов

Петър Нефтелимов е от първите автори в Uspelite.bg и до ден днешен е неразделна част от нашия екип с над 250 публикувани статии. Автор на книгата ,,Успехът в българския ген" за 49 успели българи в страната и чужбина. Има бакалавър по биотехнологии, магистър по биобизнес и биопредприемачество и втора магистратура по бизнес администрация. Съосновател е на биотехнологичния стартъп ,,Цвете в епруветка‘‘, който се бори срещу букетите от рязан цвят, които оказват отрицателно влияние върху природата заради площите за отглеждане, голямото количество вода и въглеродните емисии от транспорт и логистика по въздух. Освен това Петър е основател на медията за практическите съвети за бизнеса Neftelimov.com и на агенцията Zero Start, която се занимава с менторство и дигитален маркетинг. Той е част от двете най-престижни класации в България, а именно ,,30 под 30‘‘ на Forbes и ,,40 до 40‘‘ на Дарик радио.

Оставете коментар

0 коментара