Успелите

Пандемия и велосипеди - една неочаквано добра комбинация!

Пандемия - наред с всички отключени добродетели, креативност и пренаредени приоритети, светът наблюдава раздвижване и в изграждането на инфраструктури, които да стимулират каране на велосипед в големите европейски градове. Да повъртим, извинете - проверим...

COVID-19 предизвика революция в придвижването и все повече европейци (и не само) предпочитат да карат колело, вместо да споделят аерозолите си в градския закрит транспорт. Това от своя страна провокира правителствата на някои държави да действат в тази посока и да задоволят потребностите на населението си, като инвестират в подходяща инфраструктура. Рекорд за вложени средства държи красивата Финландия, която е инвестирала 7,76 евро на глава от населението. 

Традиционно Нидерландия и Дания инвестират в изграждане на велосъоръжения. Много страни последваха примера им след навлизането на коронавируса, тъй като хората логично избягват струпванията в обществения транспорт и вдъхват нов живот и енергия на велосипедите си. Велопроизводителите отчитат растеж, а правителствата предприемат действия за внедряване на инфраструктурата, необходима за подкрепа на велосипедистите - велоалеи, зони без автомобили и мерки за "убиване" на скоростта, като 34 от 94-те най-големи града в Европейския съюз обявиха, че вече работят в тази посока. Повече от 1 млрд. евро са инвестирани във велоинфраструктура на Стария континент от началото на пандемията. Реализираните проекти са с дължина над 2300 км до момента.

Данните от Европейската федерация на велосипедистите предоставят преглед на страните, които инвестират най-много за колоездене по време на пандемията.

Романтичната Италия също е лидер в развитието на велотранспорта.

И преди сме опитвали да изграждаме велоалеи, но автомобилистите протестираха. Някой ми каза, че сме имали нужда от коронавируса, за да ги въведем тук!

Пиерфранческо Маран, заместник-кмет за градското планиране, зелените площи и земеделието в Милано

В Милано са изградени 35 км нови велоалеи, но много от тях са временни. Властите в Италия са вложили около 115 млн. евро за стимулиране на колоезденето. 

Повечето хора, които карат колело, преди използваха градския транспорт. Но сега се нуждаят от алтернатива. Преди COVID имахме 1000 велосипедисти по главната търговска улица, сега имаме 7000.

Пиерфранческо Маран

Както се пее в една магическа песен - "Винаги гледай от светлата страна на нещата". Въпреки стреса, страха, неизвестността и разклатеното здраве, коронавирусът ни носи нови хоризонти и отваря очите ни по предизвикателен начин. От нас зависи какво ще видим. 

Сутрин. Велосипед. Десетки километри. Стотици. Сестра ми. Тя е моята асоциация на велосипед и обратно. Чакаме велоалеите и тук. И от нас зависи. 

Информация: weforum.org, investitor.bg

Снимки: weforum.org, biketoeverything.com, lonelyplanet.com

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Нина Ружина

Призванието ми е да съм учител, ако има място, на което се чувствам цяла и пълноценна, това е класната стая. Освен да съм "educator of young people" обичам музиката, планината и спорта. И да пиша. Истински вярвам в силата на думите. И на любовта.

Оставете коментар

0 коментара