Платформата за късометражно кино No Blink вече се радва на над 2,5 милиона гледания
За последните 6 години от своето съществуване българска филмова плаформа No Blink вече има близо 100 000 редовни зрители и над 2,5 милиона гледания! През октомври 2015 г. се заражда идеята за първия онлайн каталог за късометражно българско кино в едно таванско помещение между 10 колоритни личности. Така стартира и сайтът noblink.bg, а сега 6 години по-късно той има зад гърба си редица премиери, събития, подкаста ''Кино с думи'', стрийминг платформата за българско кино и театър – GLEDAM.BG, филмови награди, субтитри за глухи хора и още много други вълнуващи дейности.
Философията, която следва екипът на No Blink, е да представя предимно млади режисьори, автори на независимо кино, които не се страхуват да експериментират, както с изразните средства, така и с подбора на теми. #НеМигайте пред българското кино, призовават създателите на платформата, защото филмите са къси и можеш да изпуснеш нещо, а всеки детайл е важен!
''Наблюденията ни са, че през последните години в България се произвеждат все повече филми, а родното късо кино става все по-добро. Това много ни обнадеждава и прави по-лесна задачата да намираме стойностни творби, които да поднесем на зрителите'', споделя тимът на No Blink.
За последните вече 6 години платформата успя да събере цели 160 от най-добрите късометражни родни заглавия. Най-важното за всички зрители е, че достъпът до филмовите ленти е напълно безплатен, могат да се гледат по всяко време и точка на света. Друг бонус, който предлага проектът, е, че част от филмите имат субтитри на английски, а повечето са с надписи на български език за хора с увреден слух.
''Преди 6 години създадохме No Blink заедно с колегите ми от майсторския клас на проф. Георги Дюлгеров, защото си дадохме сметка, че в България се правят десетки къси филми на година, но повечето не достигат до абсолютно никой, с изключение на 5 фестивала. Някои са с по-голямо фестивално участие, но широката публиката нямаше абсолютно никакъв достъп до тях. Кратката форма в днешно време е изключително популярна. Хората предпочитат да гледат нещо кратко, което да им даде съдържание и да ги обогати. Затова реших, че подобна онлайн платформа, която събира на едно място късометражни филми, ще стигне до по-широка аудитория“, споделя пред Радио България Ники Стоичков, създател и креативен директор на No Blink.
Неоспорим факт е, че пандемията от COVID-19 е повишила допълнително интереса към онлайн платформата, тъй като броят на зрителите се е увеличил рязко още с първия локдаун през март месец на 2020-а. Категориите, които обхваща платформата, са: анимация, документални филми, игрални филми във всички жанрове с продължителност до 30 минути.
Снимки: No blink