Успелите

Платформата за късометражно кино No Blink вече се радва на над 2,5 милиона гледания

За последните 6 години от своето съществуване българска филмова плаформа No Blink вече има близо 100 000 редовни зрители и над 2,5 милиона гледания! През октомври 2015 г. се заражда идеята за първия онлайн каталог за късометражно българско кино в едно таванско помещение между 10 колоритни личности. Така стартира и сайтът noblink.bg, а сега 6 години по-късно той има зад гърба си редица премиери, събития, подкаста ''Кино с думи'', стрийминг платформата за българско кино и театър – GLEDAM.BG, филмови награди, субтитри за глухи хора и още много други вълнуващи дейности. 

Философията, която следва екипът на No Blink, е да представя предимно млади режисьори, автори на независимо кино, които не се страхуват да експериментират, както с изразните средства, така и с подбора на теми. #НеМигайте пред българското кино, призовават създателите на платформата, защото филмите са къси и можеш да изпуснеш нещо, а всеки детайл е важен! 

''Наблюденията ни са, че през последните години в България се произвеждат все повече филми, а родното късо кино става все по-добро. Това много ни обнадеждава и прави по-лесна задачата да намираме стойностни творби, които да поднесем на зрителите'', споделя тимът на No Blink.

За последните вече 6 години платформата успя да събере цели 160 от най-добрите късометражни родни заглавия. Най-важното за всички зрители е, че достъпът до филмовите ленти е напълно безплатен, могат да се гледат по всяко време и точка на света. Друг бонус, който предлага проектът, е, че част от филмите имат субтитри на английски, а повечето са с надписи на български език за хора с увреден слух.

''Преди 6 години създадохме No Blink заедно с колегите ми от майсторския клас на проф. Георги Дюлгеров, защото си дадохме сметка, че в България се правят десетки къси филми на година, но повечето не достигат до абсолютно никой, с изключение на 5 фестивала. Някои са с по-голямо фестивално участие, но широката публиката нямаше абсолютно никакъв достъп до тях. Кратката форма в днешно време е изключително популярна. Хората предпочитат да гледат нещо кратко, което да им даде съдържание и да ги обогати. Затова реших, че подобна онлайн платформа, която събира на едно място късометражни филми, ще стигне до по-широка аудитория“, споделя пред Радио България Ники Стоичков, създател и креативен директор на No Blink.

Неоспорим факт е, че пандемията от COVID-19 е повишила допълнително интереса към онлайн платформата, тъй като броят на зрителите се е увеличил рязко още с първия локдаун през март месец на 2020-а. Категориите, които обхваща платформата, са: анимация, документални филми, игрални филми във всички жанрове с продължителност до 30 минути.

Снимки: No blink

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Деница Събева

Обитава планетата Земя от 1998 година. Отдаден журналист, графичен дизайнер и маркетинг специалист. С афинитет към музиката, театъра, литературата и рисуването във всичките им измерения. Вярва, че силата на думите има способността да променя настоящето. Част от Uspelite.bg през 2021 г. благодарение на програма "Европейски копрус на солидарността".

Оставете коментар

0 коментара