Положителното в България за последните 24 часа - 26.05.17
Единственият златен медал за България от Decanter World Wine Awards 2017 бе присъден на Катаржина Естейт
Катаржина Естейт отбеляза най-доброто си представяне до този момент на един от най-силно конкурентните винени конкурси Decanter World Wine Awards 2017. Със златен медал бе наградено "10 Harvest", Merlot 2015 и това е единственият златен медал за България тази година. С производството на този винен еликсир Катаржина Естейт бележи юбилейната си десета реколта, която е и най-добра до този момент от създаването на избата. Златното отличие е с огромна значимост за избата, тъй като Decanter има славата на най-трудния винен конкурс. Виненото състезание се провежда в Лондон и се счита за едно от най-престижните в света. Вината се оценяват от най-добрите дегустатори от цял свят, включително Masters of Wine и Master Sommelier (най-високите титли във виненото и сомелиерско образование). Вината преминават през тежка селекция: - изцяло "сляпа" дегустация и класификация според региона и цената. Имено поради тази причина и отличията от Decanter са толкова желани от производителите на вина. Със сребърен медал е наградено "La Verite" 2015, а бронз получиха едни от най-знаковите вина на Катаржина Естейт - "Encore Malbec" и "Encore Syrah"2015г. С етикет "препоръчано вино" може да се похвали Katarzyna, Question Mark 2012.
Източник: Bacchus.bg
Huffington Post: Българското кисело мляко е най-големият тренд в храненето в Япония
В Източна Азия ценят киселото мляко! Оказва се, че една от най-популярните храни в Япония е именно българският продукт. Американското издание Huffington Post пише, че милиони японци включват киселото мляко в своето ежедневно меню, като то продължава да набира популярност. Преди едва 35 години обаче за азиатците киселото мляко е представлявало по-скоро непозната храна. Днес тя се възприема като ежедневна необходимост и символ на здраве и благосъстояние. Съвременната представа в Япония за киселото мляко като здравословна храна се разпространява от маркетингова кампания, която представя на потребителите един нетрадиционен продукт. Рекламата, която съдържа и автентични кадри от страната ни, популяризира продукта и възхвалява българския му произход, като представя източноевропейската нация като негово свещено родно място. По този начин японците разбират, че в България млекопроизводството е стара традиция. Японците остават впечатлени от киселото мляко, а през 2015 г. потребители дори твърдят, че българският продукт е по-популярен от Кока-Кола. Историята на японската компания, която реши да произвежда традиционно българско кисело мляко популяризира страната ни в източните държави. За японците България е "свещената страна на киселото мляко". Повече по темата четете тук.
Разкриват технически колеж по енергетика и електроника в Казанлък
Да бъде разкрит в Казанлък Технически колеж към Технически университет – София реши днес на свое заседание Акредитационният съвет на Националната агенция по оценяване и акредитация (НАОА). Така младите хора в общината ще имат възможността да получат техническо образование по специалности от промишления отрасъл „Машиностроене“, силно развит в региона и страдащ от дефицит на кадри. Обучаваните в новия колеж студенти по специалност „Технология на машиностроенето“ ще получат степен „професионален бакалавър“, а периодът на обучение ще е 3 години или 6 семестъра. До тук се стигна след проведени от страна на кмета на община Казанлък Галина Стоянова множество срещи с представители от най-висшия ешелон на българското образование – министри, заместник-министри, ректори през последните няколко години. В основата на настоятелните усилия на Стоянова бе тревожният факт, че става все по-трудно намирането на квалифицирани инженерни кадри, още повече, че една голяма част от населението на община Казанлък е трудово ангажирано в отрасъла. Представителите на местния бизнес изразяваха готовност да помогнат за осъществяване на идеята Казанлък да има свое висше училище – с осигуряване на материално-техническа база, организиране на специализирана лаборатория, подпомагане със стипендии младите хора, които искат да повишат своята професионална квалификация.
Източник: Kmeta.bg
Какво е да си "внуче назаем"? Разбери от кампанията "Приеми ме на село"
"Приеми ме на село" 2017 отново набира кандидати за "Внучета назаем". За пета поредна година инициативата дава възможност на кандидат-внучета да поживеят в автентична селска среда и да съчетаят полезното с приятното. Организатор на кампанията "Приеми ме на село" е Община Габрово. Целта е всички деца и младежи, които желаят да се превъплътят във "внучета назаем" за една седмица. Те ще се настанят "под наем" при баба и дядо в автентична селска среда. Смисълът на идеята е опазването и съхраняването на българското културно наследство, както и възпитаването на младите хора в изконните ценности на нашия народ. Тази година за децата от Габрово на възраст между 9 и 14 години ще бъдат организирани три дневни лагера "Преми ме на село" в селата Поповци, Новаковци и Стоевци. Деца от 9 до 14 години от цялата страна ще могат да се включат в кампанията "Приеми ме на село" - Джуниър. Тя ще се проведе в село Беломъжите през летния месец юли. Младежите на възраст от 15 до 29 години пък могат да подават заявления за участие в инициативата за две села - Беломъжите и Новаковци. Всички желаещи да участват в "Приеми ми на село" и да се превъплътят в ролята на "внуче назаем" могат да се запишат на сайта на кампанията. Там можете да намерите и всички подробности относно условията за участие, както и електронни заявления за кандидатстване. Повече по темата четете тук.