Стартира кампания в подкрепа на семейства с деца със специални потребности
Стартира нова кампания "Уикенд", предназначена за семейства, в които има деца със специални потребности. Организаторите са Ани Йончева и Ваня Тодорова, а благотворителният базар в полза на кампанията ще се проведе този уикенд в парка пред НДК.
Преди тази кампания двете жени са провели инициативата "Да се запознаем". Тя е стартирала в края на 2020 година и е била насочена към училищата с цел да запознаят децата с техните малко по-различни приятели, надявайки се, че по този начин ще се научат да ги приемат. Създали са книжка, която се казва "Да се запознаем с различните деца на България". Тя се разпространява напълно безплатно в училища и детски градини.
"Получаваме много добри отзиви от учители и родители. Гостувахме в много училища, някои срещи бяха онлайн. Имам още покани, но изчакваме ситуацията с пандемията да се подобри.", казва за БНР Ани Йончева.
Сега Ани и Ваня стартират новата кампания "Уикенд". Идеята им е хрумнала от това, че много семейства, в които има деца със специални потребности, нямат финансова и физическа възможност да отидат някъде на почивка.
"Надяваме се да съберем средства и да осигурим един такъв уикенд за семействата. Говорили сме вече с представители от хотел на морето и планината. В зависимост от това къде самите родители ще се почувстват по-добре с децата си, ние ще им осигурим тази почивка. Водим преговори и чакаме да ни дадат цена, за да преценим на колко семейства ще можем да помогнем.", обяснява още Ани.
На 19 и 20 февруари в парка пред НДК ще има благотворителен базар с мартеници, с ръчно изработени неща, творци от цяла България са се включили в подкрепа на кампанията. На мястото ще има дарителска кутия. В края на базара ще се направи протокол, като дарителската кутия ще се отвори пред комисия и всички средства ще отидат за кампанията.
Снимка: БНР