Стартира първият етап на конкурса Young Lions Bulgaria 2017 - Film
Целта на надпреварата, която се провежда в България за поредна година, е да класира екип, който да представи в категорията "Филм" страната ни на „Cannes Young Lions“. Надпреварата във френския град Кан ще се състои през юни 2017 г.
Тя събира под запазения си знак представители на рекламния бизнес, които показват работата си пред жури. Изискванията към българските кандидати, които желаят да се включат подбора за фестивала са следните:да са на възраст до 30 години (родени след 24 юни 1986 г.) и да работят в комуникационна агенция. Регистрацията е безплатна и трябва да бъде извършена до 5 април 2017 г.
На 7 април 2017 г. всички одобрени кандидати ще получат задание за своя 60-секунден клип, който да представи България в Кан. Условието е видеото да бъде заснето и обработени със собствени ресурси. Победителят в Young Lions Bulgaria 2017 – Film ще бъде обявен на 20-ти април. Той ще ни представя на „Cannes Young Lions“
Партньор на българската надпревара за 2017 г., която ще излъчи наш представител на фестивала на рекламния бранш, е фондация „Пловдив 2019“ . Фондацията ще даде заданието за филмите от българското състезание.
Конкурсната надпревара в Кан, която остава в сянката на един от най-престижните фестивали за кино, провеждани на Ривиерата, е снована през 1954 г. Оттогава до днес тя обединява за няколко дни талантливи и креативни творци от рекламния бранш от цял свят. Статуетката, която се връчва на призьора на фестивала в във формата на лъв, както подсказва името на надпреварата. Лъвът от площад "Сан Марко" във Венеция е първообразът на лъва-трофей.
Интересно е, че в миналото организацията на конкурса „Cannes Young Lions“, се поделя между Кан и Монте Карло, а впоследствие между Кан и Венеция. От 1990 г. фестивалът предлага множество семинари и уъркшопи. През годините категориите за награда непрекъснато се увеличават. Най-новата, която е в сила от 2013 г. е за иновации.