Платформата за късометражно кино No Blink вече се радва на над 2,5 милиона гледания

За последните 6 години от своето съществуване българска филмова плаформа No Blink вече има близо 100 000 редовни зрители и над 2,5 милиона гледания! През октомври 2015 г. се заражда идеята за първия онлайн каталог за късометражно българско кино в едно таванско помещение между 10 колоритни личности. Така стартира и сайтът noblink.bg, а сега 6 години по-късно той има зад гърба си редица премиери, събития, подкаста ''Кино с думи'', стрийминг платформата за българско кино и театър – GLEDAM.BG, филмови награди, субтитри за глухи хора и още много други вълнуващи дейности. 

Философията, която следва екипът на No Blink, е да представя предимно млади режисьори, автори на независимо кино, които не се страхуват да експериментират, както с изразните средства, така и с подбора на теми. #НеМигайте пред българското кино, призовават създателите на платформата, защото филмите са къси и можеш да изпуснеш нещо, а всеки детайл е важен! 

''Наблюденията ни са, че през последните години в България се произвеждат все повече филми, а родното късо кино става все по-добро. Това много ни обнадеждава и прави по-лесна задачата да намираме стойностни творби, които да поднесем на зрителите'', споделя тимът на No Blink.

За последните вече 6 години платформата успя да събере цели 160 от най-добрите късометражни родни заглавия. Най-важното за всички зрители е, че достъпът до филмовите ленти е напълно безплатен, могат да се гледат по всяко време и точка на света. Друг бонус, който предлага проектът, е, че част от филмите имат субтитри на английски, а повечето са с надписи на български език за хора с увреден слух.

''Преди 6 години създадохме No Blink заедно с колегите ми от майсторския клас на проф. Георги Дюлгеров, защото си дадохме сметка, че в България се правят десетки къси филми на година, но повечето не достигат до абсолютно никой, с изключение на 5 фестивала. Някои са с по-голямо фестивално участие, но широката публиката нямаше абсолютно никакъв достъп до тях. Кратката форма в днешно време е изключително популярна. Хората предпочитат да гледат нещо кратко, което да им даде съдържание и да ги обогати. Затова реших, че подобна онлайн платформа, която събира на едно място късометражни филми, ще стигне до по-широка аудитория“, споделя пред Радио България Ники Стоичков, създател и креативен директор на No Blink.

Неоспорим факт е, че пандемията от COVID-19 е повишила допълнително интереса към онлайн платформата, тъй като броят на зрителите се е увеличил рязко още с първия локдаун през март месец на 2020-а. Категориите, които обхваща платформата, са: анимация, документални филми, игрални филми във всички жанрове с продължителност до 30 минути.

Снимки: No blink

Успяхме ли да те вдъхновим?

Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Подкрепи ни
Написано от

Обитава планетата Земя от 1998 година. Отдаден журналист, графичен дизайнер и маркетинг специалист. С афинитет към музиката, театъра, литературата и рисуването във всичките им измерения. Вярва, че силата на думите има способността да променя настоящето. Част от Uspelite.bg през 2021 г. благодарение на програма "Европейски копрус на солидарността".

Няма коментари

Коментирай