Гигантът в хранителната индустрия Mondelēz скъса с палмовото масло
Mondelēz International, компанията, която произвежда Oreo, Milka, Sour Patch Kids, Ritz и още много известни хранителни продукти, обяви миналата седмица, че вече не работи с доставчици на палмово масло.
Ако сте си купували бисквитки Oreo, Belvita, Tuc, Toblerone или крема сиренето Philadelphia, (най-вероятно) без да искате сте подкрепяли индустрията на палмовото масло. Както ви разказахме, добиването на палмово масло предизвиква изсичането на гори и унищожаването на животни.
Като една от най-големите компании, купуващи палмово масло, решението на Mondelēz ще има отзвук, не само в самата организация, но и на световно ниво. Миналата седмица обявиха, че прекратяват бизнес взаимоотношения с 12 от доставчиците си на палмово масло, защото е в разрез с политиката им за 100% екологична устойчивост. Допълнително заявяват, че полагат усилия да ускорят процеса на трансформация към чисто екологично добиване на палмово масло.
Mondelēz International винаги са имали за цел абсолютна прозрачност, когато става въпрос за доставчиците им на палмово масло, но признават, че "остава пропаст между сегашното ни състояние и целта ни".
Mondelēz International остава напълно обвързан с желаната промяна в индустрията на палмово масло и действията срещу доставчиците ни показват изцяло нашата решимост. - казва Jonathan Horrell, Global Director of Sustainability at Mondelēz International. Ще продължим да преследваме нови и интересни инициативи, които имат за цел ефективна промяна в индустрията на палмовото масло.