Младите дизайнери залагат на устойчивата мода
Устойчивата мода е все по-предпочитана както от потребителите, така и от произведителите. Това доказа и изложението Modefabriek 2024 в Амстердам. На него млади дизайнери от цял свят показаха красиви, комфортни и устойчиви облекла, уверени, че могат да променят индустрията и да превърнат етичната мода във водещо правило.
Modefabriek 2024 обедини стотици местни и чужди марки, колекции, изложби, магазини и тенденции в модната индустрия. По време на ревюто бяха показани колекциите на различни находчиви дизайнери, а това, което ги сплотява, бяха естествените и щадящи околната среда материи.
Прочети още: Устойчивата мода е новото черно
Пред БГНЕС дизайнери и модни консултанти споделиха вижданията си за бъдещето на модата и начинът, по който те самите са решили да подходят в работата си.
„ Исках да основа бранд, който е за комфортни облекла “, сподели Лиса де Врайс, основател на марката „ Lune”.
„ Концентрираме се съществено върху това от какво са направени облеклата ни. Около 80% от материалите, които използваме са сертифицирани ”, изясни тя и добави, че употребяват доста натурален памук.
Тя допълни, че устойчивостта на облеклата е доста значима и за някои дрехи се използват и рециклирани материали, макар и това да не е перфектният вариант. Накрая се обърна с призив към хората, съветвайки ги да купуват по-малко.
Екипът на БГНЕС разговаря и със създателката на бранда „ Lorense“. Тя също се стреми към потреблението на основно на естествени материали.
„Опитваме да използваме повече естествени и устойчиви материали и създаваме единствено това, което магазините поръчват, с цел да няма ненужно потребление на материи ”, изясни Лорензе Пен.
Мнението си относно устойчивата мода споделиха също Ирис Гелинг и Анджелик ван Дуженвенболд, основали марката “Harper & Yve ” преди седем години.
„Опитваме да използваме по-малко вода при разработване на облеклата си. Използваме натурален памук и опитваме да избягваме полиестер. При потреблението на полиестера обаче по-скоро има негативна нагласа, но в новия моден свят се употребява рециклиран полиестер и ние се опитваме да го комбинираме с изкуствена коприна и естествена памук ”, разяснява Ирис Гелинг.
Анджелик споделя мнението, че модната индустрия е една от сферите, които вредят на планетата, затова би трябвало да се създават повече естествени и устойчиви облекла
Джоел Шейка, която е част от марката „ Miss goodlife” също вярва, че етичният модел е доста значим в днешното общество. Според нея трябва да обръщаме повече внимание на това какво носим. Тя казва, че наистина е трудно да избираме устойчивостта на облеклата, предвид въздействоето на Китай и бързата мода.
„Goodlife “ е марка, която залага на ярките цветове, но за производството и оцветяването на дрехите не се използват толкова много химикали. Джоел Шейка споделя, че модният бранд работи с производители, които мислят за природата.
„ Мисията на марката е да носи благополучие и мощ на дамите, да ги кара да се усещат свободни и щастливи. Дрехите носят позитивната сила и са предопределени да бъдат носени от дами на всякаква възраст ”, изясни пред БГНЕС Джоел.
Индо Киек, мениджърът за международни продажби на „Olsen”, също е категоричен, че трябва да полагаме повече грижа за природата и планетата. Според него всеки трябва да знае как са произведени дрехите му, а най-голям натиск идва от младото поколение, което е изключително осъзнато.
„Използваме само естествени материали. Използваме памук и всички естествени материи, които купувачът харесва, които са му удобни и които са модерни”, споделя Индо Киек.
Източник: БГНЕС