Нов рекорд! 120 тона пластмаса събра петата кампания на “Капачки за Бъдеще”
На 28 и 29 септември в над 150 населени места из цяла България се проведе петото голямо събиране на капачки от кампанията "Капачки за Бъдеще", стартирана в края на 2017 г. от Мартина Йорданова и Лазар Радков. По официални данни за Uspelite.bg са събрани 120 тона капачки, от които 70 тона са само от София.
“Капачки за Бъдеще” е кампанията, която се грижи за малките общински болници в цяла България. Петото издание събра 120 000 килограма пластмаса благодарение на над 500 доброволни пункта в цялата страна, споделят организаторите в социалните мрежи. Това предполага закупуването и даряването на поне 7 нови кувьоза за недоносените бебета.
До този момент кампанията е дарила 12 кувьоза. През април ти представихме четвъртото издание, където 52 тона пластмаса събра каузата "Капачки за Бъдеще" само в София, а общо 70 тона заедно с останалите градове. По този начин петото издание събра почти колкото за предните четири събития сумарно (130 тона). Така общото количество от стартирането на инициативата надхвърля 250 тона пластмаса.
Експертът по маркетинг и реклама Георги Малчев сподели в своя блог:
Всяка година “Капачки за Бъдеще” променят повече съдби и надграждат наличните ресурси. За мен те са отличен пример с възможността да стартираш събирането с една туба, да увлечеш колегите си или съучениците си, да участваш в предаването на капачките.
"Капачки за бъдеще" е благотворителна инициатива, която събира пластмасови капачки и ги дава за рециклиране срещу определена сума. Сумата се използва с цел закупуването на нови кувьози за недоносени бебета в малките болници в цялата страна.
В края на 2017 година Мартина и Лазар решават да подемат тази благотворителна кауза с пластмасови капачки, защото много хора ги събират, а не знаят къде да ги предадат. С помощта на свои приятели случайно откриват, че неонаталната техника в много от малките общински болници е в окаяно състояние и голяма част от кувьозите в неонатологиите с клас 1 са на по 30-40 години. Доста от тях са силно повредени, а някои откровено не функционират. Развитието на кампанията обаче надхвърля дори техните очаквания.