„Веселите зъбки“ ще прегледат над 50 000 деца безплатно в България
През месец октомври, само две седмици след старта на учебната година, над 50 000 деца в цялата страна ще получат талони за безплатен стоматологичен преглед. Те ще се разпространяват във всички 73 магазина на веригата за търговия с дрогерийни стоки у нас – dm и са част от специална брошура, която включва и талони за отстъпка за продукти за устна хигиена.
Безплатните прегледи ще се провеждат в повече от 250 стоматологични кабинета, в които работят близо 400 зъболекари. Това ще стане в рамките на кампанията за устна хигиена „Веселите зъбки“, която се организира за шеста поредна година от dm България и Сдружението на българските зъболекари (СБЗ).
Според статистиката над 70% от 5-6-годишните и близо 80% от 12-годишните деца са с кариеси.
Целта на инициативата е да помогне на родителите да се погрижат за здравето на зъбите на своите деца и да образова хората за ползата от правилна устна хигиена още от най-ранна възраст, с появата на първото млечно зъбче.
Д-р Анатолий Кънев, председател на СБЗ, заяви, че много родители напълно игнорират грижата за млечните зъбки, тъй като разчитат, че след смяната им с постоянни няма да има проблеми.
Това е дълбоко невярно. Грижата за зъбите трябва да започне преди детето да навърши една година и е добре отрано да има изградени навици да посещава зъболекар. Така могат да бъдат избегнати редица здравословни проблеми. Все пак зъбките не са изолирани от тялото и едно възпаление, ако не е лекувано навреме, може да доведе до усложнения с ушите, гърлото или други органи.
Раздаването на талоните за безплатен стоматологичен преглед ще започне от 4 октомври в 25 града в България. За родителите с деца на възраст 3-7-години са предвидени 30 000 пакета, които включват: брошура с талони за безплатен преглед и отстъпка за избрани продукти за устна хигиена, подарък продукт за грижа за зъбките на най-малките и забавен пъзел „Веселите зъбки“, който след сканиране със смартфон „оживява“ и чрез забавна песничка учи малките деца как да мият зъбите си.
Допълнително 20 000 родители с деца до 7 години ще могат да получат на касите в магазините на dm брошури с талони за безплатни прегледи и отстъпка за стоматологични продукти. Отстъпката важи както за популярни брандове, така и за собствената марка на dm, Dontodent.