Успелите

Black Friday 2019: Или как всеки бизнес може да намери своето място

Black Friday тази година ще бъде на 29 ноември. Като потребители знаем, че този ден слага началото на големия коледен пазар. Тогава стотици компании предлагат намаления на цените на стоките и услугите си. Къде по-големи, къде по-малки. 

Ако допреди години по това време пазарувахме предимно от физически обекти, то сега онлайн търговията е първосигналният ни избор. Още по-нарастваща е и тенденцията малките бизнеси да се възползват от еуфорията покрай Black Friday. Често това са креативни хора, които, сами или в тесен семеен кръг, изработват всичко: от домашно плетени терлици и шапки (виж на баба терлиците), през всякакви играчки, ръчно правени изделия, подаръци и всевъзможни щуротии, до по-сериозни предмети от и за бита. 

Фрийлансъри или просто дребни предприемачи също намират пазар за своите изделия в деня на големите отстъпки. Лесно е, когато предлагат своите произведения в интернет посредством фирмен сайт или онлайн магазин. Така може да се възползват напълно от дигиталния маркетинг. Особено специален е и понеделникът след дългоочаквания петък, който е запазен под името Кибер понеделник (Cyber Monday) – изцяло насочен към намаления в онлайн магазините на търговците.

Ако и Вие планирате да станете част от предстоящите световни промоции, то има много начини да си намерите стабилно и непоклатимо място онлайн, като оптимизирате сайта си и подготвите онлайн магазина си за тези очаквани трескави дни. 

И така, да започнем първо с рекламата. 

Подгответе се с рекламна стратегия

Имате прекрасни продукти или услуги, които желаете да стигнат до възможно най-много хора? Може би не всеки знае за Вашия онлайн магазин или сайт. И това е напълно нормално. Сега е моментът да вложите усилията си в реклама, която ще помогне на новите Ви потенциални клиенти да достигнат до сайта Ви, откъдето да си поръчат Вашите изделия. 

Необходимо е да планирате кампания, с която да достигнете дигитално до възможно най-много хора. Лесният вариант е да заложите на опитна агенция или професионалист, които да Ви помогнат в тези стъпки. Трудният е с малко повече четене, но пък без излишни разходи, сами да достигнете до повече аудитория чрез Facebook, Instagram, Google Ads, имейл маркетинг и още. 

Ако изберем втория вариант, то в момента вече изброените платформи дават изключително много възможности на предприемачите, чрез които да публикуват своите реклами и да ги адресират до аудиторията, до която искат да достигнат. Срещу скромна сума рекламите Ви може да се появяват стотици хиляди пъти из необятните простори на Facebook например.

Може да си поръчате и банери с линкове от някой голям български портал, за да се показва Вашата визитка на клиентите, които сърфират из него. Възможностите са безгранични и в това отношение. 

Планирайте, планирайте и отново – планирайте! 

Преди всичко помнете, че каквото и да правите, имате нужда от стратегия и план за действие. Как да осъществите своята кампания, колко продукция може да произведете и продадете? Каква логистика може да покриете? Как ще изпратите на своите клиенти стоките им, след като дори големите търговци изпитват затруднения в тези предпразнични дни?

Всяка успешна кампания е 80% подготовка и 20% изпълнение. Предвидете всички възможни сценарии. Започнете още сега с планирането и изчистете концепцията за целите Ви. Имате месец до световната кампания и в зависимост от Вашия мащаб, преценете колко време ще Ви е необходимо да координирате всички активности. Сигурни сме, че ще се справите. Започнете отрано!

А помислихте ли за сайта си?

Има и още нещо, за което не се сещаме да помислим. А то е: ще има ли нашият сайт/онлайн магазин достатъчно капацитет да поеме по-голяма вълна от посещения на потенциални клиенти? Ще имаме ли достатъчно сървърни ресурси, та като завалят поръчки, да можем да останем онлайн и да поемем празничния наплив?

Оказва се, че част от търговците подценяват някои хостинг аспекти, особено ако не са чували за тях. Причината е, че звучат далечни, неразбираеми и може би – плашещи. Истината е, че те са важни и от тях зависи огромна част от успешната реализация на Вашата кампания. За да сте по-спокойни и уверени, споделяме с Вас една ценна информация: можете да получите съдействие, и то на момента, от опитните специалисти, които работят в хостинг компаниите.

Всеки знае, че в днешно време сайт и онлайн магазин може да се пускат и за ден. Има много готови решения, които предоставят българските хостинг компании за тези свои потребители. Готов сайт, готов онлайн магазин. Само се попълва с артикулите Ви и започва да работи още същия ден. 

Но хостинг компаниите имат различни планове, съответно с различни цени и параметри. Всеки план е съобразен с мащаба на бизнеса, възможностите и нуждите му. Необходимо е да се уверите, че Вашите сайтове са оптимизирани по подходящ начин и разполагат с достатъчен сървърен ресурс, за да посрещнат вълната от бъдещи клиенти, които са готови да плащат – стига да зареди сайтът. 

Не бихте искали по време на Black Friday или Cyber Monday при едновременното посещение на много хора сайтът Ви да се „задъха“ или направо да „издъхне“, с което да претърпите загуби и да отблъснете клиенти. Затова имайте предвид, че техническата подготовка на магазина Ви е не по-малко важна от останалата подготовка за една успешна кампания. 

Без да губите време, включете към планирането на Вашата кампания свързване с хостинг компанията, която осигурява сървърен ресурс за Вашия сайт. Споделете с тях, че обмисляте да правите кампания за Black Friday и коледните празници, като очаквате посещенията Ви да се увеличат с приблизителен % или с „еди-колко-си пъти“.

Те ще Ви помогнат да разберете дали имате нужда от допълнителна оптимизация, сървърни ресурси, или можете спокойно да посрещнете клиентите си с настоящите си параметри. Така ще си гарантирате, че в голямата предпразнична лудост няма да останете офлайн. Такъв тип консултации и поддръжка осигурява СуперХостинг.БГ за всички свои клиенти.

Или пък сами почерпете идеи за оптимизация, ако смятате, че ще се справите сами: 

Натиснете тук, ако сайтът Ви използва споделен хостинг или управляем виртуален сървър.

Натиснете тук, ако сайтът Ви използва виртуален или нает сървър

Останалото е лесно. Когато се подготвите добре с план и стратегия, когато започнете изпълнението на стъпките поетапно, Вие може спокойно да се преборите за Вашето място сред останалите играчи на „черната сцена“ по време на кибер понеделника и за предстоящите коледни празници. 

Място за бизнес има за всички. Въпросът е как ще се подготвите и позиционирате, за да се възползвате най-добре от чудесните възможности, които предстоят.

Пожелаваме Ви успех!

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Васил Койнарев

Кандидат-доктор по съвременен български език, докторант по философия, магистър по лингвистика, бакалавър по филология и бакалавър по журналистика. Преподавател, лектор, редактор на свободна практика. Основател на фирма за редакторски услуги — Редактор.бг ЕООД — www.redaktor.bg

Оставете коментар

0 коментара