EDIT with Google: Мисия дигитален бизнес
През следващите 3 месеца EDIT тръгва на турне и заедно с Google ще обиколят 7 града в страната, за да издадат някои тaйни на дигиталния маркетинг на местните малки и средни бизнеси.
По-малко от половината (47%) от българските компании имат уебсайт, за сравнение този процент на ниво Европейски съюз е 79%. Едва 8% от продажбите у нас се извършват чрез сайт или приложение, докато за ЕС процентът на така извършваните продажби достига 30%. Най-незначителна е разликата в процентите между българските и останалите компании при използването на социални медии – 30% срещу 45% в полза на ниво ЕС. Осъзнавайки необходимостта от съвместни усилия за наваксване на разликите, основателят на MOVE.BG Саша Безуханова, инициира EDIT (Economic Development via Innovation and Technology).
За да запълни пропуските, отворената мрежа за развитие на дигиталния бизнес в България в партньорство с Google започва национално турне през август. Роудшоуто EDIT on the ROAD предвижда 7 офлайн обучения в 7 български града, насочени към повишаването на дигиталните умения на местните предприемачи.
Тримесечната инициатива стартира с голямото събитие EDITogether - “Дигиталните технологии срещат изкуството” на 18 август във Варна. След Варна турнето продължава към Бургас на 20 август, Стара Загора и Пловдив на 16 и 17 септември, Габрово на 7 октомври, Враца на 21 октомври, Велико Търново и Русе – съответно на 28 и 29 ноември.
Паралелно с турнето екипът на EDIT провежда второ национално годишно проучване на дигиталния стартиращ, малък и среден бизнес в цялата страна. Данните от него ще бъдат представени на заключителна конференция в София през ноември.
От Google за българския бизнес
По време на обучението от Google ще покажат данни, статистика и тенденции в потреблението и поведението на потребителите онлайн. Експертите ще дадат съвети как един бизнес може да изгради и подобри своето дигитално присъствие. Ще отговорят и на въпросите как технологиите променят бизнеса, как се създава дигитална стратегия и успешен маркетинг и реклама на уебсайт, как се променя ролята на мобилните устройства и др. Обучението е подходящо, както за собственици на малки бизнеси, които искат да създадат или подобрят дигиталната си стратегия, така и за млади професионалисти и студенти, които искат да подплатят дигиталните си умения.
В подкрепа на световната тенденция за дигитализация във всички сфери през 2015 г. Google даде начало на амбициозна програма за обучение в цяла Европа, наречена Growth Engine. Мотивацията на компанията е, че всеки малък бизнес заслужава ползите от дигиталните технологии. Онлайн платформата Digital Garage стартира миналата година и в България, като вече повече от 15 хил. българи и местни фирми са подобрили самочувствието си онлайн, повишили са уменията си и са направили промени, чрез които по-бързо да развият бизнеса си.