Българският стартъп Taylor&Hart атакува американските пазари
Колко голям може да бъде бизнесът на компания, която предлага годежни и сватбени пръстени онлайн и иновационно ли е това? Може би е, след като може да донесе капитал от 4 милиона евро, че и повече. Taylor&Hart, вдъхновени от модната бижутерийна икона Елизабет Тейлър, започват бизнес през 2013, базирани между София и Лондон. Занимават се с годежни пръстени с диаманти, а вече са толкова големи, че мислят и за превземането на американския пазар.
Иновационното при Taylor&Hart е начинът на изработване на пръстена и неговия дизайн – изцяло направен от купувача, и то онлайн. Тази стратегия привлича вниманието и българската компания анонсира 1 милион лири капитал за разрастването си тази година.
„В момента сме установили нашата ниша на пазара за бижута. Поръчковите годежни и сватбени пръстени са доста търсени и резултатите показват, че непрекъснато се разрастваме през последните години, особено в САЩ“ , коментира Николай Пирянков, съосновател на компанията.
Дигиталните технологии дават шанс на малките компании да намерят своето място на пазара и Taylor&Hart се възползват максимално от това.
Всичко започва преди години в Южна Африка, където роденият в България Пирянков расте. На 17 години той получава работа в магазин за диаманти, предназначени за клиенти от Китай. По това време Пирянков започва да се интересува все повече и повече от диаманти. След като завършва училище в Африка, Пирянков заминава да учи дигитален маркетинг в Англия, а неговият приятел и съученик Дейвид Сътън заема мястото му в магазина. Няколко години по-късно Пирянков и Сътън се впускат в истинско приключение заедно, което ражда компанията им.
Съоснователите и собственици желаят да предоставят на своите клиенти изключително индивидуални грижи към всеки и уникални бижута. Това е тяхна цел от самото начало и им помага да получат 200 хиляди евро начален капитал за тяхната компания през 2014 година.
Диамантите, с които работят обаче, са изключително скъпи, а името на компанията им звучи странно на пазара. „Първото, което разбрахме и чухме за себе си, беше, че името не е коректно и подходящо за този бизнес. Разбира се, получихме много обратна връзка и като цяло ни беше много трудно в първите години“, допълва Пирянков.
След като получават новата си идентичност – Taylor&Hart – продажбите им нарастват с 30%. Оттогава през годините компанията им се разраства постоянно с големи темпове.
Скоро Taylor&Heart се превръща по-скоро в изцяло дигитален бизнес – платформа, чрез която клиентите да се ориентират и вдъхновят и да получат консултация за техния пръстен. След което комуникацията се пренася в друг дигитален канал, където двойката младоженци обсъждат с консултантите всичко около пръстените си заедно и накрая получават 3D визия на пръстените, които ще поръчат. 80% от продажбите са именно за сватбени пръстени с диаманти и най-забавното е, че булките винаги взимат дейно участие в целия процес по поръчка и изготвяне на бижутата.
Цените на пръстените варират от 1500 лири до 50 000 лири в зависимост от размера на диаманта (ан 80% от пръстените) или изобщо скъпоценния камък.
Пазарът на бижута в САЩ е новата цел пред Taylor&Hart. 65% от сегашните клиенти са от Англия, а само 30% са от САЩ, поради което стартъпът търси излаз на по-големия пазар.