Успелите

Българският стартъп Taylor&Hart атакува американските пазари

Колко голям може да бъде бизнесът на компания, която предлага годежни и сватбени пръстени онлайн и иновационно ли е това? Може би е, след като може да донесе капитал от 4 милиона евро, че и повече. Taylor&Hart, вдъхновени от модната бижутерийна икона Елизабет Тейлър, започват бизнес през 2013, базирани между София и Лондон. Занимават се с годежни пръстени с диаманти, а вече са толкова големи, че мислят и за превземането на американския пазар.

Иновационното при Taylor&Hart е начинът на изработване на пръстена и неговия дизайн – изцяло направен от купувача, и то онлайн. Тази стратегия привлича вниманието и българската компания анонсира 1 милион лири капитал за разрастването си тази година. 

„В момента сме установили нашата ниша на пазара за бижута. Поръчковите годежни и сватбени пръстени са доста търсени и резултатите показват, че непрекъснато се разрастваме през последните години, особено в САЩ“ , коментира Николай Пирянков, съосновател на компанията. 

Дигиталните технологии дават шанс на малките компании да намерят своето място на пазара и Taylor&Hart се възползват максимално от това.

Всичко започва преди години в Южна Африка, където роденият в България Пирянков расте. На 17 години той получава работа в магазин за диаманти, предназначени за клиенти от Китай. По това време Пирянков започва да се интересува все повече и повече от диаманти. След като завършва училище в Африка, Пирянков заминава да учи дигитален маркетинг в Англия, а неговият приятел и съученик Дейвид Сътън заема мястото му в магазина. Няколко години по-късно Пирянков и Сътън се впускат в истинско приключение заедно, което ражда компанията им. 

Съоснователите и собственици желаят да предоставят на своите клиенти изключително индивидуални грижи към всеки и уникални бижута. Това е тяхна цел от самото начало и им помага да получат 200 хиляди евро начален капитал за тяхната компания през 2014 година. 

Диамантите, с които работят обаче, са изключително скъпи, а името на компанията им звучи странно на пазара. „Първото, което разбрахме и чухме за себе си, беше, че името не е коректно и подходящо за този бизнес. Разбира се, получихме много обратна връзка и като цяло ни беше много трудно в първите години“, допълва Пирянков. 

След като получават новата си идентичност – Taylor&Hart – продажбите им нарастват с 30%. Оттогава през годините компанията им се разраства постоянно с големи темпове. 

Скоро Taylor&Heart се превръща по-скоро в изцяло дигитален бизнес – платформа, чрез която клиентите да се ориентират и вдъхновят и да получат консултация за техния пръстен. След което комуникацията се пренася в друг дигитален канал, където двойката младоженци обсъждат с консултантите всичко около пръстените си заедно и накрая получават 3D визия на пръстените, които ще поръчат. 80% от продажбите са именно за сватбени пръстени с диаманти и най-забавното е, че булките винаги взимат дейно участие в целия процес по поръчка и изготвяне на бижутата. 

Цените на пръстените варират от 1500 лири до 50 000 лири в зависимост от размера на диаманта (ан 80% от пръстените) или изобщо скъпоценния камък. 

Пазарът на бижута в САЩ е новата цел пред Taylor&Hart. 65% от сегашните клиенти са от Англия, а само 30% са от САЩ, поради което стартъпът търси излаз на по-големия пазар. 

 

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Васил Койнарев

Кандидат-доктор по съвременен български език, докторант по философия, магистър по лингвистика, бакалавър по филология и бакалавър по журналистика. Преподавател, лектор, редактор на свободна практика. Основател на фирма за редакторски услуги — Редактор.бг ЕООД — www.redaktor.bg

Оставете коментар

0 коментара