БАР отличи най-добрите маркетингови решения в наградите BAAwards’21-22
Българската асоциация на рекламодателите (БАР) обяви победителите в седмите награди за изключителни постижения в маркетинговите комуникации: BAAwards’21-22. В трите конкурса: за рекламодатели, за комуникационни агенции и за студенти, бяха подадени общо 37 кампании. Те се състезаваха в три категории:
- Пускане на пазара на нов продукт под нов бранд или като деноминатор на съществуващ бранд в установена категория
- Пускане на пазара на новa услуга под нов бранд или като деноминатор на съществуващ бранд в установена категория
- Kампания, свързана с корпоративна социална отговорност.
Експертното жури в конкурсите BAAwards’21-22 бе съставено от 11 членове – водещи професионалисти в сферата на маркетинга и рекламата. От тях петима са представители на големи рекламодатели, четирима – от големи комуникационни агенции, един е от агенция за пазарни проучвания и един е университетски преподавател.
Тази година конкурсът BAAwards’21-22 постави акцент върху екипите и важността на добрата съвместна работа между всички маркетинг звена – от страна на компаниите, и от страна на акаунтите в комуникационните агенции.
Мотото на BAAwards’21-22 e “НИЕ ЗАЕДНО СМЕ УСПЕХЪТ И НОВОТО НАЧАЛО“.
Последните две години поставиха бизнеса в безпрецедентна ситуация, която издигна на ново ниво симбиозата рекламодател-комуникационна агенция. Екипите днес създават работещи решения, които не само отговарят на предизвикателствата на бизнес средата в България, но и успяват да я променят,
коментира изпълнителният директор на БАР, Росен Мисов.
Екипите, които чертаха пътя на успеха със своите маркетинг решения през изминалите две години и получиха награда от BAAwards’21-22, са:
В Бизнес конкурса за рекламодатели:
В категория Пускане на пазара на нов продукт под нов бранд или като деноминатор на съществуващ бранд в установена категория
- Златна награда взе Кока-Кола България с кампанията си „Schweppes Pink Tonic Style“
- Сребърната награда взе Кауфланд България с кампания „Брей!“
- Бронзова награда взе Загорка АД с кампанията „Опашката на крадецът на ябълки“
В категория Пускане на пазара на новa услуга под нов бранд или като деноминатор на съществуващ бранд в установена категория
- Златната награда отиде при А1 с кампанията си „Лансиране на първата истинска 5G мрежа в България“
- Сребърна награда получи Юробанк България АД с кампанията „Как въведохме Digital Office в Пощенска банка и останахме заедно?“
В категория Kампания, свързана с корпоративна социална отговорност
- Злато получи TELUS International Bulgaria с кампанията си „Бъди себе си/Be Yourself“
- Сребърната награда отиде за Nestle - Кулинарна Книга Нестле за По-здрави Деца
- Бронзова награда взе Юробанк България със своята социално отговорна кампания на Пощенска банка, реализирана с Visa България, в подкрепа на българските здравни работници и техните усилия в борбата с COVID-19: „Силата е в нашите ръце“
При комуникационните агенции бяха отличени две кампании в категория „Пускане на пазара на нов продукт под нов бранд или като деноминатор на съществуващ бранд в установена категория“, като:
- Златна награда отиде за кампанията „Philips OneBlade“, реализирана от All Channels
- А със сребърна награда се отличи кампанията „I’m Amazing” на All Channels communications, която подкрепи и обедини българските крафт пивоварни
Студентските екипи в седмото издание на конкурса на БАР за първи път също се състезаваха в три категории, идентични на категориите в Бизнес конкурсите. 7 екипа от три университета се включиха и тази година. НБУ, УНСС и Варненският Икономически университет подадоха своите заявки в съответните категории, а ето и кои студентски екипи получиха най-много точки от журиращите:
В категория „Пускане на пазара на нов продукт под нов бранд или като деноминатор на съществуващ бранд в установена категория“:
- Златна награда взе екип от НБУ с кампания „Понякога имаш нужда просто да си кажеш "Аре"
- Сребърна награда отиде отново за студенти от НБУ с кампанията им „Start with a drip“
В категория „Пускане на пазара на новa услуга под нов бранд или като деноминатор на съществуващ бранд в установена категория“ с най-висока оценка и златна награда се отличи кампанията "Спомените имат песен" на екип от НБУ.
А в категория „Kампания, свързана с корпоративна социална отговорност“, златото отиде за екип от УНСС с кампанията им „Бузлуджа – Пътуване във времето“.
По-подробна информация за отличените кампании в BAAwards’21-22 и тяхното ноу-хау, ще бъде публикувана на сайта на конкурса.