Може ли нова българска технология да се конкурира с търсачката на Amazon?
Новата търсачка, разработена от българи, има за цел да улесни търсенето на потребителите в електронните магазини и сред други обяви в интернет. Потенциални клиенти на "Семантика" са всички в бизнеса с електронна търговия. Амбицията на технологията е да се конкурира с търсачката Polaris, интегрирана в А9 на Amazon и други големи вериги.
Продуктът на фирма "Семантика" (със същото име) може за минути да намери информация в мрежата по зададени критерии. Търсачката е насочена към платформите за онлайн търговия. Според създателите на B2B продукта той е много по-точен в намирането на стоки, отколкото други разработки с подобни характеристики.
От фирма "Семантика" споделят за търсачката:
Благодарение на семантичен анализ тя предоставя изключително точни резултати дори при въвеждане на сложни фрази. Не е нужно да търсиш ключови думи, можеш да напишеш какво ти е нужно, при това по начина, по който говориш в реалния живот, или би го поискал в магазин от продавач консултант. Технологията ни борави със синоними, с жаргони, с погрешни изписвания, символи и съкращения дори.
Според екипа на компанията, търсачката разпознава названията на цветовете и затова може да открие в мрежата обект в конкретен цвят. За около 5 минути търсеното от потребителя може да бъде намерено чрез новата услуга. А тя е дело на няколко софтуерни инженери - Боян Димитров, Иво Дуков, Цветан Панагонов и филолога Виктория Николова. по идея на софтуерния предприемач Росен Генчев.
Очаква се нишовата търсачка да пожъне голям успех, тъй като подобедн софтуерен B2B продукт, насочен към платформите за онлайн търговия ще бъде много полезен за всички.