Размерът няма значение с Fitinch - дрехите, които ти стават
Кой размер дрехи носиш? Аз си признвам, че не знам. За дънки ли става дума? Или за рокли? А може би за тениски? Ако говорим принципно, аз смятам, че нося размер М, но как се конвертира това в размерите с произволни числа? Защо понякога ми стават дънки номер 36, друг път 38, а понякога 27? И ако на теория нося размер М, защо в гардероба ми има всичко от XS до XL? Отговорът е колкото прост, толкова и сложен - защото няма такова нещо като единна номерация. И това е само началото.
Етикетите върху дрехите не се интересуват от това дали сме ниски или високи, дали имаме по-голям ханш или бюст, дали фигурата ни е класически пясъчен часовник или почти нямаме талия. Защо тогава толкова жени правят чудеса от храброст, за да се вмъкнат в определен размер?
Ако днес решим, че се харесваме такива, каквито сме, колко индустрии ще фалират?
Това е въпросът, който напоследък все повече жени си задават. Да си body positive в общи личнии означава да обичаш тялото си, независмо кой размер дрехи носиш, дали имаш стрии и целулит, дали бедрата ти са по-големи, или си слаба като клечка. Макар че body positive тенденциите се свързват повече с пищните форми и извивки, това движение е за всеки - всеки, който иска да се чувства добре в тялото си и отказва да му продават един единствен идеал за форми.
И ако трябва да се върнем на индустриите - да, всички, които продават антицелулитни кремове, детокс чайове, хранителни добавки за отслабване и какво ли още не, ще излязат от пазара (стискам палци!). Но други ще влязат! Тези, които разбират, че стилът няма размер.
Днес искам да те запозная с един български продукт - платформата за дрехи, които ти стават Fitinch. Тяхната мисия е да намерят правилната за теб дреха не на база на някакъв измислен размер по етикет, а според реалните ти мерки, които въвеждаш в системата, а тя намира дрехите, които ще паснат точно на твоята фигура. Звучи като магия, нали? Край на безкрайното пазаруване, връщането на дрехи, които не ни стават и такива, които просто сякаш не са правени за живи хора. По-малко изгубено време за теб, по-малко загуби за брандовете, глътка въздух за природата пред един от най-големите замърсители, модната индустрия - всички печелят!
Повече за магията (която всъщност е алгоритъм), защо #StyleHasNoSize и как дрехите трябва да пасват на нас, а не ние на тях, от дизайнера и създател на платформата Веселена Марчева.
Представи се накратко.
Привет, казвам се Веселена Марчева. Основател съм на марката за дрехи Attitude 157 и платформата, която открива дрехите, които ти стават, Fitinch.
Как се запали по модата?
Всичко започна с епизод от детството ми: баба ми гледаше сериал за модната индустрия. Докато растях, тези впечатления останаха запечатани в съзнанието ми, увлечена от цветовете на модните илюстрации и красотата, присъща за дизайните на модели дрехи.
Тъй като всичко започва от Attitude 157, има ли българката нужда от повече "attitude" и какво за теб въплъщава тази дума?
Има, но не само българката, има много жени, на които им липсва. Всъщност жените трябва да разберат, че не новата им рокля ги прави красиви, а самочувствието и излъчването им ги прави красиви.
Как се роди идеята за Fitinch?
Един ден в магазина на Attitude 157 влезе клиентка и каза: „Колко хубаво би било да има един сайт, където влизаш и виждаш всички дрехи, които ще ти станат, без да обикаляш с часове по магазините!”. Зачудих се как може да се случи това.
И не след дълго дойде и идеята как може да стане. В магазина ни влезе дама, която е от Пекин, но живее в България. Тя имаше интернет канал в голяма ритейл платформа за Китай и това, което правеше, е да търси български дизайнери и от магазините им да прави видео на живо, където тя показва дрехите, а когато някои от клиентите хареса дадена дреха, изпраща мерките на тялото си, а ние сверяваме дали дрехата ще стане и пращаме към клиента.
България сякаш изостава от т. нар. body positive тренд и разбирането, че дрехите трябва да пасват на нас, а не ние на дрехите. Как Fitinch помага в тази насока?
Разбирането, че дрехите трябва да пасват на нас, а не ние на дрехите, е, не само в България, а по целия свят закостеняло, но ако се замислите, така е структурирана и самата система. Ти ходиш по магазините и се опитваш да влезеш в дадена дреха.
При Fitinch концепцията е обратната, твоето тяло и твоите мерки са важни, а алгоритмите ни изчисляват и дават като резултат всички дрехи, които имаме в базата данни и които ще ти станат.
Целта ни е да осигурим позитивна среда, в която жените да купуват дрехи не според някакъв си етикет с произволно обозначен размер, а в зависимост от тяхната собствена и уникална форма на тялото и мерки.
Разкажи ни повече за концепцията зад Fitinch - какви проблеми решава платформата?
Fitinch помага на всички замесени в продажбата на дрехи. Помагаме на клиентите да си намерят дрехи, които им стават - бързо, лесно, без да губят време във връщания, тичане по магазини и висене на опашки.
Модните компании отчитат средно около 20% връщания от всички продажби, а очакваните разходи от върнати продукти тази година ще бъдат 286 милиарда долара. Помагаме на модните компании да отговорят по-добре на нуждите на клиента и да намалят връщанията, причинени от проблеми с размера, като им даваме анонимна статистическа информация за мерките на клиентите, като им позволяваме да намалят връщанията и оптимизират производството си.
Съдействаме и за това нашата планета да вижда по-малко отпадъци и повече любов от хората, които я населяват.
А как работи сайтът, какви са отзивите на клиентите досега?
За момента сайтът ни се справя с намирането доста добре. Средно на 150 поръчки имаме по две връщания заради сгрешен размер. Продължаваме да се развиваме и да ставаме все по-добри. Това, което понякога се случва, е, че клиентите не успяват да вземат мерките си коректно, което особено за България е нормално, в чужбина и най-вече в САЩ, където основно продаваме бранда ни за дрехи, хората са свикнали да следят за мерките си и нещата там се получават доста по-лесно.
Успяваме да бъдем най-полезни основно на хора, които имат нестандартно телосложение и за които пазаруването на дрехи е проблем, по-високи или по-ниски от средното дами, такива с по-широк ханш, талия или бюст в сравнение с останалата част на тялото, дами в макси размери и т.н.
Планирате ли да разширите спектъра от брандове и дизайнери, с които работите? Как избирате тези, които да включите?
Да, планираме. В момента сме поканили няколко наши колеги, с които да тестваме алгоритмите си. В бъдеще планираме всеки бранд сам да си отваря профил и да продава и търси нови клиенти и ниши. В момента се надяваме да успеем да привлечем инвеститори, за да успеем да финансираме развитието на Fitinch.
Как виждате бъдещето на Fitinch?
Виждаме Fitinch като глобална платформа, където хората бързо и лесно успяват да намерят дрехите, които им стават, и като цяло пазаруват разумно, а брандовете и дизайнерите получават нужната от нас информация, така че да правят дрехи, които стоят добре не само на хора с "нормално" телосложение, а и на хора с по-нестандартни фигури.
Помагайки и на брандовете, и на клиентите се надяваме да намалим обема на върнати стоки и замърсяването, защото в момента стоки на стойност над 4 милиарда долара от всички връщания отиват на боклука всяка година, а както знаем, модната индустрия е един от най-големите замърсители.
Завърши с послание за нашите читатели.
Пазарувайте разумно, обичайте тялото си и купувайте дрехи, които го карат да се чувства добре в тях!