Aniventure 2016: Фестивалът за японска култура в София
На 3 и 4 септември в София се проведе фестивалът на японската култура Aniventure. Той съчетава в себе си презентиране на оригами, калиграфия, азиатска кухня, както и косплей ревюта, цялостно представяне на манга културата и т.н. За посетителите имаше и електронни игри, вдъхновени от японската анимация, на които можеше да се играе.
Фестивалът е важен за развитието на българската култура, тъй като подобни събития се провеждат ежегодно по цял свят, обединявайки манга, аниме и традициционни японски изкуства. Косплейът или дефилирането в костюми, вдъхновени от манга филмите е разпространен както в Далечния Изток, така и в Западния свят.
Aniventure е определен от организаторите си като двудневен фестивал за традиционна и модерна японска култура. Идеята за сбирки на почитатели на манга и аниме културата датира от 90-те и зараждането на първите чат канали в страната ни, в които почитателите на японските култура и изкуство общуват помежду си. Първото издание на фестивала датира от 2006 г., когато група ентусиасти организират събитието в хотел край София. През 2008 г. се появява и първият официален аниме и манга клуб в България, наречен „НАКАМА“, който е натоварен с ежегодното провеждане на Aniventure. Оттогава фестивалът се провежда ежегодно в София. И така до днес, когато през септември 2016 г. отново дойде време за Aniventure.
По време на фестивала през тази година, имаше работилници, мърчандайз щандове, на които се представяха основно български марки за облекло, гаражна разпродажба, алея на талантите, лекции и демонстрации. Както вече споменахме основен акцент на Aniventure са геймингът и костплеят.
За посетителите има и пространства , където могат да бъдат играни настолни игри. Част от тях са Катана, Yu-Gi-Oh!, Dix it, Splendor, Takenoko, Celestia, Ticket to Ride, Jungle Speed и др. Една от изненадите на фестивала за 2016 г. беше: четири авторски български настолни игри, изработени в творческа работилница, която цели да популяризира природните богатства и проблемите на планината. Те са изработени от дърво със средствата на дигиталното прототипиране".
За посетилите мърчандайз щандовете имаше томбола с 500 награди. От мърчандайз зоната мошеха да се купят оригами, книги, комикси, книги на английски от „Elephant bookstor“, дрехи с марката „На Тъмно“, познати на повечето младежи в България като много свежи и издръжливи облекла.
Фестивалът на японската култура в София е цветен елемент от иначе еднообразното ни ежедневие. В интересния му свят може да се потопи всеки, който харесва традиционната и съвременна японска култура.