Българин спечели 2 от най-престижните награди за визуални ефекти VES
Камен Марков грабна отличията като главен дизайнер и като технически ръководител в категория "Реклама" за американските награди за визуални ефекти VES (Visual Efects Society Awards). Церемонията по връчването на 17-ите ежегодни награди се проведе на 5 февруари в Бевърли Хилс, Калифорния.
Световната асоциация за визуални ефекти (VES) е международна асоциация и единствена организация в развлекателната индустрия, която представлява и отличава абсолютно всички сфери в областта на визуалните ефекти, включително художници, преподаватели, студийни ръководители, супервайзъри, PR/маркетинг специалисти и продуценти. Сред номинираните тази година са филмите „Отмъстителите: Война без край”, „Феноменалните 2”, „Изгубени в космоса”, „Бохемска рапсодия” и „Първият човек”.
Първият българин, който бива номиниран и печели престижните награди, живее и работи в Лондон. Камен работи по коледната реклама на британската верига John Lewis. Рекламата, която се нарича "Момчето и пианото", е с участието на сър Елтън Джон и стана моментално популярна часове след излъчването си през ноември 2018 г.
Ето рекламата:
Двете номинации са в категориите Outstanding Visual Effects in a Commercial - „Най-добри визуални ефекти в ТВ реклама” и Outstanding Compositing in a Photoreal Commercial - „Най-добро фотореалистично изпълнение на визуални ефекти в ТВ реклама”.
От техническа гледна точка „Момчето и пианото” е голямо предизвикателство, създадено с необичайни творчески идеи. Използваният от Камен VFX подход е уникален, тъй като рядко се среща в създаването на реклами и обикновено се използва в игрални филми. Чрез специален софтуер и голям набор от фотографски и филмови референции, Камен и екипът му успяват да пресъздадат етапи от живота на Елтън Джон в детайли.
Ето и самия процес, разказан от екипа и колегите на Камен Марков:
Камен е работил по рекламата като главен дизайнер и технически ръководител на екип от около 40 специалисти, част от водещата международна VFX компания MPC. MPC е водещо студио за визуални ефекти, печелило множество награди, сред които и „Оскар”-и. Световен лидер в областта на визуалното разказване, със студиа в девет града в световен мащаб, компанията работи в областта на VFX, дизайн и съдържание, вдъхновено от новите технологии. Сред проектите на студиото са филми като „Блейд Рънър 2049”, „Книга за джунглата” и клиенти като Samsung, Balmain и John Lewis.
„Изключително съм щастлив и развълнуван да бъда номиниран - особено за това отличие, тъй като това са най-значимите технически награди в бизнеса. Това е и една от технически най-сложните реклами, върху които съм работил някога. Възможността да се включа в този мащабен проект е не само мой личен успех, но е и значимо признание за целия ни екип”, коментира Камен Марков.
Започва кариерата си в областта на специалните ефекти в България, когато рекламният, музикален и кино пазар у нас са все още нетолкова развити. През 2004 г. започва да работи за голямото VFX студио - The Filter FX в Мексико. След множество успешни проекти в Латинска Америка той се присъединява към екипа на MPC в Лондон през 2010 г. Оттогава Камен се налага като един от водещите VFX супервайзери на компанията и работи върху кампании за клиенти като Visa, Vodafone, Audi, Carlsberg, Sony, Cravendale и John Lewis.
Сред популярните лица, с които е работил, са Юсейн Болт, Кайли Миноуг, Лили Алън, Ева Грийн и Никол Шерцингер. В ролята си на Visual Effect Supervisor & Senior Flame Artist, Камен си сътрудничи с някои от най-почитаните режисьори и таланти на филмовата и рекламната индустрия, като Сам Браун, Даниел Клайнман, Джонатан Глейзър и Себ Едуардс.
Сред международните награди и отличия, които Камен печели през годините, са: APA Collection Diamond за кампанията на Cravendale "Milk Me Brian", Eurobest Gold и APA Showcase Diamond за кампанията на Cravendale "Cat's with thumbs", APA Showcase Diamond за кампанията на John Lewis "Tribute to Givers", награда от London International Awards за кампанията на MTV – "Staying Alive" и бронз от Cannes Lions за Sony. Негови проекти са отличавани многократно и в Мексико и Аржентина.