Как се адаптира бизнесът по време на криза? Говори Симона Харизанова от Career Show
Както знаете, започнахме серия от интервюта, в която представяме как се адаптират малките и средните бизнеси от различни сектори на икономиката към настоящата трудна ситуация. Вече ви представихме модния бранд Носия и Висшето училище по застраховане и финанси. Сега обръщаме поглед към сектора на събитията. Говорим със Симона Харизанова, която е един от основателите на Career Show.
Креативен визионер, който обича изкуството, новите технологии и разходките по плажа. Казвам се Симона Харизанова и вече над 12 години търся работещи иновативни решения в сферата на събитията.
Заедно с бизнес партньора ми, Ованес Ованесян, сме създатели и организатори на водещото кариерно експо за квалифицирани кадри Career Show. Още с първото си издание предходната година събитието успя да се превърне в отличен пример в световен мащаб не само за организация на събитие, но и за съдържание и добавена стойност на всеки участник.
"Арена Армеец" беше пълна през целия ден активно с хора, търсещи и предлагащи развитие и кариерни възможности, което само показва колко перспективна е страната ни.
Как се адаптираш към настоящата трудна ситуация?
Безспорно събитийната индустрия е от най-засегнатите в момента, а по принцип тя е и сред най-предизвикателните. Едни от най-големите събития в световен мащаб бяха вече отменени, а други - тепърва ще бъдат отменяни или отлагани. Други прецениха да трансформират събитието в онлайн формат. Разбира се, живите събития няма как да бъдат заменени, но качествено направено онлайн събитие е чудесна алтернатива.
Ситуацията обаче поставя много хубави въпроси, които. радвам се, се оказа, че ние отдавна сме си задали. Основният е “Какво е възможното бъдеще на бранша и готови ли сме ние за него?” - какви са вариантите и какво правим ние във всеки от тях. Ние винаги сме се старали да наблюдаваме света внимателно, да анализираме, и се стремим да мислим поне крачка напред. Разбира се, доколкото това е възможно.
Относно сегашната ситуация - нашия екип работи изцяло дистанционно вече над 4 години. Именно заради опита ни, през март започнахме да организираме безплатни онлайн HR дискусии на различни актуални теми, свързани с работата от вкъщи. В тях специалисти по човешки ресурси могат да споделят с какви проблеми се сблъскват и как ги решават по отношение на работата си.
Това е нашият начин да бъдем полезни във времето на социална изолация. Каним и гости, които вече имат опит по дискутираните теми, за да споделят и дадат насоки. Най-полезното знание е споделеното, а сега времето е чудесно за научаване на нови неща.
Как се промениха процесите на работа?
При нас промяна в процесите почти не настъпи, тъй като сме свикнали да работим от дистанция. По отношение на самия бизнес се наложи да вземем бързи решения, така че както да сме адекватни на ситуацията, така и да сме сигурни, че Career Show 2020 ще се състои в най-добрата си светлина, каквато всички познават, физически.
Въпреки че всеки от екипа ни е свикнал да работи от вкъщи, след известно време на социална изолация и на нас ни става трудно. Липсват ни близките, обичаме да пътуваме - и това ни липсва. Но сме заедно и се подкрепяме, стараем се винаги да гледаме “над нещата” и да ни е весело. В такива моменти адаптираме не само работния процес онлайн, но и свободното време. Например предстои ни виртуален тиймбилдинг. Има много активности, които могат да сплотят и разведрят екипа, дори от разстояние.
Какви съвети би дала на други бизнеси, които са засегнати?
Всеки бизнес е уникален и няма обща формула, която да може да се приложи за всеки. Сега е времето да мислим “извън кутията” и да видим как браншът може да бъде по-добър и още по-важното - по-устойчив.
Във време на криза ставаш много по-креативен. Това е време на усъвършенстване и прилагане на нови подходи. Проучването на нови софтуери, умни решения и методи на работа, както и внедряването на нови услуги, които да са адекватни на ситуацията, в която се намираме, са чудесни решения.
Както споменах по-рано, изключително важно е да си с една крачка напред - да мислиш в перспектива, да предвиждаш непредвидимото. Някои ситуации са силно турбулентни и не можем да правим прогнози, но наличието на “резерв” с идеи за преструктуриране на работния процес и това, което предлагаме на клиентите, често са животоспасяващи за един бизнес. Дори инвестицията в нещо, което на този етап се струва нерелевантно, може да е много добро решение.
В Career Show работим с много работодатели и виждаме как въпреки кризата и извънредното положение, те мислят отвъд и потвърждават своето участие в експото именно защото предвиждат още по-голямата потребност от квалифицирана работна ръка след кризата.
Завърши с оптимистично послание към нашите читатели.
Приемете ситуацията като шанс, който ви се дава. Шанс да опознаете и предизвикате себе си, дори най-близките си, които най-вероятно не сте виждали в „работна“ или „учаща“ светлина. И най-вече шанс да преоткриете и подобрите себе си! В работа – можете да подобрите управлението на задачите или времето си, вкъщи – да научите нещо ново.
Стоенето вкъщи може да се превърне в много пълноценно време. Добрата организация на задачите е жизненоважна, за да бъдем продуктивни, да се чувстваме ефективни и да балансираме в личния си живот. Това всъщност е много важен ключ за работещите от вкъщи - просто сега трябва да го приложим в по-широк план.