Успелите

Спортна колекция от рециклирана пластмаса? Да - в Kaufland България

Първата национална търговска верига в България, която предлага на потребителите си спортна колекция текстил, създадена от рециклирани платсмасови бутилки и пластмасов отпадък, е Kaufland.

Kaufland България въведе на българския пазар лимитирана спортна колекция текстил, като тя се изработва от собствен бранд на търговската верига - Newletics. Колекцията е изработена от рециклирана пластмаса и е налична само в обектите на Kaufland от 6 януари. Зелената спортна линия на Newletics е иновативна и е изработена от рециклируеми P.E.T. бутилки, пластмасови отпадъци и риболовни мрежи. Полиестерът, който се съдържа в облеклото, е направен от употребявана пластмаса, която е преработена чрез иновативна технология, която позволява да бъде използвана отново.

В модерния процес на преработка бутилките се настъргват и почистват, претопяват се и се изплитат в нишки. Изтъканите нишки се превръщат в рециклиран полиестер и от него се ушива колекцията. За изработката на една спортна тениска от колекцията са изпозвани 10 рецеклируеми P.E.T. бутилки.

Чрез създаване на колекцията се допринася за опазването на околната среда. Редица предимства за природата носи повторното използване на пластмасовите отпадъци. Когато се използват пластмасови отпадъци за направата на спортно облекло, не се използва суров нефт, а консумацията на енергия е много по-ниска в сравнение с производството на нова риза от обикновен текстил.

Лимитирата колекция спортни облекла включва цялостна екипировка. Купувачите могат да избират между разнообразни блузи, якета, спортни панталони, маратонки и чорапи в естествени цветове. Облеклата не се различават по никакъв начин от тези, които са изработени от обикновен полиестер. Дори след интензивно физическо натоварване осигуряват комфорт, защото материалите са дишащи.

Спортната линия от рециклирана пластмаса е част от международната групова стратегия REset Plastic на Schwarz Group. В стратегията е включен целият подход за решаване на проблема с пластмасовото замърсяване, както и мерките, които са предприети за ограничаване на пластмасата.

Стратерията е разделена на 5 основни направления: REduce, REdesign, REcycle, REmove, REsearch. В първата област компанията си е поставила за цел да спестява пластмаса във вътрешните си процеси, когато е възможно. Втората област поема задачата да създава рециклируеми продукти и да намалява количеството пластмаса в опаковките на собствените марки продукти. Третата област внедрява системи за събиране, сортиране и рециклиране на отпадъци. Четвъртата област допринася за премахването на пластмасата от природата. А последното направление на стратегията инвестира в проучвания и изследвания, които ѝ помагат да създава иновативни и устойчиви решения, за да се избягва пластмасата.

Всички 5 направления на стратегията REset Plastic правят възможна визията на Schwarz Group за по-малко пластмаса.

Надяваме се да виждаме още много такива кампании от различни брандове!

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Мария Георгиева

Изучава "Медии и журналистика" в Университет за национално и световно стопанство.

Оставете коментар

0 коментара