Учител, който раздава 80% от заплатата си на бедните, спечели Global Teacher Prize 2019!
Учител по математика и физика в малко градче в Кения, който раздава 80% от заплатата си на бедните, спечели титлата Global Teacher Prize за 2019 и наградата от 1 милион долара.
Peter Tabichi е учител в селището Pwani, отдалечена зона в Източноафриканската рифтова долина, където липсата на вода и гладът са много често срещани. Около 95% от учениците са от бедни семейства, една трета са сираци или имат само един родител, много от тях нямат храна в домовете си. Използване на наркотици, бракове и бременности в много ранна възраст, напускане на училището и самоубийства са най-широко разпостранените проблеми.
Някои ученици трябва да извървят 7 километра, за да влязат в класната стая, по пътища, които са непреходими през дъждовния период. Един учител преподава на 58 деца, а в училището Keriko Mixed Day Secondary School има само един компютър.
Varkey Foundation е фондацията, която организира събитието за световен учител за пети пореден път в Дубай. Наградата е 1 милион долара, които ще се изплатят в период от 10 години. Възхищават се на Peter Tabichi за "всеотдайността, трудолюбието и страстната му вяра в учениците". Всички тези негови качества са причина бедното училище от малко село да изпревари най-добрите в държавата в научни конкурси.
Всеки ден в Африка обръщаме нова страница... Тази награда не признава мен, а младежта на този велик континент. Аз съм тук, заради това, което учениците ми са постигнали. - казва Peter.
Тази награда им дава шанс. Съобщава на света, че те могат да постигнат всичко, което пожелаят.
Президентът на Кения, Uhuru Kenyatta, също поздрави учителя.
Това е само началото, ти си вдъхновение и ментор за колегите ти, които ще се стремят към величие. - казва президентът.
Peter въплъщава духа и качествата, които всеки кениец трябва да притежава. Твоята история е историята на Африка, млад континент, бликащ с талант.
Президентът обеща да дари 20 милиона кенийски шилинги на училището, в което Peter работи, за разширяването на инфраструктурата и окуражаване на учениците да записват научни предмети.