"Успелите спят по-малко": Chivas Venture ти помага да промениш света
29 държави от 5 континента се включват в международния конкурс CHIVAS VENTURE 2018. Предприемачески дух, амбиция, социална ангажираност, оригинални идеи и креативност са сред критериите, които трябва да покрие победителят. До 30 октомври 2017, всички предприемачи и фирми, които имат желание да подобрят средата за живеене около тях и имат социално-значими проекти, могат да се включат в надпреварата.
Наградният фонд е 1 000 000 щатски долара, а всеки който има желание, може да подаде кандидатура на сайта на конкурса.
Както всички знаем, България е страна с невероятни възможности и успели хора. Боян Бенев, член на журито, коментира "българската следа" в Chivas Venture:
България е от първите държави, включени още от самото начало на конкурса. Вярвам, че сме готови да изпратим български стартъп на глобалния финал. Участието в Chivas Venture 2018 е възможност за българският победител да стане част от голяма еко система от хора от цял свят, които правят позитивна промяна около себе си и в света, както и възможност да придобият много полезни знания и компетенции
На 12 януари 2018 ще бъдат обявени младите предприемачи, които се класират за глобалния финал. Всички финалисти имат възможността да се включат в акселераторска програма в Лондон, където да разкрият потенциала на своята успешна и социално-значима бизнес идея.
След обучението следва триседмично онлайн гласуване, където ще бъдат разпределени първите 200 000 щатски долара. Финалът е през 2018 година, когато компетентно жури ще избере и най-перспективната идея.
Българският конкурс е под мотото "Успелите спят по-малко", а организаторите създават серия от вдъхновяващи събития "Бизнес по тъмно". Последното беше на 19 октомври, а специален гост беше Сергей Петров, от проекта в подкрепа на пчеларите Bee Smart Technologies, който разказа за значението на културата в стартъп средата. Друг вдъхновител беше Атанас Райков, Директор бизнес развитие на Viber за Централна и Източна Европа и страните от ОНД и Директор Телеком партньорства, а историята му носеше името „В преследване на мечтите“. С въпроса "Защо да не стартираш собствен бизнес" се обърна Любомир Янчев от българския стартъп Melissa Climate.