Успелите

Даниел Христов Free Call - услуга, ползвана от 26 000 фирми по света

Даниел Христов е създател на софтуерната услуга Free Call. Преди повече от четири години той и екипът му разработват в България иновативен софтуер за директни безплатни обаждания през сайтовете на компаниите. Към момента Free Call се използва от над 26 хиляди фирми по света. Повече за себе си, както и за самата услуга, ще ни разкаже в следното интервю.

Кога за пръв път започна да се занимаваш с предприемачество?

Всичко започна в далечната 1998 г. Бях студент, учех компютърни технологии в Пловдивския университет. Беше малко след промяната и голямата инфлация в страната. Родителите ми бяха останали без каквито и да е средства. Аз търсех начини да изкарвам пари, а нямаше никаква работа. Безработицата беше голяма. Тогава се събрахме с колеги от университета. Решихме да направим интернет зала, като наемем помещение и занесем собствените си компютри. Това беше първата интернет зала в града и повечето хора си мислеха, че тази идея е без бъдеще. Уви, оказахме се много успешни.

Как дойде идеята за компанията Free Call Inc. и с какво се занимава тя?

Преди повече от четири години с екипа ми започнахме да разработване услуга за чат в реално време. Предлагахме я само в САЩ на малки и средни бизнеси. Предимно в сферата на хотелиерството и електронните продажби. С времето обаче иновациите на потребителите се променят. На фирмите им става все по-трудно да отделят ресурси, за да поддържат постоянно чат услуга.

Сред основните проблеми е, че често се налага фирмите да имат допълнителен човек на работа, за да може да обслужва постоянно онлайн запитванията на клиенти. Затова реших да развием услугата на следващо ниво. Вместо чат да предлагаме директно безплатни обаждания през сайтовете на компаниите.

По този начин клиентите им ще бъдат на един клик разстояние от разговор, в който могат да зададат повече въпроси, както и да стигнат до директна покупка или резервация. Така се роди идеята за Free Call.

В самото начало разработвате услугата в България, но я предлагате само в САЩ. Защо?

Доскоро не беше технологично възможно да извършваме обажданията през мобилните оператори в България. Да, услугата е разработена в България, но компанията е регистрирана в САЩ. Според мен това помага за по-лесни продажби на услугата на чужди пазари.

Как се случи преходът на разпространение на услугата и в други страни по света, включително и в България?

Истината е, че стана случайно. Първоначалният замисъл беше да работим предимно на чуждия пазар. Разказвах за Free Call на приятел в България и той помоли да го качим на сайта му. Услугата се възприе изключително добре от клиентите му. Тъй като и двете страни бяха доволни, решихме да опитаме и на българския пазар.

Free Call е от една година в България и вече се ползва от над 700 плащащи клиенти, сред които има над 300 хотела, частни бизнеси и държавна администрация.

Защо е важно да държим клиентите си на един клик/обаждане разстояние?

В противен случай е, както да си отворите хубав магазин на главна улица и да го оставите без продавач. Клиентите често имат въпроси. Те искат да бъдат обслужени от жив човек. Точно това им дава „Безплатното обаждане“ и основното удобство е за бизнеса, който вече може да обслужва онлайн клиентите си през нормалния си телефон.

Също така услугата дава на фирмите свободата – техните клиенти да им се обаждат безплатно от всякъде по света, използвайки различни мобилни устройства. Резултат от това са не само по-високи продажби, а и изграждане на доверие между бизнеса и потребителите.

Какви са твоите три съвета за изграждане на доверие между бизнеса и потребителите?

Първо, направете си сайт. Живеем във век на технологии и интернет. Каквото и да търсим, отваряме Google. И на кино да отидем, отново от Google проверяваме къде какво дават. Сайтът е вашето представяне, за да ви види светът. Второ, осигурете информация и лесен достъп до вашите услуги. И трето, но не последно – изградете връзка с клиента. Нека той усети, че може да се довери на вас. Ако не можете очи в очи, най-добре е да чуе гласа ви.

Твоята компания е пример за това, че един стартъп може да се развие на световно ниво без външно финансиране. Каква е тайната? Как го постигате?

Екипът е важен. Когато има хора, които споделят и са убедени в едно нещо, те вървят заедно напред и нещата се получават. На този етап компанията не е търсила допълнително външно финансиране за развитието си. Бизнесът успява да се самоиздържа, а скоро ще започнем да отчитаме и печалба. До момента инвестираме спечелените средства в развитие на компанията – наемане на служители, инвестиция в технология и други.

Какво би казал на хората, които все още се колебаят да започнат да осъществяват собствените си проекти?

Следвайте мечтите си! Дори пейката в парка първо е била само проект идея в главата на някого! А колкото до финансирането… Парите са само едно от многото възможни средства, с които да реализирате идеите си, не го забравяйте.

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Петър Нефтелимов

Петър Нефтелимов е от първите автори в Uspelite.bg и до ден днешен е неразделна част от нашия екип с над 250 публикувани статии. Автор на книгата ,,Успехът в българския ген" за 49 успели българи в страната и чужбина. Има бакалавър по биотехнологии, магистър по биобизнес и биопредприемачество и втора магистратура по бизнес администрация. Съосновател е на биотехнологичния стартъп ,,Цвете в епруветка‘‘, който се бори срещу букетите от рязан цвят, които оказват отрицателно влияние върху природата заради площите за отглеждане, голямото количество вода и въглеродните емисии от транспорт и логистика по въздух. Освен това Петър е основател на медията за практическите съвети за бизнеса Neftelimov.com и на агенцията Zero Start, която се занимава с менторство и дигитален маркетинг. Той е част от двете най-престижни класации в България, а именно ,,30 под 30‘‘ на Forbes и ,,40 до 40‘‘ на Дарик радио.

Оставете коментар

0 коментара