Денис Асенов, основател на BeautyGo: Красотата е в несъвършенствата.
Запознайте се с Денис Асенов. Той е визионерът на стартъп компанията Beauty GO. Денис завършва средното си образование във Фризьорския техникум в гр.София със специалност фризьорство. Но не спира дотук. След това решава да учи теология в СУ „Св. Климент Охридски“, както и психология в Нов български университет. Но, въпреки всестранните си научни интереси, той споделя, че през целия си живот винаги е работил в сферата на красотата. Защо, как и какво го мотивира, ще разберем заедно в следващите редове.
Кое те вдъхнови да създадеш компанията „BeautyGo“?
Вдъхновението ми дойде от работата с клиентите ми. В един момент осъзнах, че фризьорът не прави просто една прическа, а той конструира вътрешното усещане на клиента, бърка дълбоко в структурите на личността му, създава му самочувствие, както и добро настроение. Новата прическа е просто вторичният продукт, с който си тръгва клиентът.
За жалост, в днешния дигитален и антисоциален свят, в който живеем, думите „отивам на фризьор“ придобиват смисъла на механична процедура, а не на личностно изживяване. Beauty GО цели точно обратното - даваме неповторимо изживяване навсякъде, по всяко едно време.
Защо „мобилни фризьори“?
Екипът на Beauty GO не се състои само от мобилни фризьори - ние сме и гримьори, маникюристи, педикюристи, козметици, фотографи... Обобщено казано, всичко, от което имате нужда, за да изглеждате ТОП! В света на мобилните приложения и дигитализацията на всякакъв вид услуги, съвсем нормално е и услугите за красота да придобият ново представяне. От друга страна, защо клиентът трябва да се съобразява с работното време на салона, с това дали даденият специалист е свободен, дали ще успее да стигне на мястото и куп други съображения.
Beauty GO дава нещо уникално:
С няколко докосвания на смартфона си клиентите избират какъв вид услуга искат, къде я искат (дома, офиса, парка), кога я искат (24/7). По този начин всеки наш клиент спестява време.
А усещането, че в дома ти има екип от специалисти, които са дошли само заради теб, и единствената им цел е да провокират положителни емоции и да създават красота... Това е като шоколада - колкото и да говоря, трябва да се опита.
Що се отнася до фризьорството, повечето от нас знаят, че там конкуренцията е жестока. С какво „BeautyGo” е по-различна от останалите?
Beauty GO не е фризьорски салон, затова реално нямаме конкуренция. Разликата е, че ние се съобразяваме с клиентите, а не те с нас. Разликата е и в това, че работим 24 часа по 7 дни в седмицата и сме мобилни и дигитални, което в някаква парадигма означава, че фризьорският салон е в телефона на всеки наш клиент, а не на улицата. Beauty Go пренася фризьорския салон където клиентът поиска, когато поиска.
Трудно ли се създава напълно нов начин за обслужване на клиентите в сферата на разкрасяването и то в България?
Много е трудно. Особено в това да накараш хората да осъзнаят, че имат нужда от такъв вид услуга. Навикът да се ходи при фризьора е станал втора природа. Beauty Go създава нов навик - чакам фризьора вкъщи. (усмихва се)
В представянето си вие казвате: „Да се наслаждаваш на красотата означава да разбираш света!“ Как разбираш ти красотата?
О, философски въпрос! Да отговоря първо какво НЕ е красотата: Красотата не е симетрия, към която за жалост обществото ни кара да се стремим. Красотата не е идеализацията на отделни части на тялото. Например, както е модерно: гръдни импланти, увеличаване обема на устните, стегнати коремни мускули. За мен това не е красота!
Като човек с претенции за професионален поглед към красотата, мога най-отговорно да кажа, че красотата е в симбиозата между духа и тялото, между отношението на това как се възприемаш и как те възприемат. Но най-голяма роля за определянето на красотата е в несъвършенствата, защото те ни правят индивидуално различни. Затова да се наслаждаваш на красотата означава да разбираш света.
Възможно ли е красотата да спаси света?
Това не знам. Надявам се светът да не погуби красотата. За жалост красотата вече не е това, което означаваше преди 10 - 20 години. Но вярвам, че красотата може да спаси всеки един от нас, стига да имаме очи да я видим.
Освен красивата визия, кое качество е най-важно да притежава човек?
Вяра, надежда и любов.
Какъв е пътят към успеха на младия предприемач в нашата страна?
Труден, стръмен, осеян с препятствия, като доста често вярата се губи, надеждата понякога умира, а любовта хич я няма. Но пък удоволствието да успееш в икономика, която изобщо не те иска и няма нужда от теб, е уникално.
Какво следва оттук нататък за BeautyGo?
С моя креативен партньор Симеон Парлапанов готвим изненади и то големи. (усмихва се)
Какво ще кажете на младите хора, които искат да създадат нещо свое тук, в България?
Да Вярват в себе си. Да разбират от всичко. Да мечтаят смело. Да имат добри приятели. Да се борят с предразсъдъците в обществото. Да не правят всичко с цената на всичко и най-важното - да се молят на Бог.
Не се колебайте да ни изпращате предложения за интервюта в различните ни категории на contacts@uspelite.com. Включете имената на човека, който предлагате за интервю, кратко негово представяне и начин за връзка под формата на e-mail адрес/акаунт в социалните мрежи и/или телефонен номер.