Успелите

Евгени Вацов | FINGAH и защо абсурдът е комерсиален

Евгени Вацов е от онези софийски артисти, които работят здраво в няколко сфери и смело промотират творенията си. Възпитаник на Художествената Академия, бивш аниматор в българския канал на MAD TV, арт директор в студиото за архитектурни визуализации Red Vertex, фотограф и какво ли още не. Освен всичко останало се занимава и с мода. За всеки продукт на FINGAH , Евгени казва, че е създаден чрез внимателно ментално действие и е със 100% оригинален дизайн, както и, че е изкустово от и за интелигнтни хора. Поговорихме си за бранда и някои неща от живота. 

От време на време прозира интерес към СОЦ наследството що се отнася до култура. Защо?

Защото е екзотично, както например старите кадилаци в Куба. Чужденците все повече се интересуват от нашата история и даже познавам японци, които са по-наясно от нас самите. Мисля, че ако се последва американския пример и техните индиански резервати и се съберат на едно място всички дисиденти, дс ченгета, военните от Oборище и 90% от парламента ще се получи доста добра туристическа дестинация!

Какво да очакваме от изложбата ти в GIFTED?

Нови модели и модерна интерпретация на влиянието на соца и капитализма смесени в едно.

Израснахме с фразата “Тези младите за нищо не стават...” и сме свикнали да продължава да се върти. Адекватна ли е?

Няма как родители, свикнали с определен социален и битов строй да разбират случващото се по света в момента и да разбират собствените си деца и тяхното поведение. Покрай бранда и въобщe от вроденото ми любопитство към новото, познавам тинейджъри, които са много напред, ама много. Например Кико Костадинов, който учи мода в Лондон направи за Stussy капсулна колекция от срязани по средата суитчери и зашити за други техни модели и сега това се превърна в световен тренд. Скоро Владимир Тенев стана първият български милиардер с неговата платформа за онлайн търговия на фондовите борси, а е само на 29 години!

Димо Трифонов създава приложение за тройки аналогично на Tinder и е единственият българин сред 39 души, попаднал в класацията на Business Insider за най-креативните хора в Англия през 2016 г. като в момента приложението му прави около 2 милиона на седмица! За съжаление това са все хора, които намират пазар и развитие в чужбина и ако има по-голяма и адекватна подкрепа на родна почва, може би нещата в България ще изглеждат по друг начин.

Явлението Гоша Рубчинский какво предизвика?

Фактът, че светът видя, че Русия има и мода освен Путин, ядрени бойни глави и водка.

Светът за първи път видя и кирилицата, като например колаборацията с Адидас и надписа ФУТБОЛ, което е огромен успех за една култура.

Той самият е доста драматична личност. Имах шанса да се срещна с него и Валентин Фуфаев, който тогава беше на 16 и си имаше собствена капсулна колекция. Гоша е тръгнал от една тениска и цял квартал от скейтърчета в Москва. Това, което масата не знае е, че те са имали впоследствие много добър маркетинг и таргет подход измислен за 2-3 години напред, но изпитват огромни затруднения със скъпото производство и разпространение в Русия.

На парти го запознават с изпълнителния директор на Comme des Garçons, който го харесва и започва да му произвежда дрехите. Скоро излезе една снимка, която Гоша е снимал с моя тениска и това беше неговия жест към мен. Беше доста забавно да гледам в официалния му Инстаграм как хората коментират - българи юнаци, Евгени на 5 океана, FINGAH rules и т.н.

 

Публикация, споделена от FINGAH (@fingah) на

Плюсове и минуси на изкуствено създадения hype?

Това е интересна тема. Един от първите майстори на хайпа е Адолф Даслер, който е подарил на Jesse Owens иновативна обувка, с която той печели олимпиадата. Това реално му е спасило фабриката след втората световна война, когато американците са окрили, че в нея са произвеждали снаряди за Хитлер.

Най-големият майстор на хайпа си остава James Jebbia oснователят на SUPREME. Снимаш звезди с тениски, като някои от дизайните са от въпросните снимки. Цялата скейт култура ти е таргет. Правиш дроп селър всеки четвъртък, като на никой не му е ясно каква е новата колекция освен умишлено изтекли снимки. Всичко ти е Sold Out. Правиш колаборации с всички възможни брандове, които са ти в диапазона на интересите и наскоро SUPREME беше оценен на 1 милиард! Като цяло хайпът е малко вреден, защото не дава адекватен отговор кое е красиво и върху кой продукт е положено усилие и много труд, но е добър за всички, които се занимават с препродажбите и изкарват солидни пари от това.

Какви грешки НЕ допусна, създавайки FINGAH? Какво те отличи?

Не си купих машини, с които да ми се наложи впоследствие да печатам и метълски тениски, за да избия оборота и да мога да си купя дюнер в края на седмицата, а се концентрирах върху цялостната концепция на бранда.

Предполагам това, което ме е отличило е отношението към продукт и клиент. То трябва да е както вътрешното отношение към теб самия.

Сам ли работиш?

Принципно почти всичко правя аз, но имам огромна подкрепа от приятели, без които този бранд нямаше да е това което е. Един от ключовите моменти е, когато клиенти се запознават с други хора и дори стават двойки само защото носят мои дрехи и се припознават в една специфична социална мрежа, което ме кара да се замисля, че съм успял да създам една нова реалност и животът ми не се изразява само в егоистично използване на ресурсите на тази планета за собствена изгода.

Какво следва на първо време за FINGAH и какво значи мултикомерсиален?

Очаквам да се развие в комерсиален план, който сам по себе си да бъде абсурден и следователно това да е собственият му hype. Например вие си купувате папагал и към него върви малък папагалски костюм, папагалски авиаторски очила и папагалска мини хюмнетка за семки в колаборация със SUPREME / FINGAH.

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Ирина Христова

Графичен и уеб дизайн, Facebook и Instagram на Успелите. Усмивката на екипа. Със смели колажи и свежи арт хрумвания Иринка придава игривост на сериозните послания в сайта. Влюбена в морето, небето и всичко между тях.

Оставете коментар

0 коментара