Успелите

Кои филтри за автомобили трябва да се сменят най-често в автомобила. Как работи. Кога е време за промяна

Филтрите се използват за почистване на работната среда на автомобила от различни замърсявания, които могат да попаднат в системата отвън или отвътре поради амортизацията на подвижните части, като помпи или компресори. Освен това има филтриращи елементи, които са способни да абсорбират влага и газове.

Конструкция на филтрите

Повечето компоненти се състоят от корпус и филтриращ елемент, който се прави от плисирана хартия, филц или синтетични фибри. Тези материали имат пореста структура, за да могат да преминават въздух или течности през тях, докато прихващат частиците, които са по-големи от порите. Конструкцията на някои продукти включва метална решетка, която защитава филтриращия елемент от деформация.

Илюстрация на автомобилни филтри с www.autodoc.bg

Също така, има редица особености, които са характерни за всеки вид филтър. Например въздушните филтри могат да са оборудвани със специален ротор, който е проектиран за предварително почистване на силно замърсен въздух. Маслените са оборудвани с клапан за освобождаване на налягането (байпасен) и възвратни клапани, които подсигуряват своевременното и непрекъснато подаване на лубриканта към двигателя. Салонните филтри често имат допълнителен слой с активен въглен, който абсорбира газове. Горивните могат да са снабдени със специална камера за събиране на отделена вода, а филтрите, използвани в климатичните системи, съдържат специален материал, който абсорбира влага.

Съвети за обслужване

  • Трябва винаги да избирате продукти, които покриват спецификациите на автомобила ви. Несъвместимите части ще бъдат неефикасни и могат да се повредят по-рано също.
  • Използвайте висококачествени автомобилни течности. Замърсяванията, съдържащи се в нискокачествено гориво и използването на неподходящи добавки за масло, могат да причинят преждевременно задръстване на филтриращите елементи.
  • Избягвайте прегряването на двигателя и скоростната кутия. Високите температури развалят маслото и водят до повишено формиране на сажди и натрупването на замърсявания в системата.
  • Когато нови маслени, горивни или хидравлични филтри се монтират, трябва винаги да сменяте и съответната течност. Замърсяванията в старата течност ще предизвикат преждевременно износване на новопоставените компоненти. Препоръчително е да промивате съответните системи с химикали, предназначени за целта.

Симптоми на неизправност

Понижена ефикасност на съответните системи може да е признак, че компонентите са неизправни. Например задръстените филтриращи елементи в системата за подаването на гориво и всмукателната система нарушават формирането на горивната смес, което е съпроводено от понижена мощност на двигателя, повишена консумация на гориво и влошена динамика на автомобила.

При някои случаи се получават пропуски в запалването. Ако пропускателният капацитет на салонния филтър е ограничен, може да забележите натрупване на прах по таблото, замъгляване на прозорците във влажно време и понижена производителност на парното и климатика. Понякога има неприятна миризма в автомобила. Задръстеният маслен филтър обикновено няма забележими симптоми, тъй като е оборудван с байпасен клапан. От друга страна, е лесно да забележите течове от мястото, където компонентът е монтиран.

Причини за неизправности

Нискокачествените автомобилни течности, като масло и гориво, или амортизацията на механизмите с подвижни части, често причиняват преждевременно замърсяване на филтриращите елементи. Въздушните филтри могат да излязат от строя, ако системата за вентилация на картерни газове е неизправна и позволява попадането на масло върху тях. Пукнатини и деформация на продукта могат да се причинят от прилагането на прекомерна сила по време на монтаж.

 

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Васил Койнарев

Кандидат-доктор по съвременен български език, докторант по философия, магистър по лингвистика, бакалавър по филология и бакалавър по журналистика. Преподавател, лектор, редактор на свободна практика. Основател на фирма за редакторски услуги — Редактор.бг ЕООД — www.redaktor.bg

Оставете коментар

0 коментара