Успелите

Рецептата за успех на Ина Гавазова: Справям се с емоциите си. Създавам план за действие. Следвам плана.

Днес Ина Гавазова ще ни разкаже повече за ценностите, предизвикателствата, но и за пътя нагоре, който оформя нейното креативно студио, състоящо се от дизайнери, аниматори, сценаристи и озвучители – Kashu. Студиото създава уникални анимации, които помагат на компаниите да разкажат историята си по един визуално ангажиращ и разбираем начин. Екипът работи с различни индустрии – от SaaS до образование и здравеопазване. Всичко правят вътрешно, като се грижат за целия процес – от идеята до реализацията. Горди са с клиенти като UNICEF, Yale и Nissan, с които доказват, че креативните им решения работят на глобално ниво.

Защо решихте да създавате бизнес в България?

България предлага изключително благоприятна среда за създаване на бизнес. Тук предприемачите могат да видят резултати по-бързо, да се свържат с повече хора и да изградят мрежа от контакти и клиенти.

Манталитетът, че тук е трудно да се работи, често идва от тези, които не са готови да вложат нужната енергия и усилия.

Когато човек има ясни цели, знае накъде иска да отиде и как да ги постигне, навсякъде може да създаде чудеса. Въпросът е ценностите и целите да са наши, а не чужди и да обслужваме собствените си желания. В такъв случай където и да си, можеш да успееш.

В България има уникални професионалисти, организации и общности, където можеш да се запознаеш с интересни и будни хора. Аз лично реших да създам и развивам бизнес тук, защото съм родена в България и това е моят дом.

В Кашу все още работим с клиенти от САЩ и Канада, но преди няколко години решихме да започнем да таргетираме и българския пазар. При нас най-ценното е, когато виждаме резултатите от това, което сме рисували и анимирали в студиото. С клиентите в чужбина е по-трудно да усетим стойността на това, което правим. Изграждане на една идентичност, стратегия, анимация за български клиент ни носи много по-голямо удовлетворение дори да бъде с по-нисък бюджет. Усещането е различно.
 

Каква е рецептата, когато нещата не вървят по план?

Първо, работа с емоциите и ума, а след това – ясен план за действие, вместо хленчене. Всичко зависи от нагласата и начина, по който подхождаме към ситуациите.

Вътрешният ни свят определя как ще възприемем всяка ситуация, а този вътрешен свят зависи от атмосферата, която сами си създаваме.

Всяка трудност може да се погледне от различен ъгъл и ако човек не се е научил да работи със себе си, няма как да очаква да има контрол над нещата, когато нещо не върви по план.

Моята рецепта е следната: Справям се с емоциите си. Създавам план за действие. Следвам плана.

Как се борите с бизнес пречките по пътя Ви?

Винаги съм се обвинявала, когато нещо в живота или бизнеса не върви по план. След дълга работа, започнах малко по малко да се смирявам и да очаквам единствено от себе си да се справя със ситуацията по най-добрия възможен начин. Вярвам, че човек е способен на абсолютно всичко. Пречките, които могат да възникнат при бизнеса, са само уроци, които трябва да си вземем и да продължим напред, няма нищо вечно и нищо сигурно.

Единственото, което има значение е да продължим този танц между гениално и налудничево… ако можем завинаги. 

Да си предприемач, дарба ли е, или проклятие?

Дарба е, но въпросът е, че трябва да си много гъвкав. Пречките, които споменах по-горе, са това, което ни прави огъващи се. Способността на човек да се сгъне е това, което го кара да се изправи после като пружина нагоре. Да си предприемач означава непрекъснато да си на щрек - за нови възможности, нови клиенти, нови начини да случваш все по-хубави и ценните неща за себе си и за екипа. Това обаче не е работа за всеки и човек трябва да си даде сметка за това преди да започне бизнес, защото е много трудно да бъдеш такъв и то непрекъснато. Мисля, че е дарба, защото вярвам, че е нещо, което си носиш, а не се учиш на него. Изискват се определени личностни качества, които не се придобиват, а трябва да си ги имаш.

Разбира се, много ама много дисциплина, за да задържиш това, което си постигнал и много хъс и мотивацията, за да не го загубиш след като вече веднъж си го постигнал.
 

Мит ли е, че предприемачите работят по 16+ часа на ден?

Не е мит, защото ми се случва често, но е мит това, че може да продължи винаги. 16 + часа е окей, ако след това има почивка от поне още толкова без изобщо да има работа. Burnout-а е бичът на днешното време и е много трудно да можеш наистина да си починеш без непрекъснато да си под стрес от телефона, мейла и тн. Аз разбрах за себе си, че работя на ‘вълни’ или ‘течения’.

Понякога са 16+ часа на ден, понякога са 2 часа на ден и това е напълно окей, за да мога да бъда продуктивна и полезна на себе си и хората около мен.

Прегарянето, за жалост, води до много лоши последствия, не само до физически, но основно емоционални, а сгъването, за което споменах по-рано е полезно, за да ги видиш и да се изстреляш после нагоре.

Какво НЕ бихте направили, ако бизнесът го налага и/или изисква?

Никога не бих излъгала или извършила нещо, което противоречи на моите морални ценности. Вярвам, че всяко действие трябва да се върши с любов и внимание. Добрите хора накрая винаги печелят, както казва и любимият ми предприемач Gary Vee.

Да се отнасяш с уважение и любов към хората е пътят към успеха, независимо как го дефинираме.

Колело или кола?

Електрическа тротинетка или колело – определено!

СуперВъпрос: Как вашият уебсайт помага за развиване на дейността ви?

Нашият уебсайт е нашата визитна картичка и основна точка на контакт с потенциалните клиенти. Той не само представлява работата ни, но също така играе ключова роля в привличането на нови клиенти и поддържането на връзка с настоящите. Всички рекламни кампании и усилия за дигитален маркетинг насочват потребителите към нашия уебсайт, където те могат да разгледат нашето портфолио, да научат повече за услугите ни и да се свържат с нас. Без него би било много по-трудно да покажем професионализма и уникалния ни подход пред света, особено когато работим на международно ниво. Уебсайтът е инструмент, който ни помага да демонстрираме качеството на нашата работа и да достигнем до по-широка аудитория.

 

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Гергана Петкова

"Почти всички хора са добри, Скаут, когато най-после ги видиш." Из „Да убиеш присмехулник“ – Харпър Ли

Оставете коментар

0 коментара