Стела Точева, директор "Продажби" в "Модис България": Всеки е добър в нещо и е важно да има свободата и пространството да го прави
Някак неусетно пристъпихме през прага на 2021 година с надеждата скоро да загърбим извънредната епидемична обстановка и с пожелания най-вече за здраве и успехи.
През последните месеци стотици млади хора намериха мотивацията да участват в третото издание на кампанията ни – „Обядвай с шефа на...“. Кампанията за трети пореден път предостави уникална възможност за среща с лидерите на най-големите и актуални компании в България.
Следващите редове са посветени на поредицата ни кратки интервюта, в които ви представяме обратната връзка на участници и/или мениджъри след срещата им за обяд. Третото издание на кампанията „Обядвай с шефа на...“ се проведе онлайн.
Ето какво ни сподели Стела Точева, директор „Продажби“ за „Модис България“ след своя обяд с победителя Александра.
Г-жо Точева, какво ще запомните от участието си в кампанията „Обядвай с шефа на...“?
Много интересна кампания, която мотивира и дава уникалната възможност на млади хора да прекарат известно време с мениджъри от различни компании.
Какво научихте от победителя в кампанията?
Александра е много впечатляваща млада дама. Тя има вече натрупан опит, завършено образование, но това, което смятам за много важно като качество, е, че тя не спира и продължава да търси възможности и нови перспективи. Имала е интересен кариерен път и за мен беше удоволствие да ми сподели повече за него.
Как накратко бихте описали „Модис България“ на кандидат, който за първи път научава за компанията?
„Модис България“ е водеща аутсорсинг компания, част от „Адеко Групата“, която е лидер в предоставянето на HR решения и е сред 500-те най-големи компании в света (Fortune Global 500). „Модис“ предоставя ИТ и дигитални инженерни решения с фокус върху иновации и дигитална трансформация.
Комбинацията от консултантски решения, таланти и академия в технологичния сектор позволява на бизнесите, партньори на „Модис“, да се развиват и растат устойчиво. В България основен фокус на „Модис“ е предоставяне на крайни решения и услуги за нашите клиенти в сферата на информационните технологии. Към момента компанията има три офис локации в градовете София и Пловдив.
Какви са възможностите за личностно и кариерно развитие, които предлага „Модис България“?
В компанията работят близо 1400 души и се гордеем много с факта, че имаме колеги, които работят в нея от самото ѝ създаване, преминавайки през различни роли. В „Модис България“ има много позиции, които са част от разнообразни екипи, работещи по също толкова разнообразни проекти.
Постоянно стартираме нови проекти, други се реорганизират и преструктурират. Всичко това става възможно благодарение на постоянния процес по учене и усъвършенстване, който е важен както за самите служители, така и за клиентите, които получават услуги от нас. Всеки, който има желание да се учи и развива, може да получи шанс и подкрепа да го направи.
Какво според Вас е най-важното качество, което един мениджър трябва да притежава, за да мотивира екипа си?
Има хора, за които това изглежда лесна и доста ясна задача – имаме мениджър, имаме екип, той си върши работата и това означава, че е мотивиран. Всъщност има много фактори и предпоставки, които влияят на мотивацията – на някои от тях можем да въздействаме пряко, на други – не съвсем. И ако с две думи мога да обобщя нещото, което е важно, то бих избрала – доверие и свобода. Аз вярвам, че всеки е добър в нещо и е важно той да има свободата и пространството да го прави и неговият мениджър да го подкрепя в процеса.
Какво е необходимо, за да се създаде един успешен екип?
Необходими са хора. Те са тези, от които зависи дали ще има екип и колко успешен ще бъде той. Предпоставка са личностите, които са част от екипа, но и много усилия след това той да работи добре и да постига резултати.
Какво Ви вдъхновява в работата?
Постиженията. За мен е много важно, когато работя и полагам усилия, да виждам прогреса и в крайна сметка успешни резултати. Това е нещото, което ми дава най-голямо удовлетворение.
Какво ще посъветвате участниците в следващите издания на кампанията?
Да бъдат смели, да търсят възможностите и да не се отказват в пътя си към професионална реализация.
Александра Танева имаше възможността да разговаря с г-жа Точева. Ето какво ни сподели сред срещата си тя:
Александра, какво ще вземеш със себе си от кампанията „Обядвай с шефа на...“?
Кампанията ми донесе изключително положителна емоция във времена, които са трудни за всички ни, имайки предвид новата дигитална реалност, пред която сме изправени. Заедно с това кампанията също така ми донесе и ценни уроци, които винаги ще нося със себе си занапред и ще следвам.
Какво успя да научиш от Стела Точева?
От г-жа Стела Точева научих, че рецепта за бърз успех няма и че за персоналното развитие са нужни голяма доза мотивация, последователност и усърдна работа.
Кое е най-важното качество, което трябва да притежаваш, за да бъдеш лидер?
За да бъдеш лидер, едно от най-ценните качества е емпатията, за да можеш да влизаш в обувките на другите и съответно да бъдеш модел, на който хората искат да подражават.
Какво очакваш от 2021 година?
Да бъде изпълнена с много приключения и предизвикателства, които ще помогнат да надскоча себе си.
Какво ще пожелаеш/посъветваш на читателите за новата година?
Пожелавам година, изпълнена най-вече със здраве, нови предизвикателства и не на последно място положителни емоции.
За „Модис“
Във все по-развиващия се свят на ИТ и инженерните науки, компанията „Модис“ е пионер в т.нар. „смарт“ индустрия.
В България компанията присъства като самостоятелен бранд от края на 2017 г., след отделянето на бизнеса от „Адеко България“. „Модис България“ предоставя технологични решения в сферата на софтуерното инженерство, както и IT и BPO аутсорсинг услуги.
Към момента броят на служителите на компанията е над 1400 души в трите офис локации в градовете София и Пловдив.