Доброто от деня - 17.03.2022 г.
В днешния бюлетин не "Доброто от деня" екипът на "Успелите" ще ви сподели за новото отличие за страната в Международния турник по конен спорт в Италия, където Ангел Няголов и неговия кон Чакато ПС се класираха на заветното шесто място. Също така ще ви разкажем и за това как и защо русенски завод преобрази локомотив от родопска теснолинейка.
Шесто място за България на Международния турнир по конен спорт в Италия
Заветното шесто място за страната ни донесе Ангел Няголов, който се състезава с кон Чакато ПС, в изпитанието за Гран при на международния турнир по конен спорт - прескачане на препятствия в Горла Миноре, Италия.
Няголов показа завидни умения и премина чисто през паркура в баража за време от 40.49 секунди. Той си заслужи и 1430 евро от наградния фонд.
Победител в надпреварата стана Франческо Кореду от Италия, с кон Некофикс, който също премина без грешка трасето за време 38.43 секунди.
Повече за постижението на българския конен спортист може да прочетете ТУК.
Русенски завод преобрази локомотив от Родопската теснолинейка
Основно бе ремонтиран 34-годишен дизелов локомотив от Родопската теснолинейка в русенски завод. Той ще тегли вагони по 125-километровото живописно трасе между град Септември и Добринище.
Управителят на фирмата „Експрес Сервиз"- Цветелин Колев, обяснява, че локомотивът е произведен в Букурещ през 1988 г. специално за Родопската теснолинейка. По думите му машината не е чак толкова стара по съвременните стандарти на БДЖ. Заводът в Букурещ не е работил от 30 години. Не е възможна поддръжката на този локомотив както и на много други като него, които са в локомотивното депо „Септември“. Извършен е ремонт на локомотива, продължил над година.
"По тази причина от БДЖ се обърнаха към нас да модернизираме изцяло два от локомотивите, които ще са като тестова серия. След това ще се прецени дали е целесъобразно да приложим това и на останалите машини. Може би това е най-сложният ремонт, който БДЖ някога са поръчвали. Всъщност този локомотив вече е чисто нов. От стария остана единствено рамата. Всичко друго е ново, проектирано и произведено от нас в завода ни в Русе. Сменихме всички системи и агрегати. Направихме нови и удобни кабини за машиниста. Поръчахме и монтирахме нов американски двигател. Локомотивът вече е чист и икономичен", коментира Цветелин Колев.
Повече за трансформацията на локомотива може да прочетете ТУК.