Успелите

Ивайло Лефтеров: Хотелиерството има водеща роля в образованието, как да живеем в хармония с природата

Ивайло Лефтеров е роден в Бургас и израснал в семейство на строителен предприемач и хотелиер. През последните 27 години е живял в чужбина. Започнал куриера си в Сан Диего като архитект в множество проекти за хотелски дизайн в Лас Вегас, Аризона, Калифорния, Мексико.

Кариерата му продължава на Стария континент, когато се мести обратно в Европа, за да учи магистратура по планиране и развитие на европейски имоти и да се насочи повече към инвестиционната страна на материята. Участва в някои наистина невероятни проекти в Кейптаун и африканската пустиня, което нарича „истински късмет“. Участва и в различни проекти в Европа.

Освен всички тези неща, Ивайло постоянно работи и остава близо до България, като участва в семейния бизнес с хотели и развитието, което правят в България. А това, с което изключително много се гордее, е първият му самостоятелен проект на родното Черноморие – скалния залив Обзор. В момента е управляващ директор на Six Senses Svart Hotel в арктическия кръг – първият в света енергийно положителен, въглеродно неутрален хотел, който не създава отпадъци. А днес е тук, за да ни разкаже повече.

Израснал си в Младежкия театър в Бургас. Какво е общото между актьорското майсторство и архитектурата? Защо избра второто за професионална реализация?

За мен дизайнът, архитектурата и театърът винаги са вървели ръка за ръка. Аз израснах близо до архитектурата и имам поглед върху нея от 13-годишна възраст, а в театъра участвам от 10-годишен. Така и двете са се превърнали в постоянно вдъхновение в живота ми. За мен и двете са начин, по който артистът може да изрази своето изкуство и визия пред своята публика:

Сцената е празно платно, както и сградата е място за дизайн.

Искам да кажа, че като актьор проектираш пред публиката визията на ролята, която играеш, и се надяваш да си достатъчно добър, за да ги накараш да повярват и да се вдъхновят от магията на театъра. От друга страна, архитектът-дизайнер използва сградата, за да осигури на бъдещите потребители наистина прекрасно преживяване, като задоволява по най-добрия начин техните нужди и комфорт. За мен и архитектурата, и театъра са едно и също нещо, което постига една и съща цел, тъй като артистът предоставя преживяване на публиката.

В САЩ, в следването си по архитектура си имал ментор? Какво научи от него?

Да, когато започнах обучението си по архитектура в Сан Диего, част от учебната програма беше непрекъснат стаж или реална практика в архитектурно бюро. Имах късмета да се запозная с Маргит Уитлок и тя ми даде тази възможност, като само след 3 месеца престой в САЩ получих работа в ACI. Много скоро след това тя се превърна в мой ментор, не се страхуваше да ме предизвиква и да ме пуска „в дълбокото“ още от самото начало, постоянно беше до мен и ме напътстваше във всички елементи на проектирането на бизнес хотелски операции. Нейната компания беше специализирана точно в това и още първата ми голяма задача беше проект на Marriott в Аризона, а след това реконструкция на Mandalay Bay във Вегас и Sheraton в Пуерто Ваярта.

Мисля, че най-важното беше да не спирам да мечтая, да работя в екип и да ръководя, както и да се ориентирам в сложната реалност между клиенти, собственици, предприемачи, да разбирам нуждите на потребителите и най-важното – никога да не губя визията на проектите.

Върху какви проекти си работил досега? Кой беше най-интересният за теб?

Винаги съм се интересувал от хотелиерски дизайн и тази страст наистина се разрасна, когато започнах работа в Сан Диего и моят ментор ми даде възможност да работя по много хотелски проекти. Работил съм предимно за хотели в САЩ, Мексико, България, Великобритания и Норвегия. Но наистина се запознах с важността на устойчивото развитие, образованието и местната общност, когато работих по проекти в Южна Африка. Това ми даде истинското усещане и разбиране на устойчивия дизайн и ангажирането на местната общност, но също така ми показа и защо образованието на потребителя е толкова важно за създаването на един по-добър, осъзнат и холистичен подход към живота.

Да виждам усмивките, гордостта, но и блясъка в очите за образование и знания в някои от общностите, с които работих, беше вдъхновяващо.

Наградата от това да създадеш нещо и да знаеш, че хората, които го използват, ще го оценят истински, е неописуема, почти същата като да си актьор в края на пиеса и да получиш това признание от публиката.

Какво означава ,,енергийно положителен хотел’’?

Енергийно положителен хотел е този, при който сградата, в този случай хотелът, чрез своя дизайн и експлоатация генерира повече енергия от тази, която е необходима за изграждането и функционирането на хотела.

 

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Петър Нефтелимов

Петър Нефтелимов е от първите автори в Uspelite.bg и до ден днешен е неразделна част от нашия екип с над 250 публикувани статии. Автор на книгата ,,Успехът в българския ген" за 49 успели българи в страната и чужбина. Има бакалавър по биотехнологии, магистър по биобизнес и биопредприемачество и втора магистратура по бизнес администрация. Съосновател е на биотехнологичния стартъп ,,Цвете в епруветка‘‘, който се бори срещу букетите от рязан цвят, които оказват отрицателно влияние върху природата заради площите за отглеждане, голямото количество вода и въглеродните емисии от транспорт и логистика по въздух. Освен това Петър е основател на медията за практическите съвети за бизнеса Neftelimov.com и на агенцията Zero Start, която се занимава с менторство и дигитален маркетинг. Той е част от двете най-престижни класации в България, а именно ,,30 под 30‘‘ на Forbes и ,,40 до 40‘‘ на Дарик радио.

Оставете коментар

0 коментара