Успелите

София Брейтхолц, основател на Reach for Change: Всеки ден се убеждавам, че ние наистина променяме света

София Брейтхолц е глобален директор на Reach for Change. Фондацията работи успешно с Промяната и NOVA в България. Вълната от партньорства, които създава организацията в световен мащаб, цели по-добро бъдеще за децата и младежите. Ще разберем как и защо в следващите редове. Преди това бързаме да споделим, че всеки човек с предприемачески дух и силна мотивация, който е намерил решение на важен социален проблем на децата и младежите в България - може да кандидатства в конкурса ПРОМЯНАТА, България до 18 юли.

Нека усетим духа на Промяната от първо лице:

София е работила в различни области – от стратегическо и бизнес развитие в корпоративния сектор, през развитие на сътрудничеството между Южна Африка и Европейския Съюз, до работа със социални предприемачи в Африка. Също така развива собствен бизнес в сферата на консултантството, като помага на различни компании да развиват устойчивостта си. Работата с деца и подпомагането на жени обаче винаги е минавало като червена нишка през всичко, с което се е захващала.

Трупайки опит в различни сектори и държави, се убеждава, че магията се случва, когато хора с различен произход и знания си кооперират.

София е от Швеция, но е прекарала по-голямата част от живота си извън страната и е живяла на 5 континента.

София, работа или хоби е за вас управлението на световно призната организация като Reach for Change? Или пък е комбинация между двете?

Чудесен въпрос. Управлението на Reach for Change определено е повече от работа на пълен работен ден. За щастие, обичам работата си.

 Всеки ден се убеждавам, че ние наистина променяме света. Истинската страст, отдаденост и способностите на хората, които срещам ежедневно, ме вдъхновяват.

Каква е мисията на Reach for Change? Смятате ли, че успявате да я постигнете?

Нашата визия е свят, в който нуждите на всяко дете са задоволени и в който всички деца имат възможността да развият потенциала си. А мисията ни е да отключим силата на социалното предприемачество, за да създадем това по-добро бъдеще за децата и младежите.

За съжаление, все още има доста работа за вършене, но мисията е нещо, към което се стремиш всеки ден и което не е толкова лесно осъществимо. В противен случай целта ти не е достатъчно амбициозна. Вярвам, че ние работим ежедневно, за да постигнем целта си.

Как Reach for Change успява да засегне живота на обикновените хора и да им помогне?

Ние даваме на обикновените хора нужните средства и признание, за да се превърнат в социални предприемачи, които да могат да разрастват създадените от тях иновации. В момента подкрепяме над 600 предприемачи и сме се докоснали до живота на над 4 милиона деца. За мен това е вдъхновяващо.

Всеки човек може да промени нещо, но заедно постигаме Промяната с главно П.

Защо е важно хора и организации с различни качества и умения да работят заедно?

Разнообразието води до по-добри решения. Това важи както при екипите, така и при партньорствата.

Различните подходи ти позволяват да се справяш с проблемите по по-устойчив и всеобхватен начин. Именно затова е изключително важно да работим заедно и да съчетаваме разнородни умения и практики.

С работата си в организацията вие помагате за развитието на 17 държави. А кой помага на вас и откъде черпите енергията си?

Всичко, което постигаме, е чрез партньорства. Нашите корпоративни партньори ни подкрепят с инструменти, средства и своите бизнес умения. Фондациите, които ни сътрудничат, също предоставят средства, а нашите предприемачи ни помагат да разберем какви са местните проблеми и техните решения.

В самата организация също имаме изключително способни хора, които движат инициативите ни напред. В личен план черпя енергия от семейството си, което ме подкрепя постоянно. Имам и страхотни ментори, както и невероятен борд, който ме напътства.

Какво мислите за инициативата ПРОМЯНАТА в България?

Изключително много харесвам начина, по който Нова Броудкастинг Груп и Reach for Change България съумяват да си партнират, повишавайки осведомеността сред българското общество.

Кампаниите им демонстрират как всички ние можем да работим за социална промяна.

Наличието на силен медиен партньор бе жизненоважно за промяна на нагласите. Но NOVA не е просто медия – те са много активен партньор, с който заедно създаваме цялостната програма. Става въпрос за въвличане не само на висшия мениджмънт на компанията, но и над 60 служители, които се включват като доброволци в инициативата и ментори на социалните предприемачи.

Благодарение на тази комплексна подкрепа днес нашите предприемачи успяват да демонстрират силно влияние и да постигат социална промяна за децата и младежите, с които работят. В момента се надяваме и на нови партньорства, така че да увеличим въздействието на инициативите си дори повече.

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Надежда Коцева

Здравейте! Завършила съм анимационна режисура, така се случи, че не се занимавам с анимационни герои :), но пък запазих влечението си към анимирането. Анима от латински означава "душа", "одухотворявам" и на мен много ми харесва да придавам одухотвореност на това което правя, в случая писането и търсенето на доброто във всеки и навсякъде, и обрисуването му в думи:)

Оставете коментар

0 коментара